Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon Eos R6 kopen of niet ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Canon Eos R6 kopen of niet ?

    Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
    Als versie II uitkomt, zakt versie I misschien in prijs of komen er veel tweedhands vrij ???
    In Nederland is de R6 zeer veel 2dehands te verkrijgen ... in zoverre dat ik mij afvraag waarom die eigenlijk zo vaak van de hand wordt gedaan.

    Persoonlijk zou ikzelf aanvankelijk voor de R7 gaan, maar ik ga de kat nog wat uit de boom kijken. Voor de R7 is immers geen batterygrip beschikbaar.
    Voor vogelfotografie (bif) wordt mij de R3 aanbevolen , maar 4x zo duur als een R7... Een R5 wordt mij een heel klein 'ontraden' omwille van zijn hoge pixelcount die ook ook z'n nadelen heeft bij snelle bewegingen qua sluitertijd.
    Ik weet ook niet of een R6 voor mij een betere optie zou zijn als een R7 , maar daar gaat het natuurlijk niet over in dit topic.
    Canon EOS R5 - RF100-500mm f/4.5-7.1 L IS USM - RF24-70 f/2.8 L IS USM

    Comment


    • #17
      Re: Canon Eos R6 kopen of niet ?

      @ Paul, you got mail. @ Stocky : ik doe niet aan vogel-noch sportfotografie. Wel huwelijken, concerten, portretten, dogshows maar ook landschappen, macro, urbex ...
      Canon-man. Concerten en natuur.
      Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

      Comment


      • #18
        Re: Canon Eos R6 kopen of niet ?

        Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
        Als versie II uitkomt, zakt versie I misschien in prijs of komen er veel tweedhands vrij ???
        Ik had dit ook gedacht,toen de A7IV uitkwam.Nu zal de III wel zakken in prijs.Maar deze kost nog steeds 1999 euro bij kamera express.Veel te duur.

        Comment


        • #19
          Re: Canon Eos R6 kopen of niet ?

          Oorspronkelijk geplaatst door stocky Bekijk bericht
          In Nederland is de R6 zeer veel 2dehands te verkrijgen ... in zoverre dat ik mij afvraag waarom die eigenlijk zo vaak van de hand wordt gedaan.

          Persoonlijk zou ikzelf aanvankelijk voor de R7 gaan, maar ik ga de kat nog wat uit de boom kijken. Voor de R7 is immers geen batterygrip beschikbaar.
          Voor vogelfotografie (bif) wordt mij de R3 aanbevolen , maar 4x zo duur als een R7... Een R5 wordt mij een heel klein 'ontraden' omwille van zijn hoge pixelcount die ook ook z'n nadelen heeft bij snelle bewegingen qua sluitertijd.
          Ik weet ook niet of een R6 voor mij een betere optie zou zijn als een R7 , maar daar gaat het natuurlijk niet over in dit topic.
          Ik begrijp niet waarom ze de R5 ontraden, ik zou zeker gaan voor de sensor met de meeste pixels. De R6 en de R5 zijn toch even snel, dacht ik en dan kan je tenminste kroppen. De R7 heeft een cropsensor, waar ik niet van hou persoonlijk, maar de autofocus lijkt me lichtjes beter te zijn dan R5, R6 en hij is heel mooi geprijsd.
          Last edited by Cram1956; 6 november 2022, 03:16.

          Comment


          • #20
            Re: Canon Eos R6 kopen of niet ?

            Oorspronkelijk geplaatst door Cram1956 Bekijk bericht
            .... De R6 heeft een cropsensor, .....
            Je bedoelt de R7, Marc?
            http://www.paulvanrooy.be

            Comment


            • #21
              Re: Canon Eos R6 kopen of niet ?

              Oorspronkelijk geplaatst door Vropa Bekijk bericht
              Je bedoelt de R7, Marc?
              Ja, tuurlijk. Schrijffout

              Comment


              • #22
                Re: Canon Eos R6 kopen of niet ?

                Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
                Iemand ervaring met Cameraoccasions ?
                Ik heb daar ooit een lens gekocht, en die gebruik ik nog steeds. Nooit problemen mee gehad.
                Canon EOS R5 - RF100-500mm f/4.5-7.1 L IS USM - RF24-70 f/2.8 L IS USM

                Comment


                • #23
                  Re: Canon Eos R6 kopen of niet ?

                  Er zijn er ook als "outlet" te vinden voor nauwelijks meer dan tweedehands.
                  Misschien gaat er dit najaar nog wat af - black friday enzo - nu de Mark II er is.

                  Iets beters als vervanging van een 5DIII ga je voor die prijs niet snel vinden, en een Canon mirrorless is nu toch echt een verschil met een DSLR.

                  Voor mijn gebruik zou ik met de R6 waarschijnlijk te weinig pixels gehad hebben, maar voor de meeste fotografietakken heeft hij zeer goede kritieken.

                  Een R5 is ook gebruikt nog altijd boven het budget van TS en een R7 is niets voor hem.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Canon Eos R6 kopen of niet ?

                    Zelfs met een 'oude' Tamron 150-600 eerste versie werkt de R6 perfect. Wel moet ze even binnen voor een kleine programma-update.

                    Ik zie niet de noodzaak om te veranderen naar een mkII of een duurdere R5 of R3. Enige minpunt(-je) is inderdaad voor sommigen de sensor van 20 MP waardoor croppen een beetje moeilijker wordt. Voor de rest een prachtig toestel dat zeker nog lang bij me blijft.

                    Kom ook van een goede oude stevige 5DmkIII
                    Canon EOS R6 systeemcamera met RF 50 1.8 STM + RF 25-105 F/4 IS 'L' USM, + EF-RF-adapters en een paar heel goede EF 'L' objectieven

                    Comment


                    • #25
                      Re: Canon Eos R6 kopen of niet ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door philippeDeli Bekijk bericht
                      Zelfs met een 'oude' Tamron 150-600 eerste versie werkt de R6 perfect. Wel moet ze even binnen voor een kleine programma-update.

                      Ik zie niet de noodzaak om te veranderen naar een mkII of een duurdere R5 of R3. Enige minpunt(-je) is inderdaad voor sommigen de sensor van 20 MP waardoor croppen een beetje moeilijker wordt. Voor de rest een prachtig toestel dat zeker nog lang bij me blijft.

                      Kom ook van een goede oude stevige 5DmkIII
                      Nu ja, perfect?
                      Het werkt inderdaad, zelfs met die lenzen, een heel stuk beter dan een Canon 5D mk III of IV.
                      Het nadeel voor de vogelaar is inderdaad het "lage" aantal megapixels, maar daar staat tegenover dat hij, volgens DXO Mark, ruis goed hanteert.

                      Comment


                      • #26
                        Re: Canon Eos R6 kopen of niet ?

                        Er is hier blijkbaar een R5 te koop voor € 3100.

                        Comment

                        Working...
                        X