Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Upgrade Canon 7D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Upgrade Canon 7D

    Oorspronkelijk geplaatst door Danny78 Bekijk bericht
    Ik ben van de 7D naar de "R" gegaan. Wel even wennen aan de mogelijkheden en setup, maar wel super kamera! Alleen wel iets trager. Maar vond de R6 te laag in pixels, in samenwerking met weer een andere batterij dacht ik. De R5 is dan de beste keuze, maar te hoog voor mijn budget helaas. De R + 24-105 L is top en een stuk goedkoper. Als je de R koopt, zet dan zeker stille modus af ! Vooral leuk om te kunnen fotograferen via je iwatch/iPhone of de scherpte nog te kunnen aanpassen na de foto gemaakt is, maar dat werkt wel minimaal. Scherpte bij de RF lens is super, zeker voor portretten!
    Alle toestellen gebruiken dezelfde LP-E6(N)(H) accu.
    Als de R trager is dan de 7D, is het niets voor mij.

    Ik twijfel ook nog over het aantal pixels van de R6, maar ik heb altijd kunnen leven met de 20 mpx van de 7DII - en daar dikwijls behoorlijk uit gecropt -, met een FF kan dat alleen beter worden.
    Ook nooit iemand horen klagen over de beeldkwaliteit van de 1Dx toestellen.

    Comment


    • #17
      Re: Upgrade Canon 7D

      Het is een beetje koffiedik kijken maar binnenkort moeten 5D5 en 7D3 op de markt komen.
      De DSLR blijft een prachtig toestel ook al heeft de systeemcamera zo zijn eigen pluspunten.
      Grote nadelen aan de systeemcamera zijn nu vooral nog de slechte autonomie en een zeer hoge prijs wil je iets serieus hebben.

      Voor nu is de 90D de meest recente build van Canon maar die mikt eigenlijk iets lager dan de 7D reeks.
      De 7D reeks is gericht op professionals en de 90D is gericht op de gevorderde hobbyfotograaf.

      Nu met covid zijn de opdrachten behoorlijk terug gevallen en ga ik geen zware investeringen doen.
      Dus ik ga de boot wat afhouden en zien wat er op de markt zal komen.

      De R5 wekt ook mijn interesse maar hij is vooral veel te duur.

      Comment


      • #18
        Re: Upgrade Canon 7D

        Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
        Het is een beetje koffiedik kijken maar binnenkort moeten 5D5 en 7D3 op de markt komen.
        De DSLR blijft een prachtig toestel ook al heeft de systeemcamera zo zijn eigen pluspunten.
        Grote nadelen aan de systeemcamera zijn nu vooral nog de slechte autonomie en een zeer hoge prijs wil je iets serieus hebben.

        Voor nu is de 90D de meest recente build van Canon maar die mikt eigenlijk iets lager dan de 7D reeks.
        De 7D reeks is gericht op professionals en de 90D is gericht op de gevorderde hobbyfotograaf.

        Nu met covid zijn de opdrachten behoorlijk terug gevallen en ga ik geen zware investeringen doen.
        Dus ik ga de boot wat afhouden en zien wat er op de markt zal komen.

        De R5 wekt ook mijn interesse maar hij is vooral veel te duur.
        Een 5DV zal er niet aankomen volgens mij, lijkt me dan ook totaal nutteloos
        Een 7DIII zou kunnen maar denk eerder dat ze dit ook gaan uitbrengen in het R segment
        Als je ziet wat een R6 kan dan lijkt me dat al een hele waardige opvolger voor de 7DII, weliswaar in FF
        Dus ik denk wel dat er een R cropcamera zal aankomen met bijna dezelfde kenmerken als de R6 en dan heb je de opvolger

        In september, oktober staat er nog het één en het andere te wachten in de pipeline, ook voor andere merken (Nikon, Sony, Canon, enz..)
        Dus ondanks dat 2020 een slecht jaar was met Corona is het een uitzonderlijk jaar geworden wat fotografie betreft.

        grts
        Sieg
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

        Comment


        • #19
          Re: Upgrade Canon 7D

          Ik heb nog een aantal andere testfoto's verwerkt in in LR (raws via dng, teruggebracht op dezelfde grootte) en de 20MP sensor van de R6 is beter qua details en ruis dan de 26MP van de 6DII.
          tov de 30MP van de 5DIV is er niet veel verschil te zien.

