Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D4 uitzetten

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D4 uitzetten

    Ik merk de laatste tijd dat als ik mijn nikon D4 uitzet het een tijdje duurt eer het bovenste en het
    onderste bedieningspaneel ook werkelijk uit gaan ???
    Iemand een idee waarom..kan me niet herinneren dat dit altijd zo was ?

    mvgr
    Freddy
    https://fredor2.wixsite.com/my-site

  • #2
    Re: Nikon D4 uitzetten

    Staan er bij het uitzetten nog foto's in de wachtrij om opgeslagen te worden?
    Sony en Olympus
    Fotoseries

    Comment


    • #3
      Re: Nikon D4 uitzetten

      Geen foto's in de wachtrij...
      https://fredor2.wixsite.com/my-site

      Comment


      • #4
        Re: Nikon D4 uitzetten

        sensorcleaning aangezet bij in/uitschakelen ?
        mijn website : klik

        Comment


        • #5
          Re: Nikon D4 uitzetten

          sensorcleaning aangezet bij in/uitschakelen ?
          Stond idd aan ....maar uit zetten bracht geen zode aan de dijk...? toch alvast bedankt voor het meedenken..

          Freddy
          https://fredor2.wixsite.com/my-site

          Comment


          • #6
            Re: Nikon D4 uitzetten

            het enige wat ik kan bedenken is dat ie daadwerkelijk nog met wat bezig is dan...
            heeft de d4 geen lichtje die brand als hij bvb een lange burst nog aan het wegschrijven is?
            mss es controleren of dit vaak brand bij u?
            portfolio en workshops:
            https://www.bennybulke.com/

            Comment


            • #7
              Re: Nikon D4 uitzetten

              het enige wat ik kan bedenken is dat ie daadwerkelijk nog met wat bezig is dan...
              heeft de d4 geen lichtje die brand als hij bvb een lange burst nog aan het wegschrijven is?
              mss es controleren of dit vaak brand bij u?
              Idd er is een groen lichtje dat brand als ie met iets bezig is....ik merkte als ik bv de XQD kaart eruit of erin stak dit lichtje opflikkerde (heel even maar) , tegenwoordig doet ie dat niet altijd meer....soms wel soms niet...
              Dit lichtje brand dus niet veel als ik een salvo doe ....dan flikkert ie wel even...dus op dat gebied ook niks abnormaals denk ik ? Toch ook bedankt voor het meedenken...
              https://fredor2.wixsite.com/my-site

              Comment


              • #8
                Re: Nikon D4 uitzetten

                Oorspronkelijk geplaatst door freddy69 Bekijk bericht
                Idd er is een groen lichtje dat brand als ie met iets bezig is....ik merkte als ik bv de XQD kaart eruit of erin stak dit lichtje opflikkerde (heel even maar) , tegenwoordig doet ie dat niet altijd meer....soms wel soms niet...
                Dit lichtje brand dus niet veel als ik een salvo doe ....dan flikkert ie wel even...dus op dat gebied ook niks abnormaals denk ik ? Toch ook bedankt voor het meedenken...
                Heb je dit ook met een ander kaartje ? Dat opflikkerend groene lichtje bij een kaart insteken zou normaal gezien altijd moeten gebeuren. Misschien probleempje met je kaart ?
                Kaartje al eens opnieuw geformatteerd in camera ?
                Mvg Philip

