Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D780

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nikon D780

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
    Dat maakt niets uit, DX glas werkt even goed op een Z als op een
    toestel met spiegel, je hebt enkel een FTZ adapter nodig.
    Groot voordeel bij een Z is de meer correcte AF met oog
    of gezichtsherkenning.
    Nadeel minder snelle AF, tenminste als het geen Z9 is,
    daar kan een spiegelreflex dan weer niet tegen op.
    Een FF (dslr of mirrorless) met een DX lens verliest meer dan de helft van zijn megapixels. De D780 gaat daarbij van ongeveer 24MP naar minder dan 11. Technisch is er geen probleem voor de werking, maar waarom dan een schitterend toestel als een D780 kopen ?
    Mvg Philip

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door philitalia Bekijk bericht
      Technisch is er geen probleem voor de werking, maar waarom dan een schitterend toestel als een D780 kopen ?
      Klopt, de enige DX lenzen die ik nog heb zijn de Z lenzen diegene die ik gebruik op mijn Nikon Zfc.
      Voor de rest heb ik allemaal FX lenzen, eigenlijk is het hebben van al die lenzen de reden geweest om toch maar terug een reflex aan te schaffen, tegenwoordig raak je de niet- Z lenzen amper nog aan de straatstenen kwijt of je moet ze bijna weggeven....
      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Nikon is zich duidelijk aan 't concentreren op de Z-reeks ... ik zou graag een ZTF adapter zien ... ik ben niet van plan mijn dslr van de hand te doen.
        Mvg Philip

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door philitalia Bekijk bericht
          Nikon is zich duidelijk aan 't concentreren op de Z-reeks ... ik zou graag een ZTF adapter zien ... ik ben niet van plan mijn dslr van de hand te doen.
          Ik vrees dat dit er niet direct zal inzitten....
          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
            Ik denk dat je gelijk hebt ...Vinyl is ook terugggekomen dus mijn D850 gaat voorlopig nergens heen
            Mvg Philip

Comment

Voor de rest heb ik allemaal FX lenzen, eigenlijk is het hebben van al die lenzen de reden geweest om toch maar terug een reflex aan te schaffen, tegenwoordig raak je de niet- Z lenzen amper nog aan de straatstenen kwijt of je moet ze bijna weggeven....
              Ja, dat kan ik me best voorstellen. Zie je bij zowat alle merken. Ik zag onlangs een prachtige Minolta 400/4.5G HS te koop staan voor nog geen €1000, in nieuwstaat. Een paar jaar geleden kostte die nog minstens 2000 tweedehands. Dit is wel een oudere lens, maar hetzelfde zie ik voor prima glas van een paar jaar oud zoals een 70-200/2.8 HSM. Jammer. Mocht ik die dingen nog liggen hebben, dan hield ik er ook nog gewoon een paar DLSR's bij ipv te verkopen, dat is wel zeker.
              "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

De D780 is op korte tijd wel een pak duurder geworden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bielski Bekijk bericht
                  De D780 is op korte tijd wel een pak duurder geworden.
                  Wat was de beginprijs misschien?

Comment

Een paar maanden geleden nog bij Belgische (web)winkels te koop voor 2299 euro, nu is dat al 2499 euro geworden. En heeft bij sommige nog aan 2139 euro gestaan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bielski Bekijk bericht
                      Een paar maanden geleden nog bij Belgische (web)winkels te koop voor 2299 euro, nu is dat al 2499 euro geworden. En heeft bij sommige nog aan 2139 euro gestaan.
                      Zeer moeilijk nog nieuw te vinden, vandaar waarschijnlijk.....

Comment

Statement Regarding Today's Media Article
                        July 12, 2022
                        There was a media article regarding Nikon's withdrawal of SLR development. This media article is only speculation and Nikon has made no announcement in this regards. Nikon is continuing the production, sales and service of digital SLR. Nikon appreciate your continuous support.
                        Dat was het antwoord op het Nikkei gerucht dat hier opgepikt werd: https://nikonrumors.com/2022/07/12/n...-history.aspx/

Japanese camera maker Nikon will withdraw from the single-lens reflex camera business and shift toward digital offerings amid intensifying competition from smartphone cameras, Nikkei has learned. It now plans to focus resources on mirrorless cameras, which have become mainstream products on the back of more advanced digital technologies. Since June 2020, when Nikon launched its flagship D6 SLR, no new SLR models have been released. The company has already stopped development of compact digital cameras. From now on, Nikon intends to focus on digital mirrorless cameras, but production and distribution of existing SLR models will continue. (Nikkei)
                        Edit: zoals gewoonlijk geldt: waar rook is, is vuur...
                        Last edited by frank207be; 19 juli 2022, 19:51.

Comment

Als de D 780 zo moeilijk te vinden is, waarom dan geen D 850 ? Zalige camera hoor ! En is het prijsverschil dan zo groot ? Ik volg die prijzen al even niet meer....mijn D 850 is een blijvertje !!!

Comment

Ik heb destijds ook gekozen voor de D780 over de Z6, en heb daar nog geen moment spijt van gehad.
                            Mijn vorige camera was dan ook nog een D7100, wat een verschil...

De keuze kwam vooral uit het feit dat de reviews van de huidige Z's niet al te best waren, en ook wanneer ik er eens één kon uitproberen, ik het niet mijn ding vond. (die extra converter naar Z-mount, de AF,... )

Samen met de Sigma 150-600mm de ideale combinatie voor mijn luchtvaartfoto's en er komt de laatste tijd meer en meer F-mount materiaal te koop in de tweedehandsmarkt.
                            Er vermits hij ook nog de schroevendraaier aandrijving in de mount heeft, kan je er ook nog de hele reeks AF, AF-D lenzen op gebruiken.
                            Nikon D7100, Nikon D780 "At The Heart Of The Image"
                            Nikkor 24-120mm F4, Nikon 50mm F1.8, Nikkor 17-55mm F2.8,Tokina 11-16mm F2.8, Sigma AF 120-400mm

Comment

Ja Rudi, zelfs ik heb nu een Canon TS-E gekocht (met een MC11) - dat werkt prima trouwens!

Het is vooral fijn te lezen dat je een camerasysteem gevonden hebt waar je je goed bij voelt.

De DSLR's zal langzaam maar zeker verdwijnen - maar dat kan nog wel een paar jaar duren. Zolang de cijfers maken dat het produceren van een ingeperkt gamma rendabel blijft - zal Canon/Nikon dat blijven vervaardigen. We zitten nu natuurlijk met heel die electronicamarkt waar de beschikbaarheid slecht van is - met als gevolg dat vb. Sony de A7RIVa en A7RIIIa heeft uitgebracht - modellen tijdelijk onbeschikbaar heeft moeten maken (a6100/a6400 en zelfs de a6600 was problematisch - idem met de a7c). Misschien is het best om even te wachten voor overhaaste conclusies te treffen - de tekorten ebben langzaam maar zeker weg. En 't is niet zo erg als met de raspberry pi 4b (die is al bijna 2 jaar met 4GB of 8GB niet te krijgen).

Comment

Working...
                              X