Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Met welke beginnen : Canon 17-40L4 of 70-200L4 of 50 1.4

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Met welke beginnen : Canon 17-40L4 of 70-200L4 of 50 1.4

    Oorspronkelijk geplaatst door Hesy
    Ik ben begonnen met een 28-135 IS USM en heb er nog geen seconde spijt va gehad.
    Vorige week, in de States, heb ik een 17-40 f/4L gekocht en heb een 100-tal shoots gemaakt op Venice beach en ik moet toegeven, deze lens kan niet ontbreken aan je collectie als je wat landschappen en gebouwen wilt fotograferen. Ook mijn "zonsondergangen" zijn meer dan geslaagd.
    Ik heb ook nog een 75-300 IS USM, maar daar ben ik minder tevreden van en deze zal ik op termijn vervangen door een 100-400 L USM.
    De 17-40 is in Europa goedkoper dan in de states (€ 695 AC foto)

    Comment


    • #32
      Re: Met welke beginnen : Canon 17-40L4 of 70-200L4 of 50 1.4

      Goedkoper?
      ik dacht dat $700 toch een pak minder was dan €695.
      BTW, de winkel waar ik ze gekocht heb:
      samy's in Venice Beach

      hesy.be
      BD0319BE

      Comment


      • #33
        Re: Met welke beginnen : Canon 17-40L4 of 70-200L4 of 50 1.4

        Oorspronkelijk geplaatst door Hesy
        Vorige week, in de States, heb ik een 17-40 f/4L gekocht en heb een 100-tal shoots gemaakt op Venice beach en ik moet toegeven, deze lens kan niet ontbreken aan je collectie als je wat landschappen en gebouwen wilt fotograferen. Ook mijn "zonsondergangen" zijn meer dan geslaagd.
        Dat was volgens mij een correct statement tot een maand geleden. Vandaag is de Sigma 18-50 f1:2.8 een méér dan waardig alternatief voor deze lens : lichtsterker en goedkoper. AF is wat trager en luidruchtiger, en de lens is alleen voor APS sensors, maar dat maakt ze wel geschikt voor de 20D/300D.

        sugar
        "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

        http://supermasj.zenfolio.com

        Comment


        • #34
          Re: Met welke beginnen : Canon 17-40L4 of 70-200L4 of 50 1.4

          Oorspronkelijk geplaatst door Hesy
          Goedkoper?
          ik dacht dat $700 toch een pak minder was dan €695.
          BTW, de winkel waar ik ze gekocht heb:
          samy's in Venice Beach
          Werd deze verzonden ? Dan komen er toch nog een pak verzendkosten bij ? en wat bij garantieperikelen ?

          Vandaag is de Sigma 18-50 f1:2.8 een méér dan waardig alternatief voor deze lens : lichtsterker en goedkoper. AF is wat trager en luidruchtiger, en de lens is alleen voor APS sensors, maar dat maakt ze wel geschikt voor de 20D/300D
          Iemand ervaring met deze lens ? Of met de nieuwe Sigma 24-70 f1:2.8
          Last edited by wim_py007; 16 november 2004, 08:36.

          Comment


          • #35
            Re: Met welke beginnen : Canon 17-40L4 of 70-200L4 of 50 1.4

            Oorspronkelijk geplaatst door wim_py007
            Werd deze verzonden ? Dan komen er toch nog een pak verzendkosten bij ? en wat bij garantieperikelen ?
            1. Neen, ik heb deze ter plaatse gekocht.
            2. Ik heb deze nog dezelfde dag, enkele minuten later reeds, uitgetest. Als er natuurlijk nu iets mee gebeurd, ..., dan zie ik wel.

            hesy.be
            BD0319BE

            Comment


            • #36
              Re: Met welke beginnen : Canon 17-40L4 of 70-200L4 of 50 1.4

              Oorspronkelijk geplaatst door wim_py007
              Werd deze verzonden ? Dan komen er toch nog een pak verzendkosten bij ? en wat bij garantieperikelen ?


              Iemand ervaring met deze lens ? Of met de nieuwe Sigma 24-70 f1:2.8
              Ik lees zeer veel positieve commentaren op dpreview over de 18-50. Voor mij was de zoomrange niet direct interessant maar beeldkwaliteit is in orde. Veel canonians kunnen niet nalaten om te zeggen dat de 17-40 bij f4 beter is dan de 18-50 bij f2.8, maar dat is allemaal lulkoek. De sigma is bij 2.8 misschien niet perfect op 18mm, maar nog steeds goed te pruimen, en je hebt gewoon een stop extra.
              Als je beide lenzen bij f4 vergelijkt is de 18-50 de quasi evenknie, bekijk die f 2.8 is een bonus..

              sugar
              "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

              http://supermasj.zenfolio.com

              Comment

              Working...
              X