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon D4 uitzetten

                  Heb je dit ook met een ander kaartje ? Dat opflikkerend groene lichtje bij een kaart insteken zou normaal gezien altijd moeten gebeuren. Misschien probleempje met je kaart ?
                  Kaartje al eens opnieuw geformatteerd in camera ?
                  Ik formateur mijn kaarten altijd in de camera zelf...nu had ik toen ik in Zuid-Afrika was enkele weken geleden...plots een probleem met mijn 2de CF-kaart in het
                  tweede slot...gaf "Card Error"....ik op zoek om een nieuwe krt te kopen daar ter plaatse...maar realiseerde me dat het mss niet aan de kaart zou kunnen liggen maar mss wel aan het
                  slot. Dan zou het natuurlijk zinloos zijn om een nieuwe kaart te kopen...Gelukkig was er daar een nikon vertegenwoordiger die bevestigde dat er een van de pinnetjes in het 2de slot krom stond...
                  Hij stelde voor om de camera daar te laten en de volgende dag terug te komen halen (hersteld), hij vertelde er wel bij dat ik ook als ik het echt vertrouwde de camera bij mijn lokale handelaar kon binnenbrengen en daar
                  eenvoudig kon laten goed zetten...gezien ik het niet vertrouwde om mijn camera daar achter te laten....en ik toch kon fotograferen via het XQD slot....contacteerde ik bij thuiskomst mijn lokale handelaar...die vertelde me dat zulk een
                  herstelling (recht zetten van het pinnetje) niet zou lukken ...breekt gewoon af....camera zou naar procirep moeten voor herstelling en al snel enkele honderden euro's zou kunnen kosten....enfin niet gedaan natuurlijk en ik weet ook niet
                  of mijn probleem van lang aanblijven van de camera als ik off zet hiermee te maken kan hebben...alvast bedankt voor het meedenken...
                  https://fredor2.wixsite.com/my-site

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon D4 uitzetten

                    Enkele jaren geleden had ik problemen met mijn D850. Via de AAN/UIT knop was het onmogelijk het toestel uit te zetten. Wanneer de batterij er uit gehaald werd als het toestel nog aan stond, ging het toestel wel uit. Daarna terug aanzetten , OK, uitzetten onmogelijk. Om dit probleem op te lossen bracht ik mijn toestel twee keer binnen bij Procirep. De eerste keer vonden ze bij Procirep geen probleem. Bij hen ging het toestel AAN en UIT. Het ging een tijdje goed (2 weken) tot het probleem terug de kop opstak. Terug binnengebracht bij Procirep. Na enkele dagen hetzelfde verhaal, ze konden weer niets vinden. Ik heb toen een vlammende mail naar Nikon gestuurd met de melding dat ik weigerde mijn toestel terug in ontvangst te nemen zolang er geen degelijke oplossing was voor mijn probleem. Ze zijn bij Procirep dan terug beginnen zoeken en ja, na enkele weken was er dan toch iets gevonden. Het probleem zat in de AAN/UIT schakelaar. Nu moet je geen burgerlijk ingenieur zijn om te vermoeden dat zich daar waarschijnlijk een probleem zou kunnen zijn. Ze hebben dan de de schakelaar vervangen met de melding dat dit nog nooit voorgekomen was. Voor alles is er echter een eerste keer ... . Misschien was de reden dat de waarborg op mijn D850 stilaan op zijn einde liep. Liefst de vervanging nog even uitstellen, dan kon het probleem opgelost worden tegen betaling.
                    Misschien dat uw probleem los staat van deze schakelaar, maar je weet maar nooit. Ik vermoed dat in veel toestellen deze schakelaar dezelfde is.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikon D4 uitzetten

                      Enkele jaren geleden had ik problemen met mijn D850. Via de AAN/UIT knop was het onmogelijk het toestel uit te zetten. Wanneer de batterij er uit gehaald werd als het toestel nog aan stond, ging het toestel wel uit. Daarna terug aanzetten , OK, uitzetten onmogelijk. Om dit probleem op te lossen bracht ik mijn toestel twee keer binnen bij Procirep. De eerste keer vonden ze bij Procirep geen probleem. Bij hen ging het toestel AAN en UIT. Het ging een tijdje goed (2 weken) tot het probleem terug de kop opstak. Terug binnengebracht bij Procirep. Na enkele dagen hetzelfde verhaal, ze konden weer niets vinden. Ik heb toen een vlammende mail naar Nikon gestuurd met de melding dat ik weigerde mijn toestel terug in ontvangst te nemen zolang er geen degelijke oplossing was voor mijn probleem. Ze zijn bij Procirep dan terug beginnen zoeken en ja, na enkele weken was er dan toch iets gevonden. Het probleem zat in de AAN/UIT schakelaar. Nu moet je geen burgerlijk ingenieur zijn om te vermoeden dat zich daar waarschijnlijk een probleem zou kunnen zijn. Ze hebben dan de de schakelaar vervangen met de melding dat dit nog nooit voorgekomen was. Voor alles is er echter een eerste keer ... . Misschien was de reden dat de waarborg op mijn D850 stilaan op zijn einde liep. Liefst de vervanging nog even uitstellen, dan kon het probleem opgelost worden tegen betaling.
                      Misschien dat uw probleem los staat van deze schakelaar, maar je weet maar nooit. Ik vermoed dat in veel toestellen deze schakelaar dezelfde is.
                      Het probleem bij mij is toch lichtjes anders...hij gaat na lange tijd toch uit....toch bedankt voor de info...
                      https://fredor2.wixsite.com/my-site

