Sinds een tiental jaren ben ik bezig met fotografie. Ik heb geen voorkeur voor een specifieke discipline, al gaat mijn aandacht de laatste jaren vooral uit naar natuur- en concertfotografie.
Mijn camera is een EOS 6d (de eerste versie)
Mijn lenzen die ik in de loop er jaren heb aangeschaft:
Sigma 150-600 (uiteraard voor de vogeltjes)
Sigma 50mm 1.4 (niet de Art versie)
Canon 85mm 1.8 (nog altijd mijn favoriete lens)
Sigma 24-105mm Art (leuke allround-lens)
Hoewel ik nog steeds redelijk tevreden ben over mijn foto's, merk ik wel dat ik steeds vaker op limieten bots en dat er ondertussen camera's op de markt komen die veel betere kwaliteit geven in slechte lichtomstandigheden. Zelfs sommige eenvoudige systeemcamera's lijken vaak betere resultaten te geven dan mijn Canon. Mijn body gaat ook niet eeuwig meegaan, al zal het aantal clicks waarschijnlijk nog meevallen omdat ik hem niet zo intensief gebruik.
Fotografie beschouw ik ondertussen als een randhobby, dus ik zie mezelf niet investeren in een nieuwe camera én nieuwe lenzen. Met een hoop jonge kinderen in huis kan ik dat ook simpelweg niet meer betalen 🙂
Daarom hoop ik een body te vinden, dat mag ook tweedehands zijn, die:
betere kwaliteit levert dan de EOS 6d (vooral dus nog hogere ISO-waarden zonder te veel ruis)
dit zowel voor concert- als natuurfotografie
waarbij ik mijn huidige lenzen kan blijven gebruiken
Ik heb al verschillende opties overwogen, zoals een van de meer recente cropcamera's van Canon. Maar ik kan moeilijk inschatten wat dat betekent voor de concertfoto's.
Als jullie tips hebben, dan hoor ik het graag.
Mijn camera is een EOS 6d (de eerste versie)
Mijn lenzen die ik in de loop er jaren heb aangeschaft:
Sigma 150-600 (uiteraard voor de vogeltjes)
Sigma 50mm 1.4 (niet de Art versie)
Canon 85mm 1.8 (nog altijd mijn favoriete lens)
Sigma 24-105mm Art (leuke allround-lens)
Hoewel ik nog steeds redelijk tevreden ben over mijn foto's, merk ik wel dat ik steeds vaker op limieten bots en dat er ondertussen camera's op de markt komen die veel betere kwaliteit geven in slechte lichtomstandigheden. Zelfs sommige eenvoudige systeemcamera's lijken vaak betere resultaten te geven dan mijn Canon. Mijn body gaat ook niet eeuwig meegaan, al zal het aantal clicks waarschijnlijk nog meevallen omdat ik hem niet zo intensief gebruik.
Fotografie beschouw ik ondertussen als een randhobby, dus ik zie mezelf niet investeren in een nieuwe camera én nieuwe lenzen. Met een hoop jonge kinderen in huis kan ik dat ook simpelweg niet meer betalen 🙂
Daarom hoop ik een body te vinden, dat mag ook tweedehands zijn, die:
betere kwaliteit levert dan de EOS 6d (vooral dus nog hogere ISO-waarden zonder te veel ruis)
dit zowel voor concert- als natuurfotografie
waarbij ik mijn huidige lenzen kan blijven gebruiken
Ik heb al verschillende opties overwogen, zoals een van de meer recente cropcamera's van Canon. Maar ik kan moeilijk inschatten wat dat betekent voor de concertfoto's.
Als jullie tips hebben, dan hoor ik het graag.
Comment