Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Camera of objectief?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Camera of objectief?

    [QUOTE=guidomarree;4872215]
    Oorspronkelijk geplaatst door Cram1956 Bekijk bericht
    En wat bedoel je met handelaar van de boekhouding afgeschreven?
    Waar anders kun je afschrijven?
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #17
      Re: Camera of objectief?

      [QUOTE=hjanssen;4872243]
      Oorspronkelijk geplaatst door guidomarree Bekijk bericht
      Waar anders kun je afschrijven?
      Het gaat hier toch over 2dehands materiaal? Dus ik snap het niet goed, is het dan gewoon een showmodel dat verkocht wordt aan een lagere prijs ofzo?
      Sony a6000, 16-50mm f3.5, 35mm f1.8

      Comment


      • #18
        Re: Camera of objectief?

        [QUOTE=guidomarree;4872255]
        Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
        Het gaat hier toch over 2dehands materiaal? Dus ik snap het niet goed, is het dan gewoon een showmodel dat verkocht wordt aan een lagere prijs ofzo?
        Een professioneel fotograaf is een zelfstandige en de fototoestellen, die hij gebruikt zijn zijn werktuigen. Hij heeft zodoende het recht om deze als onkosten in te brengen bij de aangifte van zijn belastingen en de aankoopprijs boekhoudkundig af te schrijven over x aantal jaren. Dat maakt het voor hem mogelijk om na het verloop van die periode op de zelfde manier een nieuw fototoestel te kopen (hetzelfde model of een nieuwer model) op een voor hem gunstige wijze. Het toestel dat dan vrijkomt, wordt dus niet verkocht omdat het versleten is of defect, maar gewoon omdat het "boekhoudkundig" is afgeschreven. Duidelijker? ;-)

        Comment


        • #19
          Re: Camera of objectief?

          [QUOTE=Cram1956;4872205]
          Oorspronkelijk geplaatst door guidomarree Bekijk bericht
          Ja, ook een goed idee, ben wel benieuwd of de a7 III zoveel in prijs zal dalen[/QU

          Hij biedt aan de huidige sterk verlaagde prijs al héél veel camera voor je geld, maar waarom niet tweedehands kopen? Wij hebben hier een A7R III, een A7R IV en een A9. Allemaal tweedehands.
          Als je (zoals wij bij de A7R III en A9 hier) van een handelaar koopt waar het toestel in de boekhouding is afgeschreven, heb je dikwijls een lage prijs en materiaal waar niks aan scheelt. Een hoge shuttercount moet je bekijken tegenover het door Sony opgegeven aantal en meenemen in de prijs.
          Wij kochten de A7R III met 100.000 kliks en nu bijna 2 jaar later nog steeds een prima toestel. Hij is gemaakt voor 500.000 kliks. We hebben de A7R III en de A9 samen voor een bedrag dat lager ligt dan de aankoop van een nieuwe A7R IV.
          Wat de A7 III betreft (de nieuwe komt deze maand nog uit) zal je een prima camera binnen 2 maanden kunnen kopen voor 1.000 Eur.
          Ok 2dehands,maar dan blijf ik wel zitten met mijn bijna 8 jaar(nog steeds goedwerkende)A7I.Dan moet ik deze zelf proberen kwijt te raken.Wie wil nog een A7I?Indien ik een nieuwe koop dan kan ik deze misschien wel laten overnemen?bv. bij foto nelissen(is ondertussen kamera express geworden).

          Comment


          • #20
            Re: Camera of objectief?

            [QUOTE=Cram1956;4872345]
            Oorspronkelijk geplaatst door guidomarree Bekijk bericht

            Een professioneel fotograaf is een zelfstandige en de fototoestellen, die hij gebruikt zijn zijn werktuigen. Hij heeft zodoende het recht om deze als onkosten in te brengen bij de aangifte van zijn belastingen en de aankoopprijs boekhoudkundig af te schrijven over x aantal jaren. Dat maakt het voor hem mogelijk om na het verloop van die periode op de zelfde manier een nieuw fototoestel te kopen (hetzelfde model of een nieuwer model) op een voor hem gunstige wijze. Het toestel dat dan vrijkomt, wordt dus niet verkocht omdat het versleten is of defect, maar gewoon omdat het "boekhoudkundig" is afgeschreven. Duidelijker? ;-)
            Helemaal duidelijk Bedankt voor de uitleg. Dan moet ik alleen nog zo een handelaar vinden, maar daar kijken we zeker hier en op 2dehands eens voor rond.
            Sony a6000, 16-50mm f3.5, 35mm f1.8

            Comment


            • #21
              Re: Camera of objectief?

              [QUOTE=guidomarree;4872215]
              Oorspronkelijk geplaatst door Cram1956 Bekijk bericht
              En wat bedoel je met handelaar van de boekhouding afgeschreven?
              betalen geen BTW bij aankoop nieuw toestel , factuur van aankoop vragen, er zijn er die toestel duurder willen verkopen dan ze zelf betaald hebben.
              Kamera-express heeft ook meestal 2de-hands in aanbieding , duurder dan particulier maar met garantie.

