Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D70 of 20D? winkel of internet? BE,NL,DE,US?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: D70 of 20D? winkel of internet? BE,NL,DE,US?

Jammer genoeg ben ik pas achteraf te weten gekomen hoe de salestax te omzeilen.

Wel moet je opletten met dingen op een bedrijf te laten factureren. Er kan nl altijd iets met die bedrijven gebeuren.....
    igv van failliet/ovename etc zou men wel eens naar een vermist toestel op zoek kunnen gaan....
    Zou dit pas doen indien je het bedrijf heel goed kent (ook financieel).

Jo.
    A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
    Nikon stuff

Comment

Wel toestellen koop ik niet in de USA maar ik heb al wel enkele lenzen via de USA gekocht en dat op een legale manier. De kosten die erbij komen voor lenzen en andere fotoapparatuur zijn. Transport = zie winkel, invoerrechten = 6,2% (dat is voor lenzen andere apparatuur ander percentages maar ben ze ooit tegengekomen en alle fotoapparatuur zit tussen 0 en die 6,2%) en dan nog natuurlijk de BTW. Maar die kan ik natuurlijk ook weer aftrekken gezien mijn zaak.

Nog een bijkomende kost die eigenlijk hoog is dat is de voorschotsprovisie die UPS neemt daar zij de BTW en invoerrechten voorschieten.

Soms is dat totaalplaatje voordelig soms ook absoluut niet. Alles hangt af van de koers van de dollar en of het prijsverschil tussen europa en USA groot genoeg is. Maar als je het goedkoopste wil zijn altijd op voorhand berekenen en zien of het de moeite waard is.

Een andere reden om te kopen kan natuurlijk ook zijn dat je heel tevreden bent van een USA webshop en wat ze allemaal kunnen leveren. Bij mij is dat zo ik ben heel tevreden van BHphoto en die mannen hebben alles. Het is dan ook al gebeurd dat ik iets wou kopen dat ik hier niet kon vinden of enkel aan schandalig hoge prijzen en dat indien ik die accersoires bij de prijs van een lens voegde ik uiteindelijk toch goedkoper uitkwam en ze allemaal kon kopen. Alhoewel de lens op zich niet geodkoper was dan hier.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar
        Nog een bijkomende kost die eigenlijk hoog is dat is de voorschotsprovisie die UPS neemt daar zij de BTW en invoerrechten voorschieten.
        Inderdaad, deze kost was ik nog vergeten. Maar je vermeldt ook niet de administratieve inklaringskosten. Uiteindelijk, anders dan men zou denken, komt er bij een import (bv. aankoop via website) dus nog een pak meer kosten bij te zien, dan enkel maar transport en BTW.

Ik ga eens zien of ik m'n inklaringsfaktuur van vorige zomer nog kan vinden van een DR-4 right Angle Viewer.

Zo ik ben heel tevreden van BHphoto
        Een fotovriend van me vertelde onlangs ook over BHphoto (http://www.bhphotovideo.com). Da's nu de 2°keer in 14 dagen dat die naam valt.

Ze hebben idd een enorm gamma, maar hun prijzen lijken me niet 'je dat'. Mbt mijn D70/20D dilemma nam ik ze ook op in mijn eigen prijsmonitor. Voor de D20 kwamen ze op de 6° plaats na 5 goedkopere europeanen. Voor de D70 kwamen ze zelfs maar op de 8° plaats. Let wel : in vergelijking neem ik altijd de prijzen exclusief BTW. (want bij import moet uit niet EU-landen moet je ook altijd BTW bijbetalen).

Die vriend bracht de naam ter sprake omdat hijzelf regelmatig naar NY reist en daar dan wat fotomateriaal aankoopt. 't Schijnt dat die zaak daar zo enorm groot is dat ze bij wijze van spreken voor elk type apparaat een aparte afdeling hebben en andere verkopers . Idem voor accessoires. En hele rijen kassas. Aparte kassas voor contante betalingen, aparte kassas voor betaling met Visa, enz. Dat kunnen we ons hier in Europa niet inbeelden. Te gek voor woorden eigenlijk.

Welbedankt voor je reactie.
        JM
        Nikon D70 + Nikkor 18-70mm + Bigma 50-500mm + DR-4 hoekzoeker

Comment

Ik vond m'n faktuurkes terug van m'n import uit de V.S.
          Het betreft eBay aankoop van een Nikon Dr-4 Right Angle Viewer.

De eBay-kost bedroeg 127,00$ = omgerekend aan huidige koers = 105,59 €
          Dat leek héél goedkoop, zelfs met 35$ (=29,10 € ) verzendingskosten en de te verwachten 21% BTW. Maar als ge dat in percenten rekent tegenover de veilingprijs en andere kosten, valt de eindrekening zwaar tegen :

105,59 € = veilingprijs eBay
          29,10 € = verzendingskost UPS
          34,38 € = BTW (aangerekend door UPS)
          9,32 € = Duties (wa's da ???) (aangerekend door UPS)
          13,00 € = UPS brokerage surcharges (wa's da ???) (aangerekend door UPS)
          191,39 € = TOTAAL

Er kwam dus 85,80 € boven de veilingprijs.
          Dit is 81 % bovenop de initiële kostprijs !

Moraal van 't verhaal :
          - voor mij : 't was een gok en met die kosten is dat 't einde van de wereld niet, maar da's dus wel de laatste keer da'k zoiets in de VS koop.
          - voor kandidaat-importeurs : goed rekenen voor ge iets koopt van buiten de E.G.
          JM
          Nikon D70 + Nikkor 18-70mm + Bigma 50-500mm + DR-4 hoekzoeker

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JM
            9,32 € = Duties (wa's da ???) (aangerekend door UPS)
            13,00 € = UPS brokerage surcharges (wa's da ???) (aangerekend door UPS)
            Duties = invoerrechten das die 6.2% waar ik het over had.
            ups brokerage= is de kost van het voorschieten van btw en invoerrechten door UPS.

Comment

Working...
            X