Ben er nog niet uit welke nieuwe camera en dat komt voor een groot deel doordat mijn brein behoefte heeft aan kennis...
Bladerend door albums genomen met D80, 18-135, 50, 80-400 en macro 150 op zoek naar behoeftes, stel ik vast:
- minder ruis (D80 voor mij max tot 400)
- groter dynamisch bereik (zal elke nieuwe camera wel hebben)
- bereik in mm (gebonden aan gewicht tijdens hiking!)
- snellere/betere AF (zal geen probleem zijn lijkt me)
Vraag:
Nikon Z7ii heeft 45 Mp. Crop levert ong. 20 Mp.
Nikon Z50 levert ong. 20 Mp.
Kan ik deze qua kwaliteit met elkaar vergelijken?
Indien ja, als ik verder crop met Z7ii naar pakweg 10 Mp (dan heb ik mijn huidige D80 ter vergelijk, vandaar), wat blijft er dan nog over van kwaliteit?
Rede vraag:
Met D80 behaal ik bij goed licht mooie resultaten (10 Mp camera) als vogel/vos voldoende nabij is voor de 80-400.
Zo zou ik met de Z7ii vergelijkbare of betere resultaten kunnen halen met 80-400...?
Deze lens weegt niet té veel om mee te nemen tijdens hiking.
Ik heb niet enkel bereik nodig, maar doe ook landschappen en street... Hoop zo met 1 body een aantal vliegen in 1 klap te vangen.
Prijs body maakt niet zó veel uit. Eerder totaal gewicht...
Bladerend door albums genomen met D80, 18-135, 50, 80-400 en macro 150 op zoek naar behoeftes, stel ik vast:
- minder ruis (D80 voor mij max tot 400)
- groter dynamisch bereik (zal elke nieuwe camera wel hebben)
- bereik in mm (gebonden aan gewicht tijdens hiking!)
- snellere/betere AF (zal geen probleem zijn lijkt me)
Vraag:
Nikon Z7ii heeft 45 Mp. Crop levert ong. 20 Mp.
Nikon Z50 levert ong. 20 Mp.
Kan ik deze qua kwaliteit met elkaar vergelijken?
Indien ja, als ik verder crop met Z7ii naar pakweg 10 Mp (dan heb ik mijn huidige D80 ter vergelijk, vandaar), wat blijft er dan nog over van kwaliteit?
Rede vraag:
Met D80 behaal ik bij goed licht mooie resultaten (10 Mp camera) als vogel/vos voldoende nabij is voor de 80-400.
Zo zou ik met de Z7ii vergelijkbare of betere resultaten kunnen halen met 80-400...?
Deze lens weegt niet té veel om mee te nemen tijdens hiking.
Ik heb niet enkel bereik nodig, maar doe ook landschappen en street... Hoop zo met 1 body een aantal vliegen in 1 klap te vangen.
Prijs body maakt niet zó veel uit. Eerder totaal gewicht...
Comment