Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kapot of niet?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Kapot of niet?

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
    De beeldkwaliteit van de recentere xxxxD modellen zal niet slechter zijn dan die van de oudere 70D.
    De sensors van de oudere xxD modellen worden uiteindelijk ook in de goedkopere modellen gebruikt, ze ontwikkelen geen aparte sensors voor de goedkoopste reeks camera's want dat komt duurder uit.
    Bij actiefotografie zal er wel een verschil zijn omdat de xxD modellen een snellere autofocus hebben (met meer mogelijkheden en meer AF-punten) en die kunnen ook meer foto's per seconde maken.
    Als je vooral foto's maakt waarbij de AF snelheid en het aantal foto's per seconde minder belangrijk zijn, dan zal je aan het eindresultaat ook niet zien met welke camera de foto's zijn gemaakt.
    Een ander punt is dat er in de goedkopere camera's doorgaans kleinere accu's worden gebruikt, dat zou ook een reden kunnen zijn om voor een "grotere" (duurdere) camera te kiezen als dat belangrijk is.
    Daar had ik het dan nog niet eens over Bart, er is ook nog zoiets als gebruiksgemak
    Ooit al eens gewerkt met zo'n heel erg klein xxxxD modelletje, dan weet je genoeg ;-)

grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mriya Bekijk bericht
      Hey juppekes.

Bedankt allemaal.
      Ik heb eens de lens eraf genomen en geklikt maar ik zie niets abnormaal, behalve veel stof.
      Is dit nog te herstellen en hoe doe je dat?
      Toestel is bijna 8jaar oud en iets meer dan 100.000 kliks, is dat nog de moeite?
      Welke winkel breng je dit binnen, ik weet niet meer waar ik heb gekocht heb.
      Ik heb nu een Canon 2000D van mijn dochter om te gebruiken.
      Voor wat ik doe van fotografie is dit eigenlijk meer dan genoeg, enkel wat kleiner en lichter in de hand, maar dit went wel.
      Zou ik dan niet beter om zo'n nieuw toestel kijken dan de oude te laten vermaken?
      Zijn veel vragen maar ik weet niet juist wat te doen
      Oja, budget speelt ook een hele grote rol, ik sta maar aan de ziekenkas
      Herstellen lijkt me niet meer de moeite; en als ik hoor dat je de 2000D als voldoende beschouwd, zou ik die richting serieus overwegen. Na een tijdje met die camera te werken zal je zien, dat je oude camera veel te zwaar en lomp was ;-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
        Daar had ik het dan nog niet eens over Bart, er is ook nog zoiets als gebruiksgemak
        Ooit al eens gewerkt met zo'n heel erg klein xxxxD modelletje, dan weet je genoeg ;-)

grts
        Sieg
        Klopt, maar dat valt beter mee dan je zou denken. Ik heb zo'n 1000D in het buitenverblijf liggen en met een 24mm erop is dat een enorm leuke combinatie. Zelfs met de 70-300 is dat nog best te doen. Meestal staat er een 17-70 Sigma op. Ook al een ouder beestje. Nu ja, je moet het zelf vastgehad hebben om het te weten. Er zullen best mensen zijn die het niet ligt. AF is niet van de snelste, klopt ook maar die 1000D heeft al wat jaren achter de rug. Vergeleken met de 4x5 is dat een super-AF!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mriya Bekijk bericht
          Hey juppekes.

Die doet precies geen Canon, of zou dat geen rol spelen?
          Lieven doet inderdaad geen Canon.

Comment

Waarom informeer je niet bij tech repair?
            De 70D is wel een oud toestel, maar als ik je laatste foto's bekijk dan zie ik dat dit toestel nog steeds heel mooie beelden schiet, een nieuw toestel zal daar niet veel aan verbeteren.
            100.000 clicks, ok so what als het de sluiter zou zijn?
            Dan steken ze een nieuwe en ben je weer weg voor op z'n minst 100.000 foto's.

Ik zou het dus eerst overwegen wat ik zou doen in uw plaats.

Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
            Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
              Waarom informeer je niet bij tech repair?
              De 70D is wel een oud toestel, maar als ik je laatste foto's bekijk dan zie ik dat dit toestel nog steeds heel mooie beelden schiet, een nieuw toestel zal daar niet veel aan verbeteren.
              100.000 clicks, ok so what als het de sluiter zou zijn?
              Dan steken ze een nieuwe en ben je weer weg voor op z'n minst 100.000 foto's.

Ik zou het dus eerst overwegen wat ik zou doen in uw plaats.
              Eerst toch contact opnemen met de repair-service van Canon. Ik weet dat Nikon bijvoorbeeld geen D700 meer hersteld sinds minstens 2 jaar.

Vriendelijke groeten en succes

Peter

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Heembeek Bekijk bericht
                Eerst toch contact opnemen met de repair-service van Canon. Ik weet dat Nikon bijvoorbeeld geen D700 meer hersteld sinds minstens 2 jaar.

