Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke flits op D70

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: welke flits op D70

    Betreft de eerdere statements die leken aan te geven dat een duurdere flits op lange termijn een betere investering is: dat dacht ik ook toen ik een Metz met SCA-300 voetje kocht. De verkoper verzekerde me dat die inwisselbare modules toelieten de flits achteraf aan andere camera's aan te passen.

    Enkele jaren later kwam Metz met het SCA-3000 voetje en was mijn SCA-300 'history'. De bestaande modules bleven wel beschikbaar maar ik betwijfel dat nieuwe zijn uitgekomen.

    Met technologie zoals PCs of camera's koop je best NU voor de noden van NU en hecht je beter niet al te veel waarde aan lange termijn denken.
    Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

    Comment


    • #17
      Re: welke flits op D70

      't Is zelfs erger : voor mijn metz 32mz3, die met het sca3000 systeem werkt, vindt ik via hun site wel een adapter sca3402M3 maar dan staat er fijntjes bij dat deze combinatie niet bruikbaar is.

      Jo.

      Oorspronkelijk geplaatst door Laurens
      Betreft de eerdere statements die leken aan te geven dat een duurdere flits op lange termijn een betere investering is: dat dacht ik ook toen ik een Metz met SCA-300 voetje kocht. De verkoper verzekerde me dat die inwisselbare modules toelieten de flits achteraf aan andere camera's aan te passen.

      Enkele jaren later kwam Metz met het SCA-3000 voetje en was mijn SCA-300 'history'. De bestaande modules bleven wel beschikbaar maar ik betwijfel dat nieuwe zijn uitgekomen.

      Met technologie zoals PCs of camera's koop je best NU voor de noden van NU en hecht je beter niet al te veel waarde aan lange termijn denken.
      A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
      Nikon stuff

      Comment


      • #18
        Re: welke flits op D70

        momenteel neig ik dan toch eerder naar de sb600. aangezien ik een volledige newbie ben qua flitsers ben ik een beetje bang dat de 800 overkill is. het is ook zo dat ik mss die flits 10% van de tijd ga gebruiken. want ik ben niet zo voor flitslicht. maar soms zoals een familie feestje of iets binnen huis of afen toe eens bij een macro ben ik niet van zin een flits te gebruiken.als ik later dan meer flitslicht nodig heb dan koop ik me dan wel een sb 800 die dan als master zal fungeren. want een master zoals een 800 kopen als je geen slaves hebt das ook ma raar vind ik.

        als jullie vinden dat ik ongelijjk heb. plz tell me

        Comment


        • #19
          Re: welke flits op D70

          Na 70 flitsen over een tijdspanne van een uur had mijn Sigma EF500Super in combinatie met D70+kitlens het begeven. De flits werkte niet meer op iTTL en de brandpuntsindicatie gaf tegelijkertijd 2 verschillende waarden aan. Enkel manueel werkte nog. Half uurtje laten afkoelen en de flits werkte weer normaal. Daarna terug dezelfde fout na 50 flitsen. Flits retour aan winkel en in 't vervolg enkel nog originele accessoires.

          Comment


          • #20
            Re: welke flits op D70

            Oorspronkelijk geplaatst door notex
            Na 70 flitsen over een tijdspanne van een uur had mijn Sigma EF500Super in combinatie met D70+kitlens het begeven. De flits werkte niet meer op iTTL en de brandpuntsindicatie gaf tegelijkertijd 2 verschillende waarden aan. Enkel manueel werkte nog. Half uurtje laten afkoelen en de flits werkte weer normaal. Daarna terug dezelfde fout na 50 flitsen. Flits retour aan winkel en in 't vervolg enkel nog originele accessoires.
            Dan moet je eens goed de handleidingen nalezen... In ALLE handleidingen staat dat je de flits na verloop van tijd moet laten afkoelen. Bij Sigma, bij Canon, en ook bij Nikon... Je mag niet vergeten dat daar flink wat stroom doorheen gejaagd wordt bij het flitsen...
            Datzelfde probleem kun je dus perfect met ALLE flitsen krijgen!!
            Canon 10D, glass, flashes & extra's
            Fuji S602Z & extra's
            www.CooMa.be BD0176BE

