Re: 'Belichtingsstandaard aanpassen' in Sony a 7C
Ja, heb er eergisteren een aantal gemaakt (kan ze hier niet plaatsen, heb geen extern foto-account meer en direct plaatsen hier gaat blijkbaar niet) en die gisterenavond bekeken en die zagen er perfect uit, geen technisch defect dus.
Blijft nog steeds dat ik dat niet had met mijn vorige camera en dezelfde lenzen, maar goed, ik zal er dus moeten aan wennen en er omheen moeten leren werken.
Ja, die had ik al gekocht .
Oei, lijkt het zo 'erg' met me gesteld dat ik de basisinfo over de belichtingsdriehoek nog niet zou kennen? Ik ben wel een dummie vergeleken met de meesten hier, maar toch ook weer zó dummie dat ik niet zou weten hoe die drie samenhangen ;-) .
Sorry, had dit antwoord niet gezien en ja, dat speelt zeker een rol, de camera gaat het hardste overcompenseren op de zwarte hondenkoppen - maar alweer : dat deed mijn vorige niet in die mate.
Ja, heb me door deze discussie gerealiseerd dat ik daar wel wat heb laten liggen - heb het histogram nu ook standaard in mijn EVF gezet om er beter te leren mee werken .
Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert
Bekijk bericht
Blijft nog steeds dat ik dat niet had met mijn vorige camera en dezelfde lenzen, maar goed, ik zal er dus moeten aan wennen en er omheen moeten leren werken.
Oorspronkelijk geplaatst door polartha
Bekijk bericht
Oorspronkelijk geplaatst door polartha
Bekijk bericht
Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen
Bekijk bericht
Oorspronkelijk geplaatst door mutley69
Bekijk bericht
Comment