Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

300D met 18-55mm & extra 55-200mm // Of toch D70?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: 300D met 18-55mm & extra 55-200mm

Ik heb ondertussen ook nog de mogelijk gekregen om een 300D body te kopen maar dan met 2 sigma lenzen ipv de body lenzen.

namelijk een 18/50mm en een 55/200mm
    zou dit een betere keuze zijn, naar schijnt zijn deze sigma lenzen iets beter van qualiteit...
    Canon 300D
    Canon 18-55mm
    Canon 70-300mm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door aikon
      Ik heb ondertussen ook nog de mogelijk gekregen om een 300D body te kopen maar dan met 2 sigma lenzen ipv de body lenzen.

namelijk een 18/50mm en een 55/200mm
      zou dit een betere keuze zijn, naar schijnt zijn deze sigma lenzen iets beter van qualiteit...
      Als het de nieuwe 18-50 f2,8 EX DC is, dan is ze veel beter, maar die zal het wel niet zijn, want die is een flink stuk duurder.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit
        Als het de nieuwe 18-50 f2,8 EX DC is, dan is ze veel beter, maar die zal het wel niet zijn, want die is een flink stuk duurder.
        dan zal ik maar voor de gewone canon 300D kit met 2 lenzen gaan
        Daar ga ik al direct een grote stap mee en kan ik toch een eindje voort
        Canon 300D
        Canon 18-55mm
        Canon 70-300mm

Comment

Re: 300D met 18-55mm & extra 55-200mm // Of toch D70?

Nu begin ik toch te twijfelen met deze D70 :

Nikon D70 body + 18/70mm +70/300G mm (net geen 1400 euro)

lens AF-S DX Zoom-Nikkor 18-70 f/3.5-4.5G IF-ED
          Lens Nikon AF Nikkor 70-300mm f/4-5.6G

Zijn dit 2 goede lenzen?
          Want anders zou ik eerder voor deze camera gaan...
          Canon 300D
          Canon 18-55mm
          Canon 70-300mm

Comment

lens AF-S DX Zoom-Nikkor 18-70 f/3.5-4.5G IF-ED
            Lens Nikon AF Nikkor 70-300mm f/4-5.6G

Zijn dit 2 goede lenzen?
            Want anders zou ik eerder voor deze camera gaan...
            kijk hé. ik heb ook voor de keuze gestaan een canon 300d of een nikon d70. wel ik ben uiteindelijk voor de d70 gegaan.
            in mijn ogen heeft de d70 deze voordelen tov de 300d

d70 is e pak snelle qua opstarten.
            heel goeie buffer (geheugen)
            betere bouw (hij is ook van kunsttof. ma ge hebt kuntstof en plastiek
            meer instelmogelijkheden
            kitlens is e pak beter
            flitstechnologie

Canon zijn lenzen zouden iets goedkoper zijn en je zou er een grotere 2e handsmarkt voor hebben. (is dit wel zo??? en zou je 2e handsmateriaal kopen? ik zou dit dus nooit doen. of het moet een koopje zijn)

wat de lenzen betreft van dat pakket.
            de 18-70 kitlens is echt wel goed. het is natuurlijk geen lens van 1600 euro. maar je zal er zeker scherpe fotos mee kunnen nemen. ze is snel en licht.
            die 70-300 lens is al een goede tele en een perfecte aanvullieng voor op de kitlens. dit is natuurlijk ook geen 70 200 nikor VR hé die kost 1350 euro meer.

je hebt nu ook een pakket: d70 + 18-70 kitlens + sb 600= flits ik zou eerder naar dit pakket gaan. kost even veel en dan sparen voor een goei telelens.

ik wil hier geen 300d gebruikers tegen de schenen stampen hé en ook geen nikon canon boel veroorzaken ma IK ben content da ik voor de d70 ben gegaan en niet voor de 300d.

de beste raad is hé:
            ga naar nen winkel en vraag ze allebij eens. houo ze eens vast en vergelijk. en doe dan nog 2 winkels

