Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

van crop naar fullframe

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: van crop naar fullframe

Oorspronkelijk geplaatst door D.B.D Bekijk bericht
    in het begin is het even wennen, maar snel ontdekt je de voordelen. Wat betreft het geluid van de sluiter die kan je instellen, soms is het handig van geen geluid maar meestal heb ik ook liever geluid
    Net 3 toestellen vastgehad. 6d MK2, d90 en r. Loop warmer en warmen voor de systeemcamera
    Onkwetsbaarheid is eenzaamheid ...

Comment

Het voordeel om geen sluiter te horen is een zeer sterke plus bij bv bruiloften of ceremonies.
      Bij portretten vinden klanten dit minder "handig" omdat ze niet weten of ze hun smile moeten aanhouden of niet.
      Bij de systeemtoestellen kan je dit in en uit schakelen.
      Maar ook op de betere DSLR heb je een silent mode.

Comment

Laat iedereen fotograferen met wat hij of zij het beste vind.Ik heb nu bijna 10 jaar mijn A7(ff),en ik ben er perfect tevreden van.Zodus.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jozef13 Bekijk bericht
          Laat iedereen fotograferen met wat hij of zij het beste vind.Ik heb nu bijna 10 jaar mijn A7(ff),en ik ben er perfect tevreden van.Zodus.
          Mijn vorig toestel was de A580(apsc).Deze ligt in de kast en sinds ik een macrolens heb voor mijn A7 blijft die 580 erin.

Comment

Het werd de Canon R
            Doorslaggevende punten:
            - Prijs (in combinatie met student cashback)
            - Full frame
            - Doordat er meer en meer systeemcamera's komen denk ik dat er veel tweedehands spiegelreflexen verkocht zullen worden en daardoor zullen zakken in prijs. Deze markt houd ik ook nog in de gaten :-)
            - Nieuwe(re) technologie

Soit, ik hoop dat het in alle opzichten beter zal zijn dan mijn 550D

Comment

Gefeliciteerd !
              Ik denk dat je daar jaren plezier aan gaat beleven.

Welke lens/lenzen heb je erbij ?

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
              "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Arc0sS Bekijk bericht
                Het werd de Canon R
                Doorslaggevende punten:
                - Prijs (in combinatie met student cashback)
                - Full frame
                - Doordat er meer en meer systeemcamera's komen denk ik dat er veel tweedehands spiegelreflexen verkocht zullen worden en daardoor zullen zakken in prijs. Deze markt houd ik ook nog in de gaten :-)
                - Nieuwe(re) technologie

Soit, ik hoop dat het in alle opzichten beter zal zijn dan mijn 550D
                Wat betreft dynamic range is het in ieder geval een mooie stap vooruit, bijna 2 EV beter:
                https://www.photonstophotos.net/Char...anon%20EOS%20R
                David Leemans
                Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

Comment

Ik wist niet dat die nog verkocht werd.
                  Zelfs aan de officiële prijs m.i. nog altijd een betere koop dan de nieuwe R8.

Veel plezier !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                    Gefeliciteerd !
                    Ik denk dat je daar jaren plezier aan gaat beleven.

Welke lens/lenzen heb je erbij ?

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
                    Zal momenteel met adapter en mijn oude lenzen worden.
                    EF24-70 f4.0
                    EF70-200 F2.8 IS II
                    EF50 f1.8

Comment

Zal momenteel met adapter en mijn oude lenzen worden.
                      EF24-70 f4.0
                      EF70-200 F2.8 IS II
                      EF50 f1.8
                      Aangezien je een FF hebt gekocht en jou belangstelling uitgaat naar portretten zou daar geen 135mm aan mankeren.
                      DE portretlens bij uitstek op een FF.
                      Ik denk dat je met de aankoop van de Canon R de best mogelijke keuze voor jezelf hebt gemaakt.
                      Suc6 met dat beestje.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                      Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Bedankt, ik ben zeer aangenaam verrast over het toestel!