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nikon D4 uitzetten

                        Beste,
                        ik heb verschillende jaren met een D3S en D5 gewerkt (altijd zonder problemen) dus misschien heeft het volgende er mee te maken:
                        Hoe is de functie van het tweede slot ingesteld ? Indien dit op 'overloop' staat zou er niet echt een probleem mogen zijn, als het echter voor slot 1 op RAW staat en slot 2 op JPEG copy dan kan er een probleem zijn als het tweede slot niet (goed) meer werkt. Dan tracht de camera toch naar dat tweede slot te schrijven en als dit niet lukt blijven de opnames in de buffer staan (voor dat slot dan). Bij het uitzetten treedt een soort 'time out' op waarbij de camera na een tijdje toch uit gaat. Dus misschien eens nazien welke de functie van het tweede slot is ?

                        Hou je ons op de hoogte ? Ik wil graag helpen verder zoeken....

                        gr, H.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nikon D4 uitzetten

                          Beste,
                          ik heb verschillende jaren met een D3S en D5 gewerkt (altijd zonder problemen) dus misschien heeft het volgende er mee te maken:
                          Hoe is de functie van het tweede slot ingesteld ? Indien dit op 'overloop' staat zou er niet echt een probleem mogen zijn, als het echter voor slot 1 op RAW staat en slot 2 op JPEG copy dan kan er een probleem zijn als het tweede slot niet (goed) meer werkt. Dan tracht de camera toch naar dat tweede slot te schrijven en als dit niet lukt blijven de opnames in de buffer staan (voor dat slot dan). Bij het uitzetten treedt een soort 'time out' op waarbij de camera na een tijdje toch uit gaat. Dus misschien eens nazien welke de functie van het tweede slot is ?

                          Hou je ons op de hoogte ? Ik wil graag helpen verder zoeken....

                          gr, H.
                          Dat was een heel goeie tip dacht ik...net gekeken tweede sleuf staat op overloop...kan kiezen voor overloop, Back-up, Raw eerste, JPEG tweede...denk dus toch dat ie goed staat ?

                          thx Hans...
                          https://fredor2.wixsite.com/my-site

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nikon D4 uitzetten

                            Ja, de beste setting (voor dit geval toch) is idd 'Overloop'.
                            Ik ga er van uit dat uw kaartje in het eerste slot nog goed is toch ? En dat de batterij ook nog goed is ?

                            In bijgevoegd artikel beschrijft iemand een fout die er op lijkt (denk ik) maar met een Nikon D7000 : https://www.flickr.com/groups/130773...7636246385893/

                            We zoeken verder....

                            gr, H.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nikon D4 uitzetten

                              a, de beste setting (voor dit geval toch) is idd 'Overloop'.
                              Ik ga er van uit dat uw kaartje in het eerste slot nog goed is toch ? En dat de batterij ook nog goed is ?

                              In bijgevoegd artikel beschrijft iemand een fout die er op lijkt (denk ik) maar met een Nikon D7000 : https://www.flickr.com/groups/130773...7636246385893/

                              We zoeken verder....

                              gr,
                              Heb drie andere XQD kaarten (waarvan eentje spik splinter nieuw) erin gedaan en ook mijn 2de batterij eens uitgeprobeerd met verschillende kaart combi's....ook het artikel dat je bijvoegde gelezen ...
                              helaas nog steeds geen verschil...alle kaarten eruit dus lege slots ook dan reageert ie niet of veel te laat op de off knop....batterij geven nog "goed" aan in de camera ?
                              https://fredor2.wixsite.com/my-site

                              Comment

                              Working...
                              X