Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

FujiFilm XT1 naar ...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: FujiFilm XT1 naar ...

Voor het fotograferen van mijn fossielen heb ik ook een focusrail gebruikt maar een een manuele. Dom dat ik er niet ben op gekomen om de camera aan de computer te hangen. Nu momenteel gebruik ik foto's van Apple maar ben van plan om over te stappen naar iets anders.

Vandaag naar de winkel geweest en de beslissing is gevallen. Ik blijf bij FujiFilm !

Allemaal bedankt om mee te denken.
    Christof Laeremans

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ChristofLaeremans Bekijk bericht
      Voor het fotograferen van mijn fossielen heb ik ook een focusrail gebruikt maar een een manuele. Dom dat ik er niet ben op gekomen om de camera aan de computer te hangen. Nu momenteel gebruik ik foto's van Apple maar ben van plan om over te stappen naar iets anders.

Vandaag naar de winkel geweest en de beslissing is gevallen. Ik blijf bij FujiFilm !

Allemaal bedankt om mee te denken.

Heel verstandig besluit die je genomen hebt.
      Als je niet te ver van Mol afwoont mag je gerust eens binnenspringen, dan kan ik u uitleggen hoe snel je scherp kunt stellen met een Fuji toestel.

Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
      Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
        Heel verstandig besluit die je genomen hebt.
        Als je niet te ver van Mol afwoont mag je gerust eens binnenspringen, dan kan ik u uitleggen hoe snel je scherp kunt stellen met een Fuji toestel.
        Het was de beste keuze om bij FujiFilm te blijven. Ik heb al te veel lenzen voor Fuji en alles opnieuw moeten aankopen bij een ander merk zou een financiële aderlating zijn. En geen gedoe met adapters om een lens van Tamron of Sigma aan te praat te krijgen.
        Bedankt voor het aanbod maar van bij mij (Laars van Henegouwen) naar Mol is een hele trip. Het beter scherpstellen in manuele modus zal ik wel proberen zelf onder de knie te krijgen.
        Christof Laeremans

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ChristofLaeremans Bekijk bericht
          Hallo,

Voor de macro met een XT1. Het manueel scherpstellen neemt meer tijd dan vroeger met mijn EOS 30D. Het is ook verwarrend met het manueel scherpstellen. Tijdens het manueel scherpstellen wordt het object vergroot op het scherm weergegeven en ik heb daar de indruk dat het veel langer duurt om het beeld scherp te krijgen. Nu, dat zal misschien iets zijn dat ik nog moet gewoon worden, want de 80 mm macro is nog niet zo lang in mijn bezit. De Iaowa's macro's ben ik al tegen gekomen en lijken interessant. Nu dat ik weet dat ze prettige werken kan ik me daar eens op concentreren.

Dit week-end ga ik een XT4 testen in de winkel om het verschil te zien tussen XT1 en 4.

Christof Laeremans
          Ik zou dan toch eerder voor de X-t3 gaan. Het uitklapbaar LCD-scherm vind ik voor macro niet echt han dig en ik verkies nog altijd het opklapbaar scherm van de x-t2 en x-t3.
          Neem de X-t3 dan toch ook maar eens ter hand.

Vriendelijke groeten

Peter

Comment

Working...
          X