Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

verzekering voor op reis ?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• verzekering voor op reis ?

Hallo,

In september ga ik een weekje op reis (Milaan-Venetië), en tegen dan zal ik mijn D100 wellicht al hebben (ik hoop het, nu wacht ik er al 5 weken op ). Nu heb ik gemerkt dat de normale reisverzekering (ivm bagage) serieus ontoereikend is voor een dergelijk fototoestel. Zelfs speciale bagage-verzekering (voor zover ik tot nu gevonden heb) gaan maar tot een bepaald bedrag dat ook nog beneden de prijs van een dergelijk toestel met lenzen zit.

Nemen gebruikers hier een speciale verzekering (vb. tegen diefstal, beschadiging, ...) voor hun camera en bijhorende apparatuur ? Zijn er bepaalde zaken waar men moet op letten bij de polissen ?
    Persoonlijk lijkt het mij wel de moeite om te verzekeren (gezien de nieuwprijs), maar misschien zijn er andere argumenten ?

Alvast bedankt !

Jörg

<font size="1" color="darkgray">Edited by - VJ on 06 August 2002 10:50:38</font>
    Nikon D100 | Nikon SB800 | Nikkor AF 24-85 f/2.8-4 D IF | HiTi PhotoShuttle

Hallo Jorg,

Ik heb speciaal een Kostbaarhedenverzekering afgesloten voor mijn fotospullen. Ik ben voor ALLES verzekerd, dus ook voor bovenstaande neem ik aan.

Hannie
    Olympus E-10
    Hannie

Comment

ik dacht altijd dat een dergelijke verzekeing te duur was voor wat je terug krijgt in het eventuele geval van diefstal .. sinds m'n E10 gestolen is denk ik daar anders over. .. maar ja, aangezien ik 18 jaar geen premies betaald heb .. dan kan ik vermoedelijk nu ook een nieuwe kam betalen voor 't zelfde geld ..

jmvanos> waar verzekerd? welke dekking? welke prijs?

Comment

Ik had hetzelfde probleem, met mijn sinds kort in het bezit zijnde D60. Kreeg een tip om hier in Nederland te verzekeren via Actua verzekeringen in Rotterdam http://www.actua.nl/ deze had ik gebeld, en kreeg al snel een offerte met de algemene voorwaarden thuis. Zag er goed uit.
        Prijsvoorbeeld € 3025,- verzekeren: 2 jaars all-in premie € 120,-

Maar heb het nu via mijn eigen verzekering ook kunnen regelen, en inderdaad een kostbaarhedenverzekering. Dit was voor mij allemaal nog makkelijker en gunstiger. Maar dit doen ze alleen als je al je verzekeringen daar hebt lopen, in mijn geval de Zwolsche Algemene.

Veel succes

Canonvijfdeemarkdrie

Comment

Ok, bedankt al voor de replies !
          Ik zal eens informeren bij mijn "gewone" verzekeringsmakelaar.

(en laat de opmerkingen nog maar komen )

Jörg

Comment

Ik weet niet precies wat ik voor mijn fotospullen betaal, heb ook mijn laptop in deze verzekering zitten. Mijn verzekering heb ik bij Unive, ben zeer tevreden, ook reparaties buiten de garantieperiode worden (binnen 2 weken) betaald.

Hannie
            Olympus E-10
            Hannie

Comment

Ik heb bij Dexia een offerte voor een verzekering gevraagd, stuur de gegevens door.
              Omob moet ook in de running zijn. Ook eens horen.
              Groet
              Miel

Miel
              Canon G1 en Fuji S2
              Miel

Comment

Deze topic is hier al meermaals besproken geweest. Een simpele zoek kan je heel wat informatie opleveren.

Ik heb een verzekering bij KBC, dat noemt daar een alle risico verzekering. Mijn materiaal is verzekerd tegen diefstal, schade, etc...

