Ik wil graag een upgrade doen van mijn Canon 550D, voornamelijk voor de betere kwaliteit bij hogere ISO. Ik denk hieraan aan een 850D of 80D (evt 90D?). Ik doe regelmatig aan infraroodfotografie. Dit is voor mij een belangrijk punt. Ik zou graag weten of infrarood-fotografie even 'goed' gaat (niet slechter dus gezien de filter op de sensor) met deze twee toestellen. Onlangs heb ik met mijn broer zijn 100D foto's gemaakt met mijn eigen lenzen, en kwa infrarood was dit een complete ramp: ipv sluitingstijd van 20 seconden had ik 2-3 keer zo lang nodig. Blijkbaar zit op de 100D een sterkere block.
Jammer genoeg kan dit niet meer getest worden in winkels als Fotokonijnenberg ... vroeger kon dit wel, maar na de overname niet meer.
Heeft iemand ervaring met infraroodfotografie op een Canon 850D of 80D en kan mij die zijn/haar ervaring meedelen? Of ziet iemand uit het Leuvense het zitten om mij even mijn zijn/haar toestel te laten testen?
Dank je wel
Jammer genoeg kan dit niet meer getest worden in winkels als Fotokonijnenberg ... vroeger kon dit wel, maar na de overname niet meer.
Heeft iemand ervaring met infraroodfotografie op een Canon 850D of 80D en kan mij die zijn/haar ervaring meedelen? Of ziet iemand uit het Leuvense het zitten om mij even mijn zijn/haar toestel te laten testen?
Dank je wel
Comment