Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon 8800

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Nikon 8800

    Te traag in ieder geval voor het bedrag dat de 8800 kost. Ik ben geheel "genezen" van de prosumer cams in de klasse Nikon 8800, Powershot Pro 1, Sony 828, Olympus C8080. Ben zo blij dat ik nu een D70 heb......
    Nikon D70 | 18-70/3,5-4,5 AF-S G DX IF-ED
    | 70-300/4,0-5,6 AF G | Sandisk Ultra II 512 Mb

    Comment


    • #17
      Re: Nikon 8800

      Hallo Jah Jah,

      Als ik zie over wat u aan materiaal beschikt ben u appels met peren aan het vergelijken, het kan altijd beter het ligt er ook aan wat je er aan wilt besteden, en wat je wensen zijn.
      Voor hetgeen u bezit ben je heelwat meer kwijt plus dat niet iedereen bereid is met dat hele spul te gaan sjauwen.

      Maar je hebt wel een prima toestel.
      Groeten Omega.

      www.digiwaart.nl

      Comment


      • #18
        Re: Nikon 8800

        Oorspronkelijk geplaatst door Omega
        Hallo Jah Jah,

        Als ik zie over wat u aan materiaal beschikt ben u appels met peren aan het vergelijken, het kan altijd beter het ligt er ook aan wat je er aan wilt besteden, en wat je wensen zijn.
        Voor hetgeen u bezit ben je heelwat meer kwijt plus dat niet iedereen bereid is met dat hele spul te gaan sjauwen.

        Maar je hebt wel een prima toestel.
        Als je de prijzen gaat vergelijken, dan zal er misschien €200 max €300 verschil op zitten en als je een 300D zou nemen, zal er waarschijnlijk geen verschil meer op zitten!!!
        Dan blijft er alleen nog het verschil tussen compact en DSLR(volumineuzer) Dat moet je zelf afwegen.

        Hubert
        Hubert

        Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

        Comment


        • #19
          Re: Nikon 8800

          Het is altijd een compromis zoeken.... prijs/kwaliteit/gebruiksvriendelijkheid (werksnelheid). Het is altijd een beetje maatwerk, de camera die technisch gezien beste is, is daarom nog niet de meest geschikte voor wat jij/ik ermee wil doen!
          Als je aan de lopende band objectieven moet wisselen (b.v. 15 keer in een half uur bij 4°C en een snijdende wind -> ) gaat de lol er snel af en verlies je massa's tijd (voor mij is het een werkinstrument). In dat geval kijk je uit naar een camera met een goeie zoom (met beeldstabilisator).
          Op de site die Macchap aangaf zitten toch een boel extreme situaties die er zeer goed uitkomen (blijft de vraag hoeveel "nabehandeling" ze kregen!). Omdat ik de afgelopen 3 jaar met Nikon heb gewerkt gaat mijn voorkeur lichtjes naar daar.
          Ik zal jullie weten te vertellen wat mijn testresultaten waren
          Last edited by Carola; 17 november 2004, 20:17.

          Comment


          • #20
            Re: Nikon 8800

            Belofte maakt schuld!
            Ik heb eind vorige week de Nikon 8800 een dag kunnen testen. Na een 150 foto's (type onderwerpen die ik beroepshalve maak) was ik overtuigd en heb ik het toestel gekocht.
            Bevindingen:
            - Zeer goede kleurweergave. (Ook bij blauw glas!)
            - Goede zoom. (Ook de digitale zoom geeft bruikbare opnames.) Daardoor kan je bij documentaire fotografie snel werken, zowel verder als kortbij, zonder steeds van objectief te moeten veranderen.
            - Ligt goed in de hand.
            - In maximale optische zoom blijft het mogelijk om opnames uit de hand te maken op 1/30 zonder beeldstabilisator (3 op 4 goed) op 1/15 met beeldstabilisator (3 op 4 waren goed). Daar waar ik niet met een statief kan werken blijkt vanuit de hand een zeer haalbaar alternatief)
            - Bij voorkeur onder de 200 ISO blijven -> ivm ruis
            - Het toestel is inderdaad wat aan de trage kant:
            -> scherpstellen: gezien ik met statische onderwerpen werk geen probleem
            -> shutterlag: niet echt problematisch (en ik werk meestal vanop statief)
            -> wegschrijven: traag bij grote bestanden. Realistisch gezien is het onnodig op continu op 8 megapixels te fotograferen.
            Dat het kàn is fantastisch v.b. voor publicaties of de nieuwste rage: werfzeilen (vorig jaar hadden we op de werf van de basiliek van Halle een werfzeil hangen met een glas-in-loodpaneel van minstens 5 op 5 meter! (origineel paneel is 0,5 op 0,5m). Als je zoiets kan doen in 8 megapixel - raw dan heeft die fabrikant goed basismateriaal om van te starten. Voor andere bestanden kom je met 3 of 5 megapixels ruim toe. de camera wordt in die omstandigheden bij het wegschrijven dan ook een stuk sneller.
            - De bediening van de functies is nog even wennen (sommige zitten op ander plaatsen dan ik gewend was), maar dat is gewoon kwestie van tijd.

            Conclusie: Voor mijn opdrachten leek het me een goed toestel, voor actiewerk lijkt het me echter niet zo geschikt omdat hij dan inderdaad aan de trage kant is. Enfin volgende week de echte vuurdoop bij een echte opdracht, ik hoop dat ik dan nog zo positief ben. Het blijft altijd een "beetje" gokken!


            (Dat testen is het voordeel van met een plaatselijke dealer te werken, weze het dat ik het toestel dan duurder betaal dan pakweg in Duitsland. Het is geven en nemen.)

            Comment


            • #21
              Re: Nikon 8800

              Bedankt Carola voor deze goede uitleg, een fantastisch toestel mocht het woordje << traag >> er niet bij staan.
              Als je nu bijvoorbeeld de optische zoom optimaal benut in duistere omstandigheden en je doet juist hetzelfde met de D70.
              Is de D70 dan vlugger?

              Flits

              Comment

              Working...
              X