          Ik denk dat voor vogels de AF en de hogere framerate van de R6 de doorslag gaan geven.
          Alhoewel met de mechanische sluiter niet altijd 12 fps gegarandeerd is en de elektronische sluiter in craw met 12 bits opneemt met verlies van kwaliteit.

          De R cropcamera zal naar verwachting de 32MP sensor krijgen en qua performance is het vat voorlopig af.

          Comment


          • #20
            Re: Upgrade Canon 7D

            Na alle nuttige tips en bemerkingen is mijn keuze herleid tussen de 5DM4 en de R6. Een 5DM5 en 7DM3 gaan er inderdaad niet meer komen heb ik al op verschillende platformen gelezen. Dat wil zeggen dat Canon volledig de kaart van de spiegelloze camera's trekt en de DSLR aan het einde van zijn tijdperk is gekomen. Mijn keuze gaat denk ik nu eerder naar de R6 gaan om die redenen. Alleen de geringe autonomie schrikt me toch wat af.
            Canon EOS R6 - EF 24-70mm f/2.8L II USM - Canon EF 50mm f1.4 USM - EF 85mm f/1.2 II L USM - EF 100mm f2.8 MACRO USM - Canon EF 100-400mm f4.5-5.6 L IS USM

            Comment


            • #21
              Re: Upgrade Canon 7D

              Die autonomie valt in de praktijk wel mee. Als je bijvoorbeeld op korte tijd veel foto's schiet aan hoge snelheid haal je twee tot drie keer meer dan opgegeven.
              Bovendien kan je via USB opladen.
              Ik doe dat al (met een losse lader op een 18W powerbank) voor mijn M6 en dat gaat sneller dan met de meegeleverde lader op netstroom.
              En een extra accu zal de kost ook niet maken. Die van je vorige toestel kan je ook nog gebruiken.

              Ik denk ook na met welk toestel ik mijn mogelijkheden het meest vergroot. Voor mijn kleinkinderen in het bos, om over binnenshuis te zwijgen zal een FF ook beter zijn dan een crop.
              Bovendien heb ik mijn 7DII nog (en ook de 7D).

              Canon vraagt goed door voor de nieuwe toestellen, maar nog een EF DSLR kopen ga ik niet doen, tenzij aan een lage prijs.

              Comment


              • #22
                Re: Upgrade Canon 7D

                Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                Die autonomie valt in de praktijk wel mee. Als je bijvoorbeeld op korte tijd veel foto's schiet aan hoge snelheid haal je twee tot drie keer meer dan opgegeven.
                Bovendien kan je via USB opladen.
                Ik doe dat al (met een losse lader op een 18W powerbank) voor mijn M6 en dat gaat sneller dan met de meegeleverde lader op netstroom.
                En een extra accu zal de kost ook niet maken. Die van je vorige toestel kan je ook nog gebruiken.

                Ik denk ook na met welk toestel ik mijn mogelijkheden het meest vergroot. Voor mijn kleinkinderen in het bos, om over binnenshuis te zwijgen zal een FF ook beter zijn dan een crop.
                Bovendien heb ik mijn 7DII nog (en ook de 7D).

                Canon vraagt goed door voor de nieuwe toestellen, maar nog een EF DSLR kopen ga ik niet doen, tenzij aan een lage prijs.
                Ben je al aan de slag gegaan met de R6 dan aan je ervaring te horen? Bedankt alvast voor de info! Ook goed dat ik mijn batterij uit mijn 7D dan nog kan gebruiken! Al denk ik wel deze te verkopen als ik me een nieuwe body aanschaf.
                Canon EOS R6 - EF 24-70mm f/2.8L II USM - Canon EF 50mm f1.4 USM - EF 85mm f/1.2 II L USM - EF 100mm f2.8 MACRO USM - Canon EF 100-400mm f4.5-5.6 L IS USM

                Comment


                • #23
                  Re: Upgrade Canon 7D

                  Oorspronkelijk geplaatst door MmmmMysterious Bekijk bericht
                  Ben je al aan de slag gegaan met de R6 dan aan je ervaring te horen? Bedankt alvast voor de info! Ook goed dat ik mijn batterij uit mijn 7D dan nog kan gebruiken! Al denk ik wel deze te verkopen als ik me een nieuwe body aanschaf.
                  Nee, ik lees het handboek .