Vriendelijke groeten en succes

Peter
                Peter, ik wilde alleen maar waarschuwen dat, als je via een winkel je het toestel wilt laten herstellen je gegarandeerd "bij het kruis" genomen bent.
                Mijn oude Sigma lens werd door Konijnenberg eerst naar een andere winkel in Nederland verzonden en van daaruit naar Sigma Duitsland.
                Ik kreeg die terug hersteld zonder verdere commentaar en de rekening van Sigma ........... bedekt met een stuk blanco papier.
                Mijn € 75,00 waarborg heb ik nooit terug gezien.
                Door dit toeval ben ik huiverig geworden om ook maar iets via "de winkel" te laten herstellen.
                Ik vermoed zelfs dat er aan die lens niets verkeerd was en dat de AF geblokkeerd zat door de lens te weinig hebben gebruikt.
                Had ik die geopend en een druppeltje olie of nieuw vet aangebracht was die hersteld.
                Maar ja, ik heb me laten vangen door Konijnenberg en sindsdien ben ik wel geleerd.

Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

Comment

Peter, ik wilde alleen maar waarschuwen dat, als je via een winkel je het toestel wilt laten herstellen je gegarandeerd "bij het kruis" genomen bent.
                  Mijn oude Sigma lens werd door Konijnenberg eerst naar een andere winkel in Nederland verzonden en van daaruit naar Sigma Duitsland.
                  Ik kreeg die terug hersteld zonder verdere commentaar en de rekening van Sigma ........... bedekt met een stuk blanco papier.
                  Mijn € 75,00 waarborg heb ik nooit terug gezien.
                  Door dit toeval ben ik huiverig geworden om ook maar iets via "de winkel" te laten herstellen.
                  Ik vermoed zelfs dat er aan die lens niets verkeerd was en dat de AF geblokkeerd zat door de lens te weinig hebben gebruikt.
                  Had ik die geopend en een druppeltje olie of nieuw vet aangebracht was die hersteld.
                  Maar ja, ik heb me laten vangen door Konijnenberg en sindsdien ben ik wel geleerd.
                  Ik heb het geluk dat ik in het noorden van Brussel en op 15 minuten bij procirep ben. Dus mijn Nikon-materiaal is altijd rechtstreeks naar Procirep gegaan.
                  Da’s wel een wat andere service dan diegene die ik sinds mijn overstap naar Fuji heb gedaan. De enige keer dat ik beroep moest doen op een herstelling van een (nagenoeg nieuw - 4 maanden en onder garantie) Fuji moest laten herstellen en dit noodgedwongen deed via de verkoper ( Coudenys) was ik mijn toestel meer dan 4 weken kwijt. Het moest blijkbaar naar Groot-Brittanië, maar zelfs dan zou dat toch sneller moeten kunnen.

Ik ben bijgevolg zeer tevreden met de service van Procirep en zou op dat vlak Nikon enkel maar kunnen aanbevelen.
                  De enige keer dat ik dus via een winkel moest passeren was ik het toestel voor lange tijd kwijt en had ik geluk dat ik zelf nogal wat backup-materiaal had. Maar voor Fuji is er dus geen andere mogelijkheid.

Groetjes

Peter

Comment

Klopt Peter, ik hoor hij niks anders dan dat Procirep een erg goede service heeft, blijkbaar is iedereen daar tevreden over, maar TS heeft een Canon.
                    Bij Tech Repair hanteren ze een hoge standaard van reparaties, zeg maar zoals bij Procirep.
                    Ik heb geen idee of ze daar Canon zouden herstellen, maar aangezien hij nog steeds wondermooie en scherpe foto's maakt vind ik het weggesmeten geld aan een minder toestel aan te kopen.
                    Een 90D zal hij waarschijnlijk de eerst komende jaren nog niet als occasie vinden maar de 80D is al te vinden, dit kan een optie zijn als hij toch een ander toestel zou willen.
                    En ook, een 90D is een totaal ander toestel dan al zijn voorgangers, je moet over kwaliteitslenzen beschikken hoor of anders is de 90D ook een verloren investering.

Comment

Hey juppekes.

Bedankt allemaal voor de tips, en om mij te doen twijfelen
                      Ik zal even afwachten om een nieuw toestel te kopen en een maandje spelen met die 2000D van mijn dochter.
                      En eventueel toch eens rondkijken wat ik nog kan aanvangen met mijn kapotte 70D

@ Red Falcon: Wat bedoel je met die kwaliteitslenzen op die 90D, zullen mijn kitlensjes daar niet goed op werken?
                      Bootjes

Comment

Een 90D zal hij waarschijnlijk de eerst komende jaren nog niet als occasie vinden maar de 80D is al te vinden, dit kan een optie zijn als hij toch een ander toestel zou willen.
                        Je vindt 90D in tweedehands maar de prijs ligt toch wel in een andere klasse. Als ik zo eens snel rondkijk: 80D = 70D x 1.5 en 90D = 80D x 1.5.

Comment

Laat het ons nog wat moeilijker maken

Heel erg interessant is ook de Canon 7D mark II.
                          Is niet zo erg oud en kan je tegenwoordig tweedehands vinden voor een prikje.
                          Het blijft toch een toestel uit de professionele lijn.

Comment

Working...
                          X