              Je hoeft niet precies Sony lenzen te kopen, Tamron en Sigma zijn dikwijls goedkoper en evengoed of zelfs beter maar wel een stuk goedkoper.
              www.polartha.com

              Comment


              • #22
                Re: Camera of objectief?

                [QUOTE=jozef13;4872347]
                Oorspronkelijk geplaatst door Cram1956 Bekijk bericht

                Ok 2dehands,maar dan blijf ik wel zitten met mijn bijna 8 jaar(nog steeds goedwerkende)A7I.Dan moet ik deze zelf proberen kwijt te raken. Wie wil nog een A7I?Indien ik een nieuwe koop dan kan ik deze misschien wel laten overnemen?bv. bij foto nelissen(is ondertussen kamera express geworden).
                Ik zou dat toestel houden om als vast toestel te dienen om te fotograferen met oude, analoge lenzen. Het is héél plezant om te weten dat je op een DSLM (en zeker op een Sony, want daar bestaan haast alle adapters voor aan een prijsje) bijna elke oude lens kan gebruiken, die je nog hebt liggen of vindt in een kringwinkel of rommelmarkt. Alleen weet ik niet of het zeer hulpzame focus magnifying en focus peaking al op de A7 zat? Indien niet dan is inleveren bij aankoop van een nieuwe wellicht de beste optie.

                Comment


                • #23
                  Re: Camera of objectief?

                  Oorspronkelijk geplaatst door guidomarree Bekijk bericht
                  Inderdaad, ik heb gehoord dat de a7iv morgen zou worden aangekondigd. Dus kijk al uit naar alle a7iii's die op de tweedehands markt komen.
                  wordt morgen (21/10) waarschijnlijk aangekondigd, Sony heeft al dan niet opzettelijk of misleidend spec's va nA7iv in metadata van hun teaser geplaatst https://www.youtube.com/watch?v=zreZpSXWtiA

                  dit zijn onofficieel de specs morgen zie we of ze juist zijn.
                  Newly developed 33MP sensor
                  BIONZ XR processor
                  15+ stops dynamic range
                  10fps
                  830 JPG+RAW buffer
                  15 stops of DR
                  Up to 204800 ISO
                  Eye AF, Animal Eye AF, AF, Eye AF movies
                  3.69m dot EVF up to 120fps
                  4k30 video is oversampled from 7K
                  4k 60p will be oversampled from 4.8k s35 mode and 10bit 4:2:2
                  4k streaming (and FHD 60p streaming)
                  S-Cinetone, 10-bit 4:2:2 HLG, All-I XAVC S-I, S-log3
                  5.5 stops of IBIS (+ AS)
                  5GHz Wi-Fi
                  USB 10Gbps live streaming
                  Battery lasts 610 shots
                  Same A7sIII body design and same heatsink system.
                  S&Q dial
                  Full size HDMi
                  Fully articulating LCD screen
                  Improved touchscreen functions
                  UHS-II SD-cards and CF Xpress cards
                  Same new Sony menu system of the A7sIII
                  www.polartha.com

                  Comment


                  • #24
                    Re: Camera of objectief?

                    [QUOTE=Cram1956;4872350]
                    Oorspronkelijk geplaatst door jozef13 Bekijk bericht

                    Ik zou dat toestel houden om als vast toestel te dienen om te fotograferen met oude, analoge lenzen. Het is héél plezant om te weten dat je op een DSLM (en zeker op een Sony, want daar bestaan haast alle adapters voor aan een prijsje) bijna elke oude lens kan gebruiken, die je nog hebt liggen of vindt in een kringwinkel of rommelmarkt. Alleen weet ik niet of het zeer hulpzame focus magnifying en focus peaking al op de A7 zat? Indien niet dan is inleveren bij aankoop van een nieuwe wellicht de beste optie.
                    Dat zit inderdaad ook op de A7.Maar ik heb ook nog een A580 in de kast liggen met een aantal A lenzen.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Camera of objectief?

                      [QUOTE=jozef13;4872502]
                      Oorspronkelijk geplaatst door Cram1956 Bekijk bericht
                      Dat zit inderdaad ook op de A7.Maar ik heb ook nog een A580 in de kast liggen met een aantal A lenzen.
                      8 jaar geleden is de eerste a7 samen met de R uitgebracht.Deze had toen ook reeds die magnifying en die focus peaking,ook NFC enz.Nu 8 jaar later komen de zgn. grote 2 ook met hetzelfde.Sony moest volgens mij toendertijd deze stap naar vernieuwing maken omdat ze zagen dat ze met de dslr's niet op konden tegen deze 2,wegens gevestigde namen.Eerst was er de tussenstap met de slt's en dan uiteindelijk de spiegelloze full frame.Zoals we nu kunnen vaststellen is deze stap lonend geweest.Maar die eye af enz. heeft mijn A7 jammer genoeg niet,dat is iets voor de nieuwere modellen.

                      Comment

                      Working...
                      X