Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

FZ20 of spiegelreflex (D70/EOS300)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: FZ20 of spiegelreflex (D70/EOS300)

    hallo,

    als ik jouw was en de 300D kiest. Zou ik hem met die kitlens 18-55mm nemen.
    Ik vind dat deze lens prijs/kwaliteit heel goed is. Als je meer bereik wil kan je dan misschien sparen voor een 75-300mm. Een lens als standaard gebruiken bv. als 28-135mm zou ik niet doen. Gezien de croppingsfactor 1,6 dit komt dan neer op 45-216mm. Als je binnenshuis gaat fotograferen met zo'n lens zal je heel wat groothoek missen.

    Comment


    • #17
      Re: FZ20 of spiegelreflex (D70/EOS300)

      Nou, nou...
      Ik heb de 300D nu al ruim een jaar en heb de mooiste foto's gemaakt met de Tamron 28-75. Die Tamron wijkt alleen nog voor mijn Canon tele. Het kitlensje gebruik ik reeds geriume tijd niet meer.
      Een 75-300 kan ik persoonlijk niet aanraden. Koop eerst een degelijke allrounder (Tamron 28-75) en spaar dan verder naar beter ( en duurder ) L -glas van Canon.
      Ik ken er die een 70-300 verkochten voor een 70-2OO Maar dan een L-lensje natuurlijk.
      Als je dan toch voor dslr kiest, ga dan ook voor de betere lenzen.
      Canon EOS 50D - Canon EOS 300D + batterygrip - Canon 18/55 (kitlens) - Tamron 28-75/f2,8 XR Di - Canon 70-200 /f4 L USM

      Comment


      • #18
        Re: FZ20 of spiegelreflex (D70/EOS300)

        Bedankt allemaal voor de informatie. Ik heb heel wat geleerd.
        Uiteindelijk ga ik de FZ20 aanschaffen (ondertussen gereserveerd bij top-foto). Wellicht koop ik binnen enkele jaren nog een spiegelreflex. De beslissing was immers aartsmoeilijk, maar eerst nog wat experimenteren met de FZ20.

        PS Donderdag ga ik naar top-foto. Ik ben van Lokeren er rij over Antwerpen en Eindhoven naar Top-foto. Indien iemand wil meerijden, laat het maar weten.

        Kenneth
        Panasonic Lumix DMC FZ50 + Nikon D90 18-200, Nikkor 17-55 f/2

        Comment

        Working...
        X