Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vervanging analoge camera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Vervanging analoge camera

    Oorspronkelijk geplaatst door Mauritsius Bekijk bericht
    Groot gelijk ; analoge fotografie is veel rustiger , zelf kom ik daardoor op rust; en als je wat rondkijkt:
    alles is nog in voldoende hoeveelheid te koop .
    Momenteel is kleurnegatief moeilijk te krijgen, de distributie zit zonder (naar het schijnt).

    Nu ja, aan ontwikkelen beleef ik niet veel plezier. Meestal trekt het op geen bal. En na scannen is het nog erger.

    Comment


    • #32
      Re: Vervanging analoge camera

      [QUOTE=Mauritsius;4848328
      Bij analoge fotografie heb je als amateur zeker 3 X plezier aan je opname ( zonder het voorbereidende en achterafwerk ) 1- je maakt de opname / 2- je ontwikkelt zelf je film / 3- je maakt zelf de afdruk met de vergroter .[/QUOTE]

      En dat vind ik de fijnste manier van werken, hoewel er steeds meer mensen opnieuw met film "schieten" maar die dan inscannen voor nabewerking (en natuurlijk eenvoudig online te delen)
      Dat heeft ook zijn charmes natuurlijk!
      De gustibus et coloribus non est disputandum
      Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

      Comment


      • #33
        Re: Vervanging analoge camera

        Niet idereen heeft plaats voor een volledige doka te zetten. Ik heb een donker hoekje dat net genoeg is om film in de tank te draaien. Maar een vergroter en baden zetten dat lukt niet. Enige dat zou kunnen is naar groter formaat gaan en contactafdrukken maken. Maar dan nog moet je de baden kunnen zetten.

        Comment


        • #34
          Re: Vervanging analoge camera

          voor alles een oplossing, vele bouwen een badkamer een avond per week of twee weken om, of een hoekje van de kelder. als je de bakjes boven elkaar kan plaatsen ipv naast elkaar en je niet groter print dan A4 valt ruimte goed mee. Maar idd, het is stilaan van "de oude stempel"
          De gustibus et coloribus non est disputandum
          Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

          Comment

          Working...
          X