Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aangenaam verrast ...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Aangenaam verrast ...

    Oorspronkelijk geplaatst door Dekion Bekijk bericht
    Mijn systeemcamera A6300 ook leuk, maar dan moet je ook weer lenzen wisselen.
    Dat moet niet dat wil jezelf. Mijn ideale camera is een pennetje met 17mm lens.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #17
      Re: Aangenaam verrast ...

      Hallo,

      Mijn "beste" metgezel is mijn Sony A7III met enkele lenzen.
      Maar als je met je echtgenote en je puppy door een drukke stad loopt, dan val je erg op met dat combo en je moet ook nog eens op die puppy letten
      En dan komt bv. die Canon G5 X MkI erg goed van pas en is het ook nog eens mooi dat je achteraf met prima RAW-beelden aan de slag kunt.
      Mijn Nikon D500 + Sigma 150-600mm is ook een erg mooi combo, maar dus wat "moeilijke" in te zetten in bepaalde situatie.
      Soms is zo'n "goede" compactcamera een prima oplossing, maar die kan voor ieder anders zijn.
      Voor mij is die 24-100mm van Canon prima, een 24-70mm lens is voor mij te kort.

      Jaja
      Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7III, Sony A7II, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
      Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

      Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

      Comment


      • #18
        Re: Aangenaam verrast ...

        Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
        Hallo,

        Mijn "beste" metgezel is mijn Sony A7III met enkele lenzen.
        Maar als je met je echtgenote en je puppy door een drukke stad loopt, dan val je erg op met dat combo en je moet ook nog eens op die puppy letten
        En dan komt bv. die Canon G5 X MkI erg goed van pas en is het ook nog eens mooi dat je achteraf met prima RAW-beelden aan de slag kunt.
        Mijn Nikon D500 + Sigma 150-600mm is ook een erg mooi combo, maar dus wat "moeilijke" in te zetten in bepaalde situatie.
        Soms is zo'n "goede" compactcamera een prima oplossing, maar die kan voor ieder anders zijn.
        Voor mij is die 24-100mm van Canon prima, een 24-70mm lens is voor mij te kort.

        Jaja
        De Canon G5X mark I is volgens mij een mooi ontwerp.
        De camera ligt nog eens goed in de hand door de rubberen gripjes voor en achter. Voor mij perfect (ik heb dan nog vrij brede pollekes)

        De G5X MKII is wel op een paar punten anders.
        Zo gaat de lens met 120mm iets verder dan het 100mm equivalent op de MKI met behoud van 2.8.
        4K video zit er ook standaard in.

        Wel ben ik geen fan van de pop-up EVF in de Mark II zoals de RX100 series.. het maakt de camera ridicuul lelijk in mijn ogen.
        Is het nu echt nodig dat heel de EVF er uitspringt ?
        Ik begrijp dat het uitgangspunt compactheid is en dat de camera te smal is in diepte om een volwaardige vergroting te verkrijgen in de EVF (afstand tussen het oculair en het lcd moet groot genoeg zijn)
        Maar de EVF in de camera laten zitten (rangefinder style) is beter ...en alleen het oculair uittrekken is voldoende (eventueel met een hendel zoals nu het geval is).
        Daarom is de MKI volgens mij toch beter kwa ontwerp.

        Een interessante camera is ook de G1X MKIII .. maar het objectief is dat niet met zijn 2.8-5.6
        Een APS-c sensor waar DOF controle of low light omstandigheden teniet wordt gedaan door het objectief (tegenover de kleinere 1inch broertjes)
        Ook weer gedaan om compactheid te behouden
        Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 85 1.2 L, Canon , Canon RF 24-105 f4

        Comment


        • #19
          Re: Aangenaam verrast ...

          Funcky,

          een Canon G1X MkIV met 24-120mm f2.8 en een zoeker zoals de G5X MkI zou ideaal zijn
          Voor mij is 4K video onbelangrijk, maar een leuk extraatje voor wie het nodig heeft.

          Jaja
          Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7III, Sony A7II, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
          Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

          Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

          Comment


          • #20
            Re: Aangenaam verrast ...

            Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
            Hallo,

            Mijn "beste" metgezel is mijn Sony A7III met enkele lenzen.
            Maar als je met je echtgenote en je puppy door een drukke stad loopt, dan val je erg op met dat combo en je moet ook nog eens op die puppy letten
            En dan komt bv. die Canon G5 X MkI erg goed van pas
            Voor mij is die 24-100mm van Canon prima, een 24-70mm lens is voor mij te kort.
            Ja, toch leuk, die verschillende persoonlijk voorkeuren.
            Zelf ga ik dan eerder de stad in met bv. een A7 + 45/1.8 .
            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

            Comment


            • #21
              Re: Aangenaam verrast ...

              Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
              Ja, toch leuk, die verschillende persoonlijk voorkeuren.
              Zelf ga ik dan eerder de stad in met bv. een A7 + 45/1.8 .
              Ja, maar het hangt ervan af waarom je het stad ingaat. Als ik ga om een nieuwe broek te kopen neem ik geen camera mee. Als ik op reis ben en de stad bezoek is het een ander verhaal.

              Comment


              • #22
                Re: Aangenaam verrast ...

                Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                Ja, toch leuk, die verschillende persoonlijk voorkeuren.
                Zelf ga ik dan eerder de stad in met bv. een A7 + 45/1.8 .
                K-2,

                Als het om het pure fotograferen gaat, en kwaliteit primeert, dan gaat uiteraard de Sony A7II of A7III mee.
                Maar stadswandelingen, uitstappen, vakantie e.d., dan is de Canon de ideale metgezel - met ook een prima kwaliteit.
                Het hangt er dus maar net vanaf ...

                Jaja
                Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7III, Sony A7II, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                Comment


                • #23
                  Re: Aangenaam verrast ...

                  Ja, ik begrijp het helemaal hoor, en om die reden heb ik ook nog een hele tijd een compactje gehad, en daarna een RX100. Eigenlijk past ook mijn RX10IV in dat verhaal. Dik OK, een stuk beter dan een gsm, en de meest compacte 24-600-oplossing.

                  Ik merk de laatste jaren echter dat ik het meer compacte "middensegment" niet meer gebruik. De compact ligt stof te vergaren, de RX100 is al een hele tijd weg zonder dat ik hem mis.
                  Het enige wat overblijft zijn de GSM, een RX10IV dus vanwege de goede 1" sensor en de top 24-600mm lens die erop zit, en een A7RIII met een set goede lenzen.
                  Maar misschien dat ik ooit nog wel weer eens van gedacht verander en de RX10 voor een soort van RX100 inruil, wie weet
                  "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                  Comment


                  • #24
                    Re: Aangenaam verrast ...

                    Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                    Ja, maar het hangt ervan af waarom je het stad ingaat. Als ik ga om een nieuwe broek te kopen neem ik geen camera mee. Als ik op reis ben en de stad bezoek is het een ander verhaal.
                    Nee, inderdaad. Om een broek te kopen heb ik ook geen behoefte aan een camera
                    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                    Comment

                    Working...
                    X