            Comment


            • #21
              Re: welke flits op D70

              Dan moet je eens goed de handleidingen nalezen... In ALLE handleidingen staat dat je de flits na verloop van tijd moet laten afkoelen. Bij Sigma, bij Canon, en ook bij Nikon... Je mag niet vergeten dat daar flink wat stroom doorheen gejaagd wordt bij het flitsen...
              Datzelfde probleem kun je dus perfect met ALLE flitsen krijgen!!
              Dan moeten ze maar een thermostaatje inbouwen dat een waarschuwingssignaal geeft. (staat zelfs in de goedkoopste Lada)

              Heb mijn Minolta handleidingen eens onder de loupe genomen. Bij het hoofdstuk "temperatuur" wordt enkel het werkbereik van -20°C tot 50°C vermeld en het verzwakken van het LCD bij extreem lage temperaturen.

              Bij "Prestaties" staat : "40 continue cycli van 5 flitsen per seconde"

              Heb onder identiek dezelfde omstandigheden de Sigma flits en de Minolta flits gebruikt. De Minolta flits bleef onbeperkt werken en de Sigma niet. Bijgevolg waren mijn conclusies getrokken.

              Ben dan ook benieuwd hoeveel maal een SB800 kan flitsen met een interval van 1 minuut zonder dat ze in de fout gaat.

              Comment


              • #22
                Re: welke flits op D70

                Oorspronkelijk geplaatst door notex
                Bij "Prestaties" staat : "40 continue cycli van 5 flitsen per seconde"

                Heb onder identiek dezelfde omstandigheden de Sigma flits en de Minolta flits gebruikt. De Minolta flits bleef onbeperkt werken en de Sigma niet. Bijgevolg waren mijn conclusies getrokken.

                Ben dan ook benieuwd hoeveel maal een SB800 kan flitsen met een interval van 1 minuut zonder dat ze in de fout gaat.
                Identiek dezelfde omstandigheden? Zelfde omgevingslicht, exposure op identiek dezelfde plaats en kleur, zelfde diafragma, zelfde brandpuntsafstand etc....
                Dat zijn testen die je enkel in labo-omstandigheden goed kunt uitvoeren... Nogmaals ALLE circuits zullen op een bepaald moment oververhit raken... De ene wat vlugger dan de andere, dat wel...
                Maar om nu meteen te zeggen enkel flits van hetzelfde merk van de cam, rijkt een beetje naar snobisme (pardon my French)... Niet vergeten dat Sigma ook een cameramerk is...
                Canon 10D, glass, flashes & extra's
                Fuji S602Z & extra's
                www.CooMa.be BD0176BE

                Comment


                • #23
                  Re: welke flits op D70

                  Ik weet het niet meer van buiten hoe lang, maar er staat duidelijk in de handleiding van de SB-600 van Nikon dat indien men flitst op de hoogste intensiteit men de flits moet laten afkoelen. Nu wordt er zelden op de hoogste stand geflitst. Men hoort heel goed het verschil en de recycle time is ook een stuk langer. De keren dat de flits alles moet geven is zelden.
                  natwork.be

                  Comment


                  • #24
                    Re: welke flits op D70

                    Oorspronkelijk geplaatst door rept
                    Ik heb de Sigma EF500 Super en ben er zeer tevreden van. Heeft dezelfde features als de SB800 (dus meer dan de SB600). Het enige wat ik er apart heb bijgekocht is een omnibounce want die zit er standaard niet bij. Voor de rest geen seconde spijt gehad! De sigma flash is ook perfect compatibel met de SB800 en SB600 (je kan deze als master of slave gebruiken).
                    Idem dito!
                    Gr,
                    sailor
                    Lid: BD 0249BE
                    D70 / AF-S DX Zoom-Nikkor 18-70 f/3.5~4,5G IF ED*SIGMA AF 55-200 F/4-5.6 DC*CF 1G Transcend*SIGMA EF-500 DG SUPER iTTL*CP5700*HITI 730 PS*Canon Pixma iP8500*Minolta Scan Elite 5400*Lowepro Minitrekker*Lowepro Nova 5 AW

                    Comment


                    • #25
                      Re: welke flits op D70

                      ok merci voor de comments

                      Ik denk dat ik mij deze avond een sb600 bij corné ga bestellen.
                      of zijn er nog anderen die hier nog iets aan willen toevoegen?

