Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

EERLIJK!!!!: zien jullie het verschil met en DX en een FF op scherm tot 1600 iso?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: EERLIJK!!!!: zien jullie het verschil met en DX en een FF op scherm tot 1600 iso?

Ik vind dit toch een beetje een discussie of je de pk's van een auto merkt als je op de snelweg zit... Het gaat ook daar meer dan alleen om de motor.
    Sony en Olympus
    Fotoseries

Comment

Re: EERLIJK!!!!: zien jullie het verschil met en DX en een FF op scherm tot 1600 iso?

Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
      Ik vind dit toch een beetje een discussie of je de pk's van een auto merkt als je op de snelweg zit... Het gaat ook daar meer dan alleen om de motor.
      Inderdaad, een FF is prestigieuzer...

Comment

Nee ik zie het verschil niet. Maar ik heb wel de grootste
        De Smart van mijn vrouw rijdt ook even goed naar de bakker als mijn 911.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
          Dat zie ik niet zo. Maar gewoon omdat het maar een van de variabelen is van een camera met optiek.
          Sony en Olympus
          Fotoseries

Comment

TS had vraag beter als volgt geformuleerd: Zie je verschil tussen DX op 1600 ISO en FF op 3200 ISO.
            www.polartha.com

Comment

Hoi,

Ik vind het een grote prestatie van TS Zive, die deze "zinvolle discussie" start.
              Deze reageert na de start nog één keer, meer dan een maand terug, daarna niet meer...
              De rest gaat al 3 bladzijden door...
              Ik denk dat deze topicstarter een opleiding aan het volgen is voor bezigheidstherapie of wat moderns, influencer.
              Een grote prestatie...

Comment

Hoi hoi hoi man!
                Ja bezigheidstherapie .Hahaha
                Oorspronkelijk geplaatst door adrie Bekijk bericht
                Hoi,

Ik vind het een grote prestatie van TS Zive, die deze "zinvolle discussie" start.
                Deze reageert na de start nog één keer, meer dan een maand terug, daarna niet meer...
                De rest gaat al 3 bladzijden door...
                Ik denk dat deze topicstarter een opleiding aan het volgen is voor bezigheidstherapie of wat moderns, influencer.
                Een grote prestatie...

Comment

Ik probeer soms zinloze of uit de hand lopende draadjes met genuanceerde antwoorden te doen doodbloeden maar hier is het duidelijk niet gelukt.
                  Met zonnepanelen ook nog niet .

Comment

Helemaal juist..
                    Je wil niet weten hoe op ELK evenement waar ik de officiele fotograaf ben, en één die met m43 werkt, ik de smalende opmerkingen moet horen van andere , officieuze, fotografen die daar heel opvallend rondlopen met hun dure FF cameras, liefst met "witte" lenzen.
                    Ze komen dan mijn camera's eens bekijken en vragen dan steevast en met wijdopengesperde ogen "gaat gij dat DAARMEE doen?" En dan een fijn lachje, en heel zelfvoldaan iets in trant van "ik gebruik Fuĺ Frame". Ze duwen dan hun camera eens onder mijn neus en ze zijn weer weg.
                    En dat gebeurt echt op ELK event.
                    Het is om dood te vallen.
                    Ik denk dan bij mezelf " dikke nek, ik maak u toch ook niet belachelijk met uw grote dinosaurus met vreselijk luid klappende spiegel, waarmee ge iedereen stoort tijdens een klassiek concert of een theaterstuk" maar ik slik mijn woorden dan altijd terug in want anders verlaag ik me tot hetzelfde niveau.
                    Ik heb nooit begrepen waar dat elitaire gedrag van die FF bezitters vandaan komt. Volgens mij is dat een gratis optie bij een FF camera. ��
                    Ik heb het natuurlijk niet over de FF bezitters op dit forum he.(voor dat ik hier een ganse commune over mijn nek krijg).��

Comment

Met een tractor van 500 PK rij je ook niet naar de bakker, en op het veld gaan ploegen doe je niet met een Smartje.... met beide kun je je evenwel wel degelijk verplaatsen.
                      Alleen is afhankelijk van waarheen je wil, en wat de weg erheen is, makkelijker om het ene of het andere te kiezen... maar de chauffeur is hoe dan ook erg belangrijk,die moet zijn vervoermiddel goed kennen, en het terrein goed kunnen inschatten.
                      In de fotografie is dat toch net zo ? Het is de fotograaf die de foto maakt, en soms is een smartphone meer aangewezen dan een crop of FF-camera, maar dat is de (vrije) keuze van de fotograaf.
                      Zijn materiaal kan wel erg behulpzaam zijn... en daar heeft een FF voordelen op een crop, maar een crop heeft ook voordelen tov een FF, het zijn andere middelen....
                      Maar de ene is overall niet beter dan de andere. Leg gewoon de foto's naast elkaar en laat iemand op basis van wat hij ziet maar eens zeggen of het met een FF dan wel met een crop werd gemaakt. Hoeveel % juiste antwoorden zouden er gegeven worden ?
                      "I never worry about the future. It comes soon enough." (Albert Einstein)

Comment

Ik probeer soms zinloze of uit de hand lopende draadjes met genuanceerde antwoorden te doen doodbloeden maar hier is het duidelijk niet gelukt.
                        Met zonnepanelen ook nog niet .
                        Probeer het eens met winterbanden.
                        ...leeg...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lieven Lema Bekijk bericht
                          Probeer het eens met winterbanden.
                          Hoog tijd dat de cafés weer open gaan.
                          Hebben ze nu alles gesloten voor een griepje.

Comment

Wat als je ze beide hebt?Ik heb nog steeds mijn apsc spiegelreflex Sony A580(de laatste echte spiegelreflex van Sony).Deze gebruik ik eigenlijk enkel voor dichtbij of macro.Voor de rest gebruik ik mijn ondertussen meer dan 6 jaar oude A7I.

Comment

Oh ja, toch nog even vergeten te vermelden.Met mijn A580 probeer ik toch meestal niet hoger te gaan dan iso 400.Mijn A7 heb ik op auto iso staan tot 1600.Moeilijk te vergelijken natuurlijk vermits de sensor van mijn 580 wel een aantal jaar ouder is dan de sensor van mijn A7

Comment

Juist.

Comment

Working...
                                X