                  Comment


                  • #24
                    Re: Upgrade Canon 7D

                    Oorspronkelijk geplaatst door MmmmMysterious Bekijk bericht
                    Ben je al aan de slag gegaan met de R6 dan aan je ervaring te horen? Bedankt alvast voor de info! Ook goed dat ik mijn batterij uit mijn 7D dan nog kan gebruiken! Al denk ik wel deze te verkopen als ik me een nieuwe body aanschaf.
                    De accu van de 7D zal wel werken, maar als ik oudere accu's (van de 5D III) in de 7DII steek dan komt er op het schermpje een melding dat er een probleem is met de communicatie tussen de camera en de accu.
                    Maar de accu kan je wel gebruiken, en er is ook geen probleem met de werking van de camera als je die oudere accu's gebruikt (toch niet in de 7DII).
                    Het enige wat die accu eigenlijk moet doen is stroom leveren, de voornaamste reden waarom ze die laten "communiceren" met de camera is dat ze op die manier gemakkelijker nieuwe accu's verkocht kunnen krijgen, want de meesten zullen die oude accu's al snel vervangen door nieuwe als er elke keer zo'n melding op het schermpje van de camera komt. Dat zal dan bij de R6 waarschijnlijk ook wel zo zijn.
                    Als je wil filmen dan kan een oudere accu ook wel voor problemen zorgen, hoe ouder de accu, hoe lager de capaciteit, en hoe hoger de inwendige weerstand.
                    Daardoor is het wel mogelijk dat de camera een te lage spanning krijgt als de accu niet in goede staat is terwijl de camera bijvoorbeeld 12 foto's per seconde moet verwerken (en dat zou dus wel voor problemen kunnen zorgen).

                    Je bent niet verplicht om de veel te dure Canon accu's te gebruiken, er zijn degelijke alternatieven op de markt.
                    Koop alleen niet de goedkoopste Chinese accu's die een veel hogere capaciteit beloven dan die van de originele Canon accu's, want dat is onmogelijk, in dat geval is de werkelijke capaciteit altijd een heel stuk lager dan de opgegeven waarde.

                    De opgave van het aantal foto's dat je kan maken met een accu is doorgaans een heel stuk lager dan wat je er in werkelijkheid mee kan doen.
                    Dat zal ook wel zo zijn bij je 7D, als je niet elke foto opnieuw gaat bekijken op het schermpje dan maak je met die accu ook veel meer foto's dan wat er opgegeven is.
                    En dat geldt ook voor de R modellen, daarmee maak je bij normaal gebruik ook meer foto's dan opgegeven.
                    De nieuwste accu's hebben weer een iets grotere capaciteit, dan zal de oudere accu van de 7D wel sneller leeg zijn dan de originele van de R5 of R6, ook al omdat die van de 7D ondertussen niet meer de volle capaciteit zal leveren (reken in normale omstandigheden op 5% capaciteitsverlies per jaar).
                    Die nieuwe accu's kan je ook in de camera laden, de oudere niet.
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

                    Comment


                    • #25
                      Re: Upgrade Canon 7D

                      Ik heb 2 LP-6 accu's waarvan er 1 meer dan 10 jaar oud is en een LP-6N van bijna 6 jaar.
                      Die hebben nog allemaal een bruikbare capaciteit (in 7DII en 7D) en zijn inderdaad geregistreerd in de 7DII.
                      Ik kan dus helemaal niet klagen van originele Canon accu's, nog nooit mee in panne gevallen.

                      Het is inderdaad zo dat je de nieuwe LP-6NH moet hebben met minstens 30% lading (50% met Wifi aan) en een temperatuur van 23° om de maximale fps te halen op R5 en R6.
                      En een redelijk recente lens (oudere type I tele's en die zonder IS staan er niet bij - wel in de lijst van degene waarbij de snelheid met elektronische sluiter "minder vaak afneemt").
                      Canon zegt wel dat oudere accu's geen onoverkomelijke problemen zullen geven, alleen werken ze trager.
                      Een extra accu koop je maar beter meteen bij.
                      Ook een USB ladertje voor LP-6 om bij te laden in je rugzak wanneer je aan het fotograferen bent, want dan kan het niet in de camera.
                      Last edited by palombian; 10 september 2020, 15:57.