Comment

Als ik van u was zou ik toch opteren voor de R7 je kan alle lensjes weer gebruiken en geen last van ruis enz
                          Kijk da is allemaal gemaakt met nen Canon 50D - En wat glas er bij - Cactus trigger en Lowepro Flipside 400 Groetjes,John

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Loodgieterke Bekijk bericht
                            Als ik van u was zou ik toch opteren voor de R7 je kan alle lensjes weer gebruiken en geen last van ruis enz
                            Intussen heeft topic starter al sinds april 2023 een Canon R. Jouw suggestie komt dus een beetje laat.
                            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Mijn 550d is 11 jaar oud.
                              Na duizenden en duizenden foto's ben ik er altijd tevreden over geweest. (volgens mij ben ik RUIM over de aangegeven shuttercounts :-) )

Ik overweeg het om over te stappen naar een fullframe camera om te fotograferen in mindere lichtomstandigheden. Vanwege het budget (prioriteiten :-( ) zal het maar max een tweedehands 5d mark iii zijn.

Ik heb nog nooit full-frame gefotografeerd en vraag mij af als er echt een wezenlijk verschil is, versusreviews vind ik veel, maar dit zijn enkel technische specificaties.
                              Ik zou graag eens foto's zien gemaakt met de verschillende toestellen in dezelfde lichtomstandigheden met dezelfde objectieven.

Mijn meestgebruikte objectieven:

- Canon ef-s 18-135 f3,5-5,6
                              - Canon ef-s 50mm f1.8
                              - Canon ef 24-70 f4.0
                              - Canon 70-200 f2.8 IS mkII
                              De lenzen die je nu hebt vind ik een logische stap naar wat je moet kiezen.
                              Je hebt één aps-c lens en drie kleinbeeldformaat lenzen.
                              Mijn antwoord naar jou toe is eigenlijk vrij simpel.. aangezien je twee vrij goede L zoomlenzen bezit die een kwalitatieve meerwaarde hebben tegenover je 18-135, één snelle (FF) prime, dan raad zou ik jou aan, een camera te kiezen die voor deze lenzen specifiek geschikt is. (FF camera)
                              Vanaf een 5DII/6D of hoger is het zeker een verbetering tegenover je 550d en je haalt het potentieel uit je L lenzen waarvoor deze eigenlijk voor gemaakt zijn.

Je andere ef-s lens is wel niet meer bruikbaar op die FF camera ( EF-s lenzen passen niet op FF camera's maar FF lenzen wel op APS-C camera's)
                              Omdat al jouw objectieven passen op APS-C zou je er dus kunnen van uitgaan dat je terug een APS-C camera koopt... ?
                              Maar mijn raad is gebaseerd op jouw vaste 50 1.8 en twee L zoomlenzen die kwalitatief gewoon beter (en ook duurder) zijn dan de 18-135.
                              Bovendien mis je geen enkele overlapping in brandpunt. (als je daar belang moest aan hechten)

Hou wel rekening dat FF camera's dikwijls groter en zwaarder zijn.. zeker als je in het DSLR segment zit.
                              Uiteraard kan je ook een compactere FF MILC kiezen ... je hebt dan wel een EF adapter ring nodig, die wordt soms samen met de body verkocht.
                              Een Canon RP kost nu ongeveer een 1300 euro incl. EF adapter.. - 150 euro Cashback van Canon (op heden van dit schrijven)
                              De Canon RP is een hele compacte lichte FF mirrorless camera.

een ex-Canon gebruiker,
                              Last edited by Funcky; 3 november 2023, 10:18.
                              Canon R6 MKII , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon , Canon RF 100-500 L

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht

Intussen heeft topic starter al sinds april 2023 een Canon R. Jouw suggestie komt dus een beetje laat.
                                Het spijt me om het te zeggen, maar zou dat niet komen door de nieuwe software ?
                                Aan de volgorde en al dan niet zichtbaarheid van posts is geen touw vast te knopen, zeker bij oude topics verdwijnen heelder stukken, die enkel via klikken op een post en dan terug te bladeren zijn terug te vinden.

Comment

Working...
                                X