Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon R6 Mrk 2

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Canon R6 Mrk 2

    Voor de goedkoop moet je niet bij Canon blijven, misschien liepen de klanten weer weg.
    Daarom hebben ze de R7 aantrekkelijk geprijsd, maar zoals altijd met enkele beperkingen.
    Als het dan nog functioneel was, maar dat een grip zo beslissend kan zijn ?
    Anderzijds heeft geen haar op mijn hoofd er ooit aan gedacht om zo'n monster van een 1Dx te kopen.

    Wanneer je ervaringen met "goedkope" RF lenzen leest, heeft Canon met de RF vatting meer mogelijkheden om kwaliteit te bieden voor een redelijke prijs.
    Mijn indruk van de RF24-240 is zeer positief, maar gaan wij tevreden zijn met de RF100-400 of de RF-600 en RF-800 f:11 tele's ?

    PS: ik vond ook dat ik in mijn leven toch ooit eens een FF moest hebben, ik moet er geen boterham minder voor eten, maar ik stel het niet voor als onmisbaar zoals hier vroeger nog al eens gebeurd is..
    Last edited by palombian; 9 januari 2023, 08:46.

    Comment


    • #32
      Re: Canon R6 Mrk 2

      "Re: Canon R6 with 1.4x ii + 100-400mm ii
      In reply to Norw • Nov 3, 2021
      I have that exact set up and while I am not a huge fan of TCs and I don't shoot test subjects. What I can tell you is that with the 100-400ii and the 1.4xii I am using it on my R6 way more that I ever did with my 1DmkIV or 6Dii. Two reasons for that:

      - The high ISO perf of the R6 allows me to stop down with the TC and improve IQ.

      - The AF performance of the R6 is so good that I don't feel that I am taking too much of a hit by using the TC.

      Overall the R6 made me much happier with the TC and I have no desire to upgrade."


      Als dit waar zou zijn ... er moeten toch nog wel mensen zijn die deze combo gebruiken... mochten die hun bevindingen eens willen delen...

      En mocht de IQ van deze combo meevallen, dan zou normaliter de combo R6 (of R6II) met RF1.4x TC en RF 100-500 dan nog een stuk beter moeten zijn.

      ZOU dit dan toch mijn oplossing kunnen zijn
      Canon EOS R5 - RF100-500mm f/4.5-7.1 L IS USM - RF24-70 f/2.8 L IS USM

      Comment


      • #33
        Re: Canon R6 Mrk 2

        Oorspronkelijk geplaatst door stocky Bekijk bericht
        "Re: Canon R6 with 1.4x ii + 100-400mm ii
        In reply to Norw • Nov 3, 2021
        I have that exact set up and while I am not a huge fan of TCs and I don't shoot test subjects. What I can tell you is that with the 100-400ii and the 1.4xii I am using it on my R6 way more that I ever did with my 1DmkIV or 6Dii. Two reasons for that:

        - The high ISO perf of the R6 allows me to stop down with the TC and improve IQ.

        - The AF performance of the R6 is so good that I don't feel that I am taking too much of a hit by using the TC.

        Overall the R6 made me much happier with the TC and I have no desire to upgrade."


        Als dit waar zou zijn ... er moeten toch nog wel mensen zijn die deze combo gebruiken... mochten die hun bevindingen eens willen delen...

        En mocht de IQ van deze combo meevallen, dan zou normaliter de combo R6 (of R6II) met RF1.4x TC en RF 100-500 dan nog een stuk beter moeten zijn.

        ZOU dit dan toch mijn oplossing kunnen zijn
        Zoals al gezegd kan ik bevestigen dat de R5 (en logischerwijs ook de R6) beter met extenders omgaat dan de 7DII.
        Zowel de snelheid en accuraatheid van de focus als de uiteindelijke beeldkwaliteit hebben er niet zichtbaar onder te lijden.

        Dus als jij momenteel genoeg reikwijdte hebt met de 7DII en 100-400II, zal de R6II met dezelfde lens en 1.4x minstens een vergelijkbaar resultaat geven.
        Met uiteraard alle voordelen van een huidige mirrorless.
        De 100-400II is een heel goede lens, mijn oude 400 5.6 heeft ongeveer dezelfde beeldkwaliteit en doet het nog steeds goed op de R5 met een 1.4x (niet meer met 2.0x, en met geen enkele extender op de 7DII).

        Op Flickr staan zelfs foto's met de RF100-500 + 2.0x.
        De nabewerking is ook veel beter geworden.
        Last edited by palombian; 9 januari 2023, 11:07.

        Comment


        • #34
          Re: Canon R6 Mrk 2

          In een van de filmpjes van Jan Wegener (over de R6) , adviseert Jan om toch een zo snel mogelijke SD-kaart te plaatsen , om zeker op geen 'bufferproblemen' te stuiten.
          (al had hij die niet ervaren met zijn kaartje) .
          In het filmpje zag ik hem er het zijne uitnemen : een Pro Grade 128GB 300mb/s V90.

          Welk kaartje gebruiken jullie of kunnen jullie eventueel adviseren ?
          Canon EOS R5 - RF100-500mm f/4.5-7.1 L IS USM - RF24-70 f/2.8 L IS USM

          Comment


          • #35
            Re: Canon R6 Mrk 2

            Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
            ... zal de R6II met dezelfde lens en 1.4x minstens een vergelijkbaar resultaat geven.
            Met uiteraard alle voordelen van een huidige mirrorless.


            De 100-400II is een heel goede lens, mijn oude 400 5.6 heeft ongeveer dezelfde beeldkwaliteit en doet het nog steeds goed op de R5 met een 1.4x
            Mijn Canon EF 1.4x II heb ik 6 maanden geleden verkocht... maar de EF 1.4x III schijnt veruit de beste te zijn.
            Maar de EF 1.4x III kost nu nog altijd €448. Soms tweedehands wel voor €250-€350.

            De RF 1.4x kost €598.

            Dan zou ik denk ik beter meteen de RF-extender aanschaffen en mijn 100-400II ook vd hand doen.

            (Mijn 400 5.6 is enkele maanden terug verkocht..)
            Canon EOS R5 - RF100-500mm f/4.5-7.1 L IS USM - RF24-70 f/2.8 L IS USM

            Comment

            Working...
            X