Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

macrofotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: macrofotografie

    Oorspronkelijk geplaatst door immage
    sigma 105 heeft ook af en ik vind die dus nie traag

    dit is een voorbeeldje van toen ik mijne pas had en is dus een test fotke
    de belichting is slecht want is gewoon onder een dampkap getrokken


    Voor ik mijn canon 100mm aankocht heb ik deze vergeleken met de sigma 105mm , de sigma's Af is stukken strager dan die van de canon .
    http://www.dullaert.net

    Comment


    • #17
      Re: macrofotografie

      Oorspronkelijk geplaatst door dzjee
      Voor ik mijn canon 100mm aankocht heb ik deze vergeleken met de sigma 105mm , de sigma's Af is stukken strager dan die van de canon .
      het kan zeer goed zijn dat je canon 100 rapper is qua AF snelheid.
      maar als ik een willekeurig onderwerp neem dan duurt het max 3 seconden eerst hij het scherp heeft. ik wil zeggen van bvb oneindig tot op formaat 1:1
      als ik vanaf het moment dat ik iets zie en op de ontspanner druk tot het moment dat ik de foto in het doosje zitten heb. maximaal 3sec moet wachten dan vind ik de sigma voor mij zeker rap genoeg. ik heb mijne sigma voor 395 euro gekocht
      de canon is te koop voor 150 euro meer. en dat om mss een secondje sneller te zijn. in macro? da is het mij nie waard.
      want qua optiek zijn ze gelijk vind ik.

      de keuze van een macro lens moet gebaseerd zijn op optiek en bouwkwaliteit en nie op AF want 90% van de gevallen gebruikt ge da nie.

      het enige voordeel is dat jij geen uitschuifbare tubulus hebt.
      maar ik vond dat opzich ook al niet erg

      mss ben ik gewoon nen makkelijke

      Comment


      • #18
        Re: macrofotografie

        Dit is één van de beste on-line testen qua lenzen, alle Canon macrolenzen voor Canon worden hier besproken
        Let er wel op dat er zoiets als "sample-variation" bestaat... niet iedere lens van een zelfde model is evengoed





        sugar
        "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

        http://supermasj.zenfolio.com

        Comment


        • #19
          Re: macrofotografie

          Gek, in de test spreken ze van de AF van de 90mm Tamron. Misschien bestaat die in 2 versies (met en zonder). In elk geval, op de lenzendag had ik geen AF op de Tamron (er zat trouwens ook geen MF/AF schakelaar op).
          Canon EOS 5D, Canon EOS 30V Date, Chinon CE4, wat flitslicht en wat buizen met glas

          Comment

          Working...
          X