Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke van de 5 TFT-schermen zou jij kopen??

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Welke van de 5 TFT-schermen zou jij kopen??

    Kies voor een scherm met DVI aansluiting, de scherpte is gewoon dag en nacht verschil (als je er een deftige vga-kaart aanhangt, zoals een Matrox)

    Samsung maakt mooie en goeie schermen, die voldoende kleurecht zijn (naar mij ik herinner van de onderzoeken die ik in het verleden gevoerd heb)

    Van Sony kan ik gelijkaardige verhalen geven als Simatix. Heb mensen gekend die zelfs in de garantieperiode geen herstelling kregen van Sony. Het ging toen om een 17" die in de winkel was binnengebracht na 3 maanden,de winkelier stuurt die op, en Sony stuurt die onhersteld terug met de melding dat ze zich niet kunnen bezighouden met zulke kleine en onbenullige goedkope prullen te herstellen.... En dat is geen alleenstaand verhaal. Ik spreek nu wel van 4 of 5 jaar geleden, dus hopelijk is dat nu al niet meer gangbaar.

    Kijk ook eens op http://www.tomshardware.com , daar kan je ook wel wat reviews vinden, en daar is de laatste tijd steevast een kleurafwijkingstest bij.

    Comment


    • #17
      Re: Welke van de 5 TFT-schermen zou jij kopen??

      Ze willen niet luisteren hé !
      Eizo en niks dan Eizo !

      Ik heb persoonlijk twee Eizo FlexScanL767; gekozen omwille van het feit dat ik buiten een zeer goede monitor voor fotografie, er ook DVD's wil op bekijken zonder ghosting effect. Gaat perfect met dit model.

      Eizo heeft ook twee "huge-monitors", speciaal gemaakt voor professionele fotobewerking, maar die zijn niet zo geschikt om bewegende beelden te bekijken. Kan nu direct niet op het nummer komen, maar je vind ze onmiddellijk op de site van Eizo.

      Vind je ze te duur, koop ze dan bij www.digitalo.de
      Scheelt hem een pak tov België.

      Ik denk dat er hier nog mensen zijn die een Eizo bezitten ( Pol Callens dacht ik ). Of vraag eens aan Mic; die heeft nu wel geen Eizo, maar was een van de eerste TFT-gebruikers hier op het forum. Hij zal je NU zeker een Eizo aanraden.

      Akkoord: Eizo is niet goedkoop, maar je haalt dan ook top-kwaliteit in huis en benevens dat het goed is voor je foto's zal het zeker niet slecht zijn voor je ogen.
      ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
      Si non, on devient bonbon
      Et les gens nous mangent !"

      Comment


      • #18
        Re: Welke van de 5 TFT-schermen zou jij kopen??

        Marc: Geld teveel???

        Sven

        Comment


        • #19
          Re: Welke van de 5 TFT-schermen zou jij kopen??

          ik ga met marc akoord, ik heb nu 1 eizo scherm, 1 nuevo (en nog 1 sony crt)... en 'k werk dagelijks nog op verschillende schermen..... maar die eizo l768... niet te versmaden.... 'k weet natuurlijk niet wat die andere schermen kosten wat de poster hier gezet heeft.....

          Maar eizo, gewoon toppie (prijs voor die l768 rond de 900 euro)
          To make your dreams come true, wake up

          Comment


          • #20
            Re: Welke van de 5 TFT-schermen zou jij kopen??

            Oorspronkelijk geplaatst door Sven060483
            Marc: Geld teveel???

            Sven

            Voor de moment nie zulle !
            Mijnen nieuwe avatar was nogal duur...

            Wel, maar dan zou ik nog liever een iets kleiner scherm kopen en toch voor Eizo opteren.
            Ik heb geen moeite gedaan om de prijs van jou voorgesteld schermen op te zoeken, maar wat kosten die ongeveer ?

            De goedkoopste Eizo kost 383 euro; ik zou echter een stapje hoger gaan: voor 499,90 euro heb je een zeer goed scherm.

            Verzending bij digitalo ( als het in stock is ) gebeurt zéér snel ( soms binnen de 24 uur - zelf meegemaakt ) en kost je 27 euro.
            Last edited by Alfa Centauri; 8 november 2004, 23:02.
            ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
            Si non, on devient bonbon
            Et les gens nous mangent !"

            Comment


            • #21
              Re: Welke van de 5 TFT-schermen zou jij kopen??

              Heb ook een EIZO 17" en is volgens mij de beste koop, gecombineerd met een DVI uitgang. Zeer goede weergave van de kleuren. Nog geen ingewikkelde calibratie gedaan en kleuren bij print komen goed overeen met wat ik op mijn scherm waarneem.

