Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fuji X-E4 eerste indrukken

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Fuji X-E4 eerste indrukken

    Oorspronkelijk geplaatst door spikkesenior Bekijk bericht
    daar ben ik volledig mee akkoord... er zijn bepaalde reacties die men beter niet post....
    ...en zeker niet verscholen achter een schuilnaam, maar dat is dan weer een heel andere discussie.
    ...leeg...

    Comment


    • #17
      Re: Fuji X-E4 eerste indrukken

      Bedankt "JuLi" voor deze mooie uiteenzetting.
      Altijd interessant om een camera te bekijken door de ogen van een ander
      Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

      Comment


      • #18
        Re: Fuji X-E4 eerste indrukken

        Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
        Bedankt "JuLi" voor deze mooie uiteenzetting.
        Altijd interessant om een camera te bekijken door de ogen van een ander
        Hello, graag gedaan. Je vindt er niet veel over, dus ik kan het maar delen.

        Ik kan er nog een paar zaken aan toevoegen:

        Positief:

        De integratie via fuji app "Camera Remote" is fantastisch. Ik weet dat meesten hier niet zullen van wakker liggen, maar concreet wil dat zeggen dat éénmaal je dit systeem hebt ingesteld op je smartphone en op je camera, dat de foto's die je neemt automatisch worden gegeotagged, en dat op het moment dat je de camera uitzet de camera een transfer initieert van de nog niet overgebrachte full formaat JPG's naar de smartphone. Voor mijn manier van werken - als het het niet gaat over een event, of over foto's die ik in RAW wil nabewerken - is dat geweldig. Ik moet aan niets meer denken en de foto's komen gewoon in mijn Google Photos terecht, wat ook wil zeggen onmiddellijk zichtbaar voor echtgenote en desgewenst kinderen. En ik heb meestal geen tijd om foto's na te bewerken, dus dat is prima voor mij. Ik heb dat niet verteld hieronder, maar dat was ook één van de redenen om de X-T20 te wisselen. Bij m'n XF10 werkte dat al relatief goed, vandaar m'n interesse, maar bij de nieuwe generatie toestellen is dat echt wel zorgeloos gemak.

        Het vastnemen van het toestel zonder enige grip valt na enkele dagen wel mee. Ik zal mezelf wel ooit een grip van Fuji kopen als ik bv. weer eens wat optredens mag doen of als er feestjes zijn, maar voor dagelijks gebruik is zonder grip werken wel ok.

        Negatief:

        De knoppen onder de joystick liggen echt bijna plat met de body. Als je de EVF gebruikt en je wil bv. de "back" induwen om je focuspunt te hercentreren, dan voel je nauwelijks of je vinger op een knop ligt. Het zal wat wennen zijn, maar in het begin is dat ambetant.

        De lederen case van Fuji zelf (BLC X-E4) schijnt niet OK. Als ik het goed begrijp - want reviews zijn zeldzaam, en de foto's ervan zijn altijd de drie dezelfde - wordt de case niet meer ingeschroefd (?) maar wordt hij vastgehecht via een drukknoppensysteem aan de zijkant. Twee lederen linten schuiven los over de platte draagriemhaakjes, worden op hun plaats gehouden door de draagriem (!) en vormen zo een ophangsysteem waar de case zich op vastklikt. Het idee is waarschijnlijk dat je dan héél snel je case kan los- en vastklikken en wisselen (het doet me aan mijn vader zijn camera denken van de jaren '70, daar hadden we dat ook). Het nadeel is dat als je geen draagriem gebruikt (zoals ik), dat dat ophangsysteem totaal niet vast blijft zitten. Ik heb er geen gekocht, maar op basis van het weinige dat ik ervan vind, ziet het er slecht bedacht uit.

        Gr.

        Jurgen
        Last edited by JuLi; 18 mei 2021, 17:58.
        | Lumix S1 | Lumix 24-105 | Sigma 35 2.0 | Sigma 90 2.8 | Sony Xperia 5 III | There are days where the act of seeing appears to be true happiness.

        Comment

        Working...
        X