Een neef zoekt een (2deh) toestel vergelijkbaar met iets zoals de Canon M-3 en 18 à 24 MP (de M-6 zal ws. buiten zijn budget vallen).
maar de Canon vallen gewoonlijk buiten zijn budget van circa 200 à 225 euro (tenminste als ik de vraagprijzen bekijk op 2dehands.be).
Toestel zou zijn eerste stapje zijn in de fotografie en wil er niet teveel aan spenderen.
Kitlens à la 18-55 of daaromtrent is prima, zal in het begin zich sowieso beperken tot landschap, huis-, tuin- en keuken fotografie.
Liefst dus een 2deh instap systeemcamera van iets oudere generatie.
As hij er nadien verder mee wil dan kan hij nog altijd een tele, externe flits, enz erbij kunnen kopen.
Daarom liefst een systeem camera
Hebben jullie tips van andere merken voor vergelijkbare toestellen
Nikon zal ws. niet veel goedkoper zijn denk ik (ik ken de types totaal niet....), misschien Fuji of Sony ?
Ik heb al eens gekeken op diverse websites, maar als ik een paar jaar terugga zie ik door het bos de bomen niet meer....
Alvast bedankt voor enige tips...
Mocht er iemand iets in de aanbieding hebben dat is natuurlijk ook welkom
maar de Canon vallen gewoonlijk buiten zijn budget van circa 200 à 225 euro (tenminste als ik de vraagprijzen bekijk op 2dehands.be).
Toestel zou zijn eerste stapje zijn in de fotografie en wil er niet teveel aan spenderen.
Kitlens à la 18-55 of daaromtrent is prima, zal in het begin zich sowieso beperken tot landschap, huis-, tuin- en keuken fotografie.
Liefst dus een 2deh instap systeemcamera van iets oudere generatie.
As hij er nadien verder mee wil dan kan hij nog altijd een tele, externe flits, enz erbij kunnen kopen.
Daarom liefst een systeem camera
Hebben jullie tips van andere merken voor vergelijkbare toestellen
Nikon zal ws. niet veel goedkoper zijn denk ik (ik ken de types totaal niet....), misschien Fuji of Sony ?
Ik heb al eens gekeken op diverse websites, maar als ik een paar jaar terugga zie ik door het bos de bomen niet meer....
Alvast bedankt voor enige tips...
Mocht er iemand iets in de aanbieding hebben dat is natuurlijk ook welkom
Comment