                      Comment


                      • #26
                        Re: Upgrade Canon 7D

                        Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                        Je bent niet verplicht om de veel te dure Canon accu's te gebruiken, er zijn degelijke alternatieven op de markt.
                        Koop alleen niet de goedkoopste Chinese accu's die een veel hogere capaciteit beloven dan die van de originele Canon accu's, want dat is onmogelijk, in dat geval is de werkelijke capaciteit altijd een heel stuk lager dan de opgegeven waarde.
                        Als je een camera koopt van +2000 € waarom zou je dan besparen op enkele batterijtjes van amper 80 €, dit is een logica die mij steeds ontgaan is
                        Zo ken ik mensen met een chinese batterij in hun Canon 1DxII (een toestel van +6000 €), waarom net daarop besparen vraag ik me af.
                        Tevens vervalt je garantie als er totaal iets fout gaat met je camera, toch een eigenaardige denkwijze.
                        Maar soit, ieder moet dat voor zich uitmaken uiteraard, zo ben ikzelf heel erg van mening om merkeigen dingen te gebruiken op je toestel.

                        Wat de capaciteit van de nieuwe LP-E6NH betreft, dat valt redelijk goed mee hoor, ik ken mensen die er over de 1000 shots mee doen met één batterij
                        Hangt er veel vanaf wat je allemaal aan hebt staan uiteraard, en bij een mirrorless is dat nog erger dan bij een DSLR

                        grts
                        Sieg
                        Voor meer foto's ; www.sieg.be

                        Comment


                        • #27
                          Re: Upgrade Canon 7D

                          Net zoals alle automerken nog steeds diesels maken en verkopen zal ook de dslr nog verder vernieuwd worden.
                          Ze gaan het hun als merk echt niet permitteren om hun grootste afzetmarkt (dat nog steeds dslr is) te gaan ondermijnen.
                          Desondanks er al heel wat mensen laaiend enthousiast zijn over de systeemcamera heb je nog steeds harde aanhangers voor de dslr die meestal ook tegenhangers zijn van de systeemcamera.
                          De harde voorstanders van de systeemcamera zijn grotendeels ook te vinden bij de amateurs maar niet zo sterk bij de grote professionals.

                          Ook de dslr zal uitkomen met technische hoogstandjes waardoor het gat dicht gereden wordt.
                          Vergeet ook niet dat de lenzen voor de EF mount nog steeds geproduceerd worden. Canon heeft voor de EF mount trouwens recent nog nieuwe modellen uitgebracht.
                          Ze gaan dat echt niet doen als ze weten dat in de fabriek een deur verder zou beslist worden om geen dslr toestellen meer te maken.

                          De geruchten die op die vele fora staan moet je niet te veel serieus nemen. Het is speculeren vanuit hun overtuiging.
                          De realiteit is dat de merken zeer zorgvuldig economische en strategische afwegingen maken.

                          Nog een punt... Als je dan toch naar een systeemcamera moet/wil overlopen dan komt die adapter er bij om EF lenzen te kunnen gebruiken.
                          Niemand is gek genoeg om een fortuin een lenzen op slag waardeloos te maken. Tweede hands krijg je ze niet meer verkocht. Dus houden dan maar.
                          Hmm... Als het dan toch moet kan je evengoed al eens bij Sony gaan kijken waar je ook de EF mount lenzen op kan plaatsen met een adapter.
                          Canon kan zich die move echt niet permitteren.

                          Als je dan ziet dat ze zonder probleem een toestel kunnen uitbrengen zoals de 77D bv. En elk jaar een nieuwe instapper (welke mijn inziens totaal nutteloos is) Dan gaan ze er zeker niet voor achteruit gaan om een nieuwe 5D en nieuwe 7D te maken.

                          Nog een bedenking is hoe Canon en Nikon dit onderling gaan afbouwen op lange termijn. Stel dat eentje er mee zou willen stoppen. Dan mag je er zeker van op aan dat het ander merk net extra motivatie heeft om dslr te blijven bouwen. Kwestie van klantjes die de systeemcamera echt niet willen lekker af te snoepen.

                          Zo snel zal het allemaal niet gaan. Reken nog op ruim 15 jaar dat de dslr gebouwd zal worden. En ze gaan dat zeer geleidelijk aan afbouwen zodat niemand zijn investering moet dumpen.