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door immage
              kijk hé. ik heb ook voor de keuze gestaan een canon 300d of een nikon d70...
              Bedankt voor de duidelijke uitleg.
              De D70 heeft inderdaad heel wat voordelen, en dat zet er mij toe aan om hem ook te kopen. Ik heb beide camera's al eens vastgehad, en toch vond ik de Canon iets makkelijker werken

Wat betreft die flits... Hier zal ik weinig mee kunnen doen dunkt me, want van alle foto's die ik zal willen trekken zal een flits weinig van toepassing zijn en in het geval dat het toch nodig is zal de internet flits wel volstaan, moest dit toch nog anders lopen, dan kan ik er mij nog steeds eentje aanschaffen.

Wat is de afstand die je ongeveer kan overbruggen met die 70-300 lens, en in hoeverre is het mogelijk hierbij uit de hand te trekken. Zeulen met een statief als je op trektoch bent is niet echt ideaal :s

Nog even hier een test gevonden, hoewel ik denk dat het een iets andere lens is.
              Last edited by aikon; 12 november 2004, 12:42.
              Canon 300D
              Canon 18-55mm
              Canon 70-300mm

Comment

Nog even hier een test gevonden, hoewel ik denk dat het een iets andere lens is.
                op deze test die trouwens wel over DIE 70-300 gaat zie je wat je kan overbruggen. de resultaten zijn nog behoorlijk vind ik.

een statief zal ervan afhangen denk ik.
                voldoende licht is zonder statief.. donker is me statief.
                zal altijd zo zijn. maar dit hebje met het eender welke lens. een lichtsterkere zal daar natuurlijk minder last van hebben. ma soms gaat ge die ook op statief moeten zetten hé

Comment

Bedankt voor de duidelijke uitleg.
                  De D70 heeft inderdaad heel wat voordelen, en dat zet er mij toe aan om hem ook te kopen. Ik heb beide camera's al eens vastgehad, en toch vond ik de Canon iets makkelijker werken

Wat betreft die flits... Hier zal ik weinig mee kunnen doen dunkt me, want van alle foto's die ik zal willen trekken zal een flits weinig van toepassing zijn en in het geval dat het toch nodig is zal de internet flits wel volstaan, moest dit toch nog anders lopen, dan kan ik er mij nog steeds eentje aanschaffen.

Wat is de afstand die je ongeveer kan overbruggen met die 70-300 lens, en in hoeverre is het mogelijk hierbij uit de hand te trekken. Zeulen met een statief als je op trektoch bent is niet echt ideaal :s

Ook ik heb onlangs voor de keuze gestaan en heb ook voor deze kit gekozen , de afstand die je kunt overbruggen is een voetbalveld lang (ik gebruik hem voornamelijk op voetbalwedstrijden) Niet vergeten dat je eigenlijk een 105-450 mm beschikt. Voorbeelden van foto's zijn te bewonderen op www.grankanaria.be onder foto's (vanaf stvv-lokeren , de vorige zijn getrokken met m'n canon PS S1 IS).
                  Voor een idee van de afstand kun je best kijken naar LALOU-STVV , als ze online staan , normaal vanaf deze avond , webmaster was in verlof ... Allemaal uit 'de hand' genomen zonder statief , ik heb nu wel een monopod in bestelling, 300 gr , 35 cm ingeklapt , is nie echt zeulen natuurlijk
                  ***Ne kodak en ne zak...***

Comment

Wat denken jullie van de 300D met deze extra EF-S lens? Is het de moeite waard voor die extra lens erbij te nemen?
                    Dit zou komen op een 1350 euro ongeveer en zonder deze extra lens is het ongeveer een 1030 euro. Je krijgt ook 100 euro cashback van Canon.

