Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuw FF-toestel: Sony A1

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nieuw FF-toestel: Sony A1

Oorspronkelijk geplaatst door polartha Bekijk bericht
    Is inderdaad een pro toestel en niet bedoelt voor amateurs. Wie koopt zo iets pro-fotografen, zij die denken pro te zijn en diegene die het allerlaatste snufje moeten hebben to show off .

Ieder zijn ding zekers
    Uiteraard Ik bekijk de zaken hoe langer hoe meer met lange termijn duurzaamheid in het achterhoofd.

Ik wel benieuwd hoe Nikon en Canon het gegeven 'pro' mirrorless body gaan invullen qua afmetingen. Deze A1 wijkt blijkbaar niet zoveel af van de nieuwste A7 modellen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
      Deze A1 wijkt blijkbaar niet zoveel af van de nieuwste A7 modellen?
      Het grote verschil is de snelheid waarmee deze de sensor kan uitlezen... nog een pak sneller dan de A9 en dit met dubbel zoveel pixels...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
        Het grote verschil is de snelheid waarmee deze de sensor kan uitlezen... nog een pak sneller dan de A9 en dit met dubbel zoveel pixels...
        Ik bedoelde enkel de afmetingen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
          Uiteraard Ik bekijk de zaken hoe langer hoe meer met lange termijn duurzaamheid in het achterhoofd.

Ik wel benieuwd hoe Nikon en Canon het gegeven 'pro' mirrorless body gaan invullen qua afmetingen. Deze A1 wijkt blijkbaar niet zoveel af van de nieuwste A7 modellen?
          Sony’s strategie is van hun camera’s zo compact mogelijk te houden, zij maken het hierdoor zichzelf moeilijk want het is veel eenvoudiger en goedkoper om een groter camera huis te gebruiken.
          Sommige vinden het formaat te klein, andere dan weer goed en dan heb je nog een groep die ze nog te groot vinden.
          Sony luister naar zijn gebruikers en als daaruit zou blijken dat er een belangrijke groep grotere body’s wenst zullen zij dit verzoek waarschijnlijk wel inwilligen.
          De a7c is daar een voorbeeld van maar dan naar kleiner formaat toe, is in feite een A7iii in kleinere behuizing, valt wel duurder uit omdat het veel moeilijker is zulk een toestel te produceren.
          Men kan altijd zelf een toestel vergroten door een battery pack te gebruiken, verkleinen lukt niet denk ik.
          Als men grote telelenzen gebruikt wordt meestal toch een monopod of statief gebruikt.
          Wat ook niet onbelagrijk is, is dat een fototoestel niet langer enkel als stand alone device gebruikt wordt, dank denk ik aan toepassingen met drone’s , smartphone, pro-video opstellingen…. .
          Veronderstel dat de a1 wel perfect zal passen in een van Sony's drone ontwerpen.
          Wat duurzaamheid betreft, de a9 is toch al een 4 tal jaar op de markt, de a7 serie al veel langer, en worden ook gebruikt voor sport press , wildlife ... , zijn er meer klachten over duurzaamheid dan met andere toestellen ?

Wat Canon en Nikon op de markt gaan brengen dat weet ik niet, hebben zij de know-how om compacte toestellen te maken, wat is hun strategie?
          www.polartha.com

Comment

Hoi,
            Oorspronkelijk geplaatst door polartha Bekijk bericht
            Wat duurzaamheid betreft, ... , zijn er meer klachten over duurzaamheid dan met andere toestellen ?
            Vochtbestendigheid?
            De A9 versie's zijn altijd de "pro-body's" geweest.
            Maar de types daaronder, daar gaan toch dramatische verhalen, reviews en zelfs tests in het rond.
            Tot aan de A7R III toe... (of IV?)

Comment

Altijd héél leuk om deze discussies te lezen.Als het er beschaafd aan toe gaat natuurlijk.Ik leer graag bij.
              Echter de fanboys zijn degene die het me moe maken.Dit of dat merk is de beste,niemand kan dit namaken enz...Zoooo vervelend.Hou daar aub mee op!
              De A1 zal zeker een top toestel zijn.Ook zijn prijs.Zeker als alles waar is wat ze ons uitleggen...
              Om als sporttoestel te dienen heb ik nog 2 grote vragen.Wat met de iso's/ruis met een 50mpix sensor.
              Wat met dynamisch bereik op hoge iso's.Véél toestellen vallen daar door de mand.Binnen in een grote zaal in tegenlicht foto's maken op bvb iso 12.800 en de foto achteraf moeten optrekken...
              Ik fotografeer véél sporten op deze manier.