                      Comment


                      • #26
                        Re: welke flits op D70

                        Oorspronkelijk geplaatst door immage
                        ok merci voor de comments

                        Ik denk dat ik mij deze avond een sb600 bij corné ga bestellen.
                        of zijn er nog anderen die hier nog iets aan willen toevoegen?
                        IMHO
                        Als je dan toch voor de Nikon kiest (zeker een goede keuze!) ga dan ineens voor de SB 800! En anders de Sigma 800! (kwestie van budget! )

                        Gr,

                        sailor
                        Lid: BD 0249BE
                        D70 / AF-S DX Zoom-Nikkor 18-70 f/3.5~4,5G IF ED*SIGMA AF 55-200 F/4-5.6 DC*CF 1G Transcend*SIGMA EF-500 DG SUPER iTTL*CP5700*HITI 730 PS*Canon Pixma iP8500*Minolta Scan Elite 5400*Lowepro Minitrekker*Lowepro Nova 5 AW

                        Comment


                        • #27
                          Re: welke flits op D70

                          Oorspronkelijk geplaatst door sailor
                          IMHO
                          Als je dan toch voor de Nikon kiest (zeker een goede keuze!) ga dan ineens voor de SB 800! En anders de Sigma 800! (kwestie van budget! )

                          Gr,

                          sailor

                          de sb 600 is al besteld. ik ga eerst deze leren en dan binnen een 2 talmaanden koop ik de sb800 als master.

                          Comment


                          • #28
                            Re: welke flits op D70

                            Oorspronkelijk geplaatst door immage
                            de sb 600 is al besteld. ik ga eerst deze leren en dan binnen een 2 talmaanden koop ik de sb800 als master.
                            Begrijp het niet goed maar het is Jouw Keuze hé!

                            Gr,

                            sailor
                            Lid: BD 0249BE
                            D70 / AF-S DX Zoom-Nikkor 18-70 f/3.5~4,5G IF ED*SIGMA AF 55-200 F/4-5.6 DC*CF 1G Transcend*SIGMA EF-500 DG SUPER iTTL*CP5700*HITI 730 PS*Canon Pixma iP8500*Minolta Scan Elite 5400*Lowepro Minitrekker*Lowepro Nova 5 AW

                            Comment


                            • #29
                              Re: welke flits op D70

                              Oorspronkelijk geplaatst door sailor
                              Begrijp het niet goed maar het is Jouw Keuze hé!

                              Gr,

                              sailor
                              de reden is dat ik eigenlijk niet weet of ik wel een flits ga nodig hebben buiten nekeer binnehuis. dus ik neem gewoon de goedkoopste. maar ik wil een nikon hebben qua flits. dat is dus de reden
                              ik heb ook die extra functies niet nodig op een flits (momenteel toch niet) en het is ook 110 euro duurder en aangezien ik deels student ben ......... maar als ik zie dat een flits een aanvulling is dan koop ik de sb 800 erbij.

                              Comment


                              • #30
                                Re: welke flits op D70

                                Je moet idd doen waar je je goed bij voelt!
                                Maar waarom dan geen Sigma (student, budget.....) is een flashke hoor!

                                Gr,

                                sailor
                                Lid: BD 0249BE
                                D70 / AF-S DX Zoom-Nikkor 18-70 f/3.5~4,5G IF ED*SIGMA AF 55-200 F/4-5.6 DC*CF 1G Transcend*SIGMA EF-500 DG SUPER iTTL*CP5700*HITI 730 PS*Canon Pixma iP8500*Minolta Scan Elite 5400*Lowepro Minitrekker*Lowepro Nova 5 AW

                                Comment

                                Working...
                                X