                          Als je trouwens dat bedrag van de R5 op tafel wil leggen kan je veel beter een 1DX kopen. Dan ga je tenminste een echte dijk van een camera hebben.

                          Dus nog behoorlijk wat ijzers in het vuur alvoor de dslr er zal uitgaan.

                          Ik zie eerder beide kanten profiteren van de nieuwe trends en ontwikkelingen. Mogelijks en zeker niet ondenkbaar ontstaan op langer termijn 2 grote kampen.

                          Zelf denk ik er aan om te overwegen een R5 erbij te nemen voor situaties waar de dslr in het nadeel is. Als extra, niet als vervanging.

                          Comment


                          • #28
                            Re: Upgrade Canon 7D

                            Zoals buurmanBert opmerkt zullen de meeste gebruikers geleidelijk overstappen.

                            Dat houdt wel in dat je meerdere camera's en lenssystemen naast mekaar hebt.
                            Persoonlijk vind ik dat eerder een voordeel, maar ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die het liever bij 1 body houden.
                            Als die dan zoals bij TS 10 jaar oud is zal je met gelijk welke vervanger een gat in de lucht springen .
                            Met de lenzen die hij heeft zal dat al het geval zijn met een RP. Hij kan zijn 7D gewoon ernaast houden.

                            Voor het gering bedrag dat je nog krijgt van je oude camera hou ik hem liever bij, als backup en alternatief. Vroeger moest je ook minstens 2 bodies hebben om in aanmerking te komen voor CPS, wat als grote voordeel heeft dat je spullen binnen de week hersteld zijn.
                            Last edited by palombian; 12 september 2020, 10:14. Reden: alternatief

                            Comment


                            • #29
                              Re: Upgrade Canon 7D

                              Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
                              Net zoals alle automerken nog steeds diesels maken en verkopen zal ook de dslr nog verder vernieuwd worden.
                              Ze gaan het hun als merk echt niet permitteren om hun grootste afzetmarkt (dat nog steeds dslr is) te gaan ondermijnen.
                              Desondanks er al heel wat mensen laaiend enthousiast zijn over de systeemcamera heb je nog steeds harde aanhangers voor de dslr die meestal ook tegenhangers zijn van de systeemcamera.
                              De harde voorstanders van de systeemcamera zijn grotendeels ook te vinden bij de amateurs maar niet zo sterk bij de grote professionals.

                              Ook de dslr zal uitkomen met technische hoogstandjes waardoor het gat dicht gereden wordt.
                              Vergeet ook niet dat de lenzen voor de EF mount nog steeds geproduceerd worden. Canon heeft voor de EF mount trouwens recent nog nieuwe modellen uitgebracht.
                              Ze gaan dat echt niet doen als ze weten dat in de fabriek een deur verder zou beslist worden om geen dslr toestellen meer te maken.

                              De geruchten die op die vele fora staan moet je niet te veel serieus nemen. Het is speculeren vanuit hun overtuiging.
                              De realiteit is dat de merken zeer zorgvuldig economische en strategische afwegingen maken.

                              Nog een punt... Als je dan toch naar een systeemcamera moet/wil overlopen dan komt die adapter er bij om EF lenzen te kunnen gebruiken.
                              Niemand is gek genoeg om een fortuin een lenzen op slag waardeloos te maken. Tweede hands krijg je ze niet meer verkocht. Dus houden dan maar.
                              Hmm... Als het dan toch moet kan je evengoed al eens bij Sony gaan kijken waar je ook de EF mount lenzen op kan plaatsen met een adapter.
                              Canon kan zich die move echt niet permitteren.

                              Als je dan ziet dat ze zonder probleem een toestel kunnen uitbrengen zoals de 77D bv. En elk jaar een nieuwe instapper (welke mijn inziens totaal nutteloos is) Dan gaan ze er zeker niet voor achteruit gaan om een nieuwe 5D en nieuwe 7D te maken.

                              Nog een bedenking is hoe Canon en Nikon dit onderling gaan afbouwen op lange termijn. Stel dat eentje er mee zou willen stoppen. Dan mag je er zeker van op aan dat het ander merk net extra motivatie heeft om dslr te blijven bouwen. Kwestie van klantjes die de systeemcamera echt niet willen lekker af te snoepen.