              Groetjes,
              Pol.
              Leeft en LAAT LEVEN !

              Comment


              • #22
                Re: Welke van de 5 TFT-schermen zou jij kopen??

                Hmm, volgens mij kan een TFT NIET tippen aan een CRT qua kleurweergave (kleurdiepte).....
                "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

                Comment


                • #23
                  Re: Welke van de 5 TFT-schermen zou jij kopen??

                  Voila, wou ik ook zeggen, vergeet LCD/TFT voor foto's. No matter wat iedereen er ook over mag beweren, CRT RULES.

                  Ikzelf heb 4 jaar LCD gebruikt (3 verschillende merken en types, allen 17"), maar heb me afgelopen zomer terug een CRT aangeschaft. Het verschil is duidelijk te merken hoor.

                  Ga voor de Iiyama of de Lacie, je zult het je nie beklagen.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Welke van de 5 TFT-schermen zou jij kopen??

                    Eizo L768-K, 19", TFT, 80 kHz, DVI-i, schwarz Preis

                    699,90 €

                    kurzfristig lieferb.



                    ga me die bestellen, lijkt me 'n redelijke prijs...

                    "kurzfristig lieferb." duurt hopelijk niet te lang...
                    Last edited by w00ha; 9 november 2004, 19:53.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Welke van de 5 TFT-schermen zou jij kopen??

                      ik heb een Iiyama E431S. het is een 17" maar werkelijk meet hij 18". heb geen klagen over dit scherm. het supergrote voordeel dat ik hiermee heb in tegenstelling tot mijn vorige CRT, is dat ik bij deze geen last krijg van de ogen...is veel rustgevender. ik zeg niet dat het een ideaal scherm is voor digitale fotografie.

                      Comment


                      • #26
                        Re: Welke van de 5 TFT-schermen zou jij kopen??

                        Oorspronkelijk geplaatst door w00ha
                        Eizo L768-K, 19", TFT, 80 kHz, DVI-i, schwarz Preis

                        699,90 €

                        kurzfristig lieferb.



                        ga me die bestellen, lijkt me 'n redelijke prijs...

                        "kurzfristig lieferb." duurt hopelijk niet te lang...
                        Mail of bel eens op voorhand, dan ben je zeker.
                        Ik heb enkel gekocht als er een groen bolletje naast stond, en ook dan nog eerst eens gemaild.
                        ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                        Si non, on devient bonbon
                        Et les gens nous mangent !"

                        Comment


                        • #27
                          Re: Welke van de 5 TFT-schermen zou jij kopen??

                          Oorspronkelijk geplaatst door Mar©
                          Mail of bel eens op voorhand, dan ben je zeker.
                          Ik heb enkel gekocht als er een groen bolletje naast stond, en ook dan nog eerst eens gemaild.
                          mail had ik al verstuurd...
                          in 't wit is ie wel op voorraad
                          anyway, kzal zien hoe lang het evt zou kunnen duren

                          Comment


                          • #28
                            Re: Welke van de 5 TFT-schermen zou jij kopen??

                            idd, zoals gezegd...
                            Er is maar één die in alle tests nummer 1 staat... Eizo.
                            Ga gewoon eens naar een winkel en vergelijk... Dan haal je een Eizo in huis .. Ook al kost die een paar euro meer.
                            Van het moment je gaat vergelijken en je ziet ze naast elkaar... Zeg je meteen dat Eizo een stuk beter is.
                            Maar je moet natuurlijk de moeite nemen om eens naar de winkel te lopen.
                            Als je alleen andere merken ziet... zijn die ook goed natuurlijk. Het is pas als ze naast elkaar staan...

                            Comment


                            • #29
                              Re: Welke van de 5 TFT-schermen zou jij kopen??

                              Oorspronkelijk geplaatst door w00ha
                              mail had ik al verstuurd...
                              in 't wit is ie wel op voorraad
                              anyway, kzal zien hoe lang het evt zou kunnen duren
                              Ja, een zwart en dan nog eens in 't zwart en dan nog eens in Duitsland...is héél goedkoop !
                              ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                              Si non, on devient bonbon
                              Et les gens nous mangent !"

                              Comment


                              • #30
                                Re: Welke van de 5 TFT-schermen zou jij kopen??

                                Inderdaad, CRT is beter.
                                Ben pas in digitale fotografie(met Panasonic DMC FZ-20)en toen ik mijn fotos van Rhodos op mijn Neovo 15 inch bekeek was ik een beetje teleurgesteld.
                                Maar op de CRT Supermatch van mijn zoon(Mac-fanaat) was alles veel beter

                                wayerke
                                Flickr PBase
                                Nikon D700 Nikkor 70-300mm Tamron 28-75mm.

                                Comment

                                Working...
                                X