Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon of Sigma lens???

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon of Sigma lens???

Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357
    Wie weet da hé, ik heb mijn Sigma 24-70 verkocht aan Rudy die toen met een 10D werkte. Terwijl ik van de lens tevreden was op mijn D60 bleek de lens op zijn 10D ni naar behoren te werken. Als ik het probleem aankaarte bij een Marketing verantwoordelijke van Sigma bleek deze het probleem te kennen.

Dat was voor mij het startschot om alle Sigma's buiten te gooien en mij enkel nog met Canon optiek (al of niet L optiek) uit te rusten. Met in het achterhoofd de mogelijke aanschaf van een Profbody als die er kwam.
    En die kwam er op 21 april 2004 onder de naam EOS D1 Mark II en al mijn Canon Lenzen werken voor de volle 100%

my2cents
    Meestal ligt het probleem niet alleen bij de lens, maar veelal tussen de samenwerking van lens en body.
    Als je camera dus niet goed werkt met een Sigma-lens, moet je dus niet naar Canon hollen voor een calibratie...zezullen er daar eens ferm om lachen.

DAT is IMHO wel een serieus nadeel.

Ik heb hier een Sigma 180 mm. macro die op mijn 10D bleef "hunten"; nu voor een macro-lens is dit minder erg, omdat je meestal manueel scherpstelt voor macro-gebruik.

Maar nu heb ik een 1D MKII en hij focust onmiddellijk....

Nu ik denk ook dat de QC bij een 1D wel iets hoger zal liggen dan bij een 10D of een 20D...

Ik wel blij, want het probleem lag dus niet bij de lens.

Maar wil je zo weinig mogelijk problemen, zou ik je inderdaad ook Canon aanraden. En ALS je dan toch problemen krijgt, kan je tenminste Canon om hulp vragen.
    Last edited by Alfa Centauri; 12 november 2004, 20:00.
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

Comment

Working...
    X