Of zou ik toch maar beter voor de D70 van Nikon gaan?
                    Als je bij Konijneberg de handel los besteld, kom je op 1010 euro uit. Alleen heb je dan wel de Rebel (buitenlandse model), but who cares...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ikkenie
                      Ook ik heb onlangs voor de keuze gestaan en heb ook voor deze kit gekozen , de afstand die je kunt overbruggen is een voetbalveld lang (ik gebruik hem voornamelijk op voetbalwedstrijden) Niet vergeten dat je eigenlijk een 105-450 mm beschikt. Voorbeelden van foto's zijn te bewonderen op www.grankanaria.be onder foto's (vanaf stvv-lokeren , de vorige zijn getrokken met m'n canon PS S1 IS).
                      Voor een idee van de afstand kun je best kijken naar LALOU-STVV , als ze online staan , normaal vanaf deze avond , webmaster was in verlof ... Allemaal uit 'de hand' genomen zonder statief , ik heb nu wel een monopod in bestelling, 300 gr , 35 cm ingeklapt , is nie echt zeulen natuurlijk
                      Ik zal zeker nog eens kijken als ze ertussen staan
                      Ik ga nu echt wel voor die D70 met 2 kitlenzen denk ik, kleine meerprijs, zoveel meer genot denk ik

Maar , in vergelijking met de 300D is het wel een lelijk eendje
                      Canon 300D
                      Canon 18-55mm
                      Canon 70-300mm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kreefie
                        Als je bij Konijneberg de handel los besteld, kom je op 1010 euro uit. Alleen heb je dan wel de Rebel (buitenlandse model), but who cares...
                        Ik prefereer toch in winkel waar ik steeds langs kan gaan als ik een probleem heb hoor... Ik hecht ook veel belang aan een goede nederlandse handleiding, ik geef tenslotte niet zomaar 1000 euro uit hé, ik wil dan ook mijn camera ten volle kunnen benutten en elke functie ook maar kunnen gebruiken! Maar ik ben trouwens zo goed als zeker dat ik voor de D70 ga
                        Canon 300D
                        Canon 18-55mm
                        Canon 70-300mm

Comment

Het is blijkbaar niet gemakkelijk om een keuze te maken .
                          Omdat Nikon de D70 een half jaar na de Canon 300D op de markt heeft gebracht, hebben ze ook wel gezien waar de zwakkere punten van een 300D zitten. En dan hebben ze hun nieuwe model ook daarop aangepast. Dus is een D70 beter, niet van beeldkwaliteit, want die is ongeveer dezelfde, maar het is vooral de snelheid die verbeterd is.

Maar, om dezelfde reden wordt een 300D nu een pak goedkoper verkocht.

Ik had gewoon geen keuze, want toen ik mijn 300D kocht, was dat voor mij de enige betaalbare DSLR.
                          http://barthuysmans.smugmug.com/
                          BD0338BE

Comment

Ik prefereer toch in winkel waar ik steeds langs kan gaan als ik een probleem heb hoor... Ik hecht ook veel belang aan een goede nederlandse handleiding, ik geef tenslotte niet zomaar 1000 euro uit hé, ik wil dan ook mijn camera ten volle kunnen benutten en elke functie ook maar kunnen gebruiken! Maar ik ben trouwens zo goed als zeker dat ik voor de D70 ga
                            Yep , om dezelfde reden heb ik ook een belgisch toestel gekocht. Kost iets meer dan bv. bij topfoto maar je hebt er wel een nl-talige handleiding , superservice om de hoek, geen X-km voor rondrijden ...
                            Heb ik nu een vraagje , hoe klein ook spring ik even binnen en weet onmiddelijk een antwoord (en ja soms vragen we het ook hier )
                            Ik koop ook niet iedere dag een toestel van 1400 euro
                            ***Ne kodak en ne zak...***

Comment

Maar , in vergelijking met de 300D is het wel een lelijk eendje
                              smaken verschillen ik vind de d70 toch we e pak mooier zenne. btw. het is den techniek hé nie de verpakking da belangrijk is

Comment

Bij Top-foto in Düren heb je dit pakket voor 1299 eur.

Kenneth
                                Panasonic Lumix DMC FZ50 + Nikon D90 18-200, Nikkor 17-55 f/2

Comment

Working...
                                X