Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon Z6 II, Sony a7iv, of nog iets anders

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Nikon Z6 II, Sony a7iv, of nog iets anders

    Er is maar één reden voor mij om naar de A7RIV of A7IV te gaan - a-mount-glas en de la-ea5. Ik heb eigenlijk genoeg aan wat ik nu heb op dat ene feature na.

    Comment


    • #17
      Re: Nikon Z6 II, Sony a7iv, of nog iets anders

      Als je mooi A-glas hebt, is dat toch een prima reden ?

      Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

      Comment


      • #18
        Re: Nikon Z6 II, Sony a7iv, of nog iets anders

        Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
        Beste beeldkwaliteit vind je nog steeds bij de A7R iii.
        (Tenzij de A7R V het intussen beter zou doen.)

        Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
        Nee toch niet hoor, waar haal je dit vandaan? De A7R4 is ontworpen als concurrent van de midformaat toestellen,
        juist voor die doeleinden waar men hogere eisen stelt aan de beeldkwaliteit.

        Alhoewel, 42mp is ook niet niets en door de Black Friday deals loopt er nu een korting van 600€ op de a7riii
        en heb je dit toestel voor 1899€ wat uiteraard zeer aantrekkelijk is.
        www.polartha.com

        Comment


        • #19
          Re: Nikon Z6 II, Sony a7iv, of nog iets anders

          https://www.dxomark.com/camera-sensors/
          DPR: "Slightly noisier than its predecessor at the highest ISO values"


          Nu ja, ik zal het binnenkort wel zelf merken. Er is een A7R IV en een A7 IV onderweg.
          Die drie ga ik eens grondig vergelijken en dan zien we wel wat er blijft en wat weer mag gaan.
          Last edited by K-2; 25 november 2022, 11:23.
          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

          Comment


          • #20
            Re: Nikon Z6 II, Sony a7iv, of nog iets anders

            Als je de metingen (grafieken) van DXO bekijkt zal je zien dat vanaf 12000 ISO de signal to noise (ruis) van de a7riv beter is dan van de A7riii
            Mijn ervaring is dat vanaf 50.000 ISO de a7riii iets minder ruis vertoont, verschil is niet zichtbaar op A2 print maar a7riv prints zijn duidelijk scherper.
            www.polartha.com

            Comment


            • #21
              Re: Nikon Z6 II, Sony a7iv, of nog iets anders

              Je hebt beide camera's en foto's zijn met dezelfde lens gemaakt dan ?
              Ik kijk ernaar uit om beide eens naast elkaar te zetten in elk geval. De R4 is onderweg...

              Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
              "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

              Comment


              • #22
                Re: Nikon Z6 II, Sony a7iv, of nog iets anders

                Oorspronkelijk geplaatst door polartha Bekijk bericht
                Als je de metingen (grafieken) van DXO bekijkt zal je zien dat vanaf 12000 ISO de signal to noise (ruis) van de a7riv beter is dan van de A7riii
                Mijn ervaring is dat vanaf 50.000 ISO de a7riii iets minder ruis vertoont, verschil is niet zichtbaar op A2 print maar a7riv prints zijn duidelijk scherper.
                Je meent het..;-)))))

                Comment

                Working...
                X