Hans

Canon EOS 1D
                70-200mm L f2.8 (My favorite lens)
                http://www.sportfotos.be

Comment

Ik krijg de volgende melding bij een zoekopdracht naar "vezekering" (zonder quotes):
                  -
                  Microsoft OLE DB Provider for SQL Server error '80040e31'

Timeout expired

/search.asp, line 127
                  -

Jörg

Comment

Heb mijn S2 met VISA betaald, eerste half jaar dus gratis verzekerd

gr rob

http:/home.planet.nl/~knegt221

Comment

Ik krijg de volgende melding bij een zoekopdracht naar "vezekering" (zonder quotes):
                      -
                      Microsoft OLE DB Provider for SQL Server error '80040e31'

Timeout expired

/search.asp, line 127
                      -

Jörg

Jörg,

Volgens Sven is de database zo groot geworden dat die niet alles op tijd kan doorzoeken en je een timeout krijgt. Je kan beter zoeken per forum (bv. eerst algemeen, dan op camera's en accesiores, dan... etc...) Je zal zien dat het dan wel een stuk vlotter gaat.

*This Post (or reply) was written in recycled Electrons*
                      ==+ Canon PowerShot S30 +==

An  a day keeps frustration away!
                      http://www.demey-deleus.be

Comment

Volgens Sven is de database zo groot geworden dat die niet alles op tijd kan doorzoeken en je een timeout krijgt. Je kan beter zoeken per forum (bv. eerst algemeen, dan op camera's en accesiores, dan... etc...) Je zal zien dat het dan wel een stuk vlotter gaat.
                        Ja, ik had die thread ook al gevonden, en de zoekopdracht wat beperkt (en ook per forum gezocht). Maar blijkbaar lukt het dan pas als ik naar posts in het afgelopen jaar zoek (en eerlijk gezegd, vind ik daar voornamelijk posts die zeggen dat het topic reeds behandeld is, maar inhoudelijk verder niets speciaal geven).

Bedankt voor de reply!

Jörg

Edited by - VJ on 11 August 2002 16:31:20

Comment

Diefstalverzekering kan ook in een Brand- of woningpolis zitten als optie.

Meerdere verzekeringsmaatschappijen doen dit... maar er zijn verschillen.
                          Ikzelf heb een AXA brandpolis met diefstal. Maar dit is niet buiten de woning. (KBC doet dit wel maar tot een bebaald bedrag)
                          ik moet 200 Euro laten vallen bij diefstal... maar krijg wel het volledige bedrag terug van alles wat weg is.
                          Deze optie diefstal bij mijn brandpolis kost me 92 Euro extra bij de brandpolis per jaar. voor een verzekerd bedrag van 52.500 Euro !!! (inboedel enz...)
                          Een ander voorbeeld van KBC ( ook buiten de woning vb op reis verzekerd tegen diefstal)
                          De KBC-Woningpolis dekt uw woning en de inhoud ervan ook tegen aardbeving, overstroming en diefstal. De verzekering natuurrampen waarborgt rampen ook als die niet als zodanig door de overheid "erkend" zijn.
                          De diefstaldekking geldt niet alleen in uw woning zelf. Ook buiten de woning, tot maximaal 5 000 EUR is er een dekking tegen:

diefstal uit uw tuin, bijvoorbeeld van tuinmeubelen;
                          diefstal met geweld op straat, waarvan uzelf, uw echtgenoot, echtgenote of inwonende gezinsleden het slachtoffer worden, en dit over de hele wereld;
                          diefstal op reis, bijvoorbeeld van bagage of van uw inboedel die tijdelijk is verplaatst naar de vakantiewoning. Hier geldt wel dat de diefstal moet gepaard gaan met inbraak, geweld of bedreiging.

Mic / Oly E-20
                          http://www.pbase.com/mic

Edited by - mic on 09 August 2002 21:10:06

Comment

Ik heb naar aanleiding van jullie berichten meteen mijn verzekering gebeld en mijn camera verzekerd in een kostbaarheden verzekering, die dekt ook de schade als je hem laat vallen en de kostprijs is € 40 per €1000 en wel bij DE STAD ROTTERDAN.
                            Groetjes Angenita

Angenita - Canon 50D - Canon Eos 350D + Sigma 17-70 + BG-E3 + Sigma 24 - 60 + Canon 50mm + Canon 70 - 300mm IS USM + 100mm Canon macro lens + een setje Soligor tussenringen
                            http://www.ansvanvliet.nl/

Comment

Als ik bv. mijn laptop laat liggen in de trein, dan ben ik daarvoor verzekerd

Hannie
                              Olympus E-10
                              Hannie

Comment

Working...
                              X