                              Zo snel zal het allemaal niet gaan. Reken nog op ruim 15 jaar dat de dslr gebouwd zal worden. En ze gaan dat zeer geleidelijk aan afbouwen zodat niemand zijn investering moet dumpen.

                              Als je trouwens dat bedrag van de R5 op tafel wil leggen kan je veel beter een 1DX kopen. Dan ga je tenminste een echte dijk van een camera hebben.

                              Dus nog behoorlijk wat ijzers in het vuur alvoor de dslr er zal uitgaan.

                              Ik zie eerder beide kanten profiteren van de nieuwe trends en ontwikkelingen. Mogelijks en zeker niet ondenkbaar ontstaan op langer termijn 2 grote kampen.

                              Zelf denk ik er aan om te overwegen een R5 erbij te nemen voor situaties waar de dslr in het nadeel is. Als extra, niet als vervanging.
                              Toch wel enkele bedenkingen
                              Uiteraard is het de logica zelve dat de merken niet opeens geen overschakelen naar mirrorless, als je alleen al eens kijkt naar het grootste aanbod lenzen dan is dat EF vatting van Canon, dit gaan ze niet zomaar vervangen.
                              Wel is het een feit dat ze met de RF vatting een pak verder kunnen gaan, zie maar naar de nieuwste aankondiging van de Canon RF lens ;-)
                              Tevens als je ziet wat me nu kan op mirrorless met een f11 lens, dat was uitgesloten op de dslr.
                              Zelf ben ik nog steeds een grote fan van een zware body zoals mijn 1Dx'en, in sommige omstandigheden heeft dat gewoon een groot voordeel.
                              Maar het lijkt me wel leuk om iets anders erbij te hebben, en zo denken ook de camerafabrikanten.

                              Wat betreft een 5DV, lijkt me persoonlijk nutteloos als je kijkt naar de specs van de R5, dit kunnen ze nooit in een dslr
                              De prijs trouwens van de R5 is ongeveer net dezelfde prijs als de 5DIV toen die net uitkwam, dus qua prijs vergelijkbaar maar met véél meer mogelijkheden.
                              Tevens heeft Canon nog nooit een type V van iets uitgebracht, kijk naar de 1D waar ze na de IV zijn overgeschakeld op 1Dx
                              Waarschijnlijk komt er wel nog zoiets maar ik denk dan onder een andere benaming.
                              Maar als je kijkt dat Canon niet eens de bestellingen van de R5 kan aangeleverd krijgen wil dat voor hen toch ook al iets zeggen.
                              Nog nooit werd een camerabody zo massaal pre-ordered als nu met de R5 en de R6

                              Hetgeen je schrijft dat als je het geld voor een R5 op tafel wil leggen dat je dan veel beter een 1Dx kunt kopen vind ik toch totaal verkeerd.
                              Niet iedereen wil zo een groot en zwaar toestel
                              Tevens zal je jezelf toch eens moeten verdiepen in de prijzen hoor, want een 1DxIII kost ongeveer nog eens een 3000€ meer dan de R5.

                              Uiteraard zal de dslr mee profiteren met de nieuwste snufjes doch zijn er verschillende dingen die ze nu met mirrorless wel kunnen wat daarvoor niet ging, kijk gewoon naar de dekking van de AF punten en tevens de snelheid van de AF
                              Ook burstsnelheid kan hoger gehouden worden indien ze dat willen, maar daar is de 1DxIII toch nog het beste in voorlopig
                              Ben benieuwd wat de R1 zal brengen, zal wel de moeite zijn
                              Tevens is met nu volop al aan het testen met een hoog megapixel toestel type R5s toestel, dus ook daar weer een vervanging van dslr (5Ds) maar met een héél pak meer Mp.

                              Zelf ben ik grote voorstander van OVF en dat vind ik nog altijd het nadeel van mirrorless met de EVF
                              Al wordt die kwaliteit ook alsmaar beter, doch zie je dat er net wat aan mankeert, maar dat is ook pure gewoonte uiteraard.

                              Nuja, we zien wel wat de toekomst brengt maar ik ben ervan overtuigd dat er veel meer mirrorless toestellen staan aan te komen dan DSLR's

                              grts
                              Sieg
                              Last edited by Sieg; 12 september 2020, 15:26.
                              Voor meer foto's ; www.sieg.be

                              Comment


                