Tenslotte elk merk komt met zijn pro sport spiegelloos toestel op de markt.De één is altijd sneller dan de ander.Ze kunnen moeilijk allemaal op dezelfde dag er mee afkomen.
              Ik zie op wedstrijden nog steeds Canon en Nikon pro fotografen.Sony kun je op één hand tellen.Neen ze gaan hun lenzen niet buitengooien voor een ander merk.Ze wachten af!
              De toestellen die we hebben doen ook hun werk!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door summum Bekijk bericht
                Altijd héél leuk om deze discussies te lezen.Als het er beschaafd aan toe gaat natuurlijk.Ik leer graag bij.
                Echter de fanboys zijn degene die het me moe maken.Dit of dat merk is de beste,niemand kan dit namaken enz...Zoooo vervelend.Hou daar aub mee op!
                De A1 zal zeker een top toestel zijn.Ook zijn prijs.Zeker als alles waar is wat ze ons uitleggen...
                Om als sporttoestel te dienen heb ik nog 2 grote vragen.Wat met de iso's/ruis met een 50mpix sensor.
                Wat met dynamisch bereik op hoge iso's.Véél toestellen vallen daar door de mand.Binnen in een grote zaal in tegenlicht foto's maken op bvb iso 12.800 en de foto achteraf moeten optrekken...
                Ik fotografeer véél sporten op deze manier.

Tenslotte elk merk komt met zijn pro sport spiegelloos toestel op de markt.De één is altijd sneller dan de ander.Ze kunnen moeilijk allemaal op dezelfde dag er mee afkomen.
                Ik zie op wedstrijden nog steeds Canon en Nikon pro fotografen.Sony kun je op één hand tellen.Neen ze gaan hun lenzen niet buitengooien voor een ander merk.Ze wachten af!
                De toestellen die we hebben doen ook hun werk!
                Zijn inderdaad grote investeringen als je als pro overschakelt naar ander systeem en dat is inderdaad een sterkte van Canon en Nikon. Alhoewel dat ik toch hoor dat voor concertfotgrafie er
                al heel veel overgeschakeld is naar Sony, maar daar gebruikt men geen of weinig zeer dure 400 en 600mm lenzen.
                Daarover discussiëren laat ik aan de cafe praters en DE fanboys over. Je kunt altijd de worldwide verkoopcijfers van FF toestellen per fabrikant eens raadplegen alsook de jaarverslagen als je dat zo erg intereseert.

Wat hoge ISO betreft had ik mijn twijfels, vooral omdat Sony tijdens zijn presentatie daar niet teveel gewag over maakte.
                Als ik gisteren de hoge ISO beelden op dprevieuw zag werden die nog versterktd. Ik heb die hoge ISO jpg beelden vandaag gedownload en bekeken met een betere browser (C1) wat toch al een redelijk verschil gaf. Contrast is te laag en zag ook dat ze hun toestel op manuele WB hadden staan. Heb contrast wat opgetrokken en geconverteerd naar 24 en 30mp, en dat geeft toch een proper resultaat, denk zowat overeenkomend met 3200 a 6400 ISO opname met 24 a 30mp toestel. Maar meer beelden zijn nodig om daar veel zinnigs over te vertellen, maar op het eerste zicht lijkt dit ok te zijn.

Denk dat DR inde zelfde lijn ligt met de a9, er zijn er die zeggen dat het hoger is maar dit zonder enig bewijs.

BTW: 5000ISO op 50mp 100% ziet er heel clean uit.
                Last edited by polartha; 5 februari 2021, 15:22.
                www.polartha.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door summum Bekijk bericht
                  De native ISO is 100-32000 en dat is zoals de andere R toestellen. De A7III en A9 gaan van 100-51200 en daaruit kan je ook het een en het ander afleiden. Ik verwacht dan ook geen wonderen van de A1. Waarschijnlijk op het niveau vd A7RIII en iets beter dan de A7RIV.
                  Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                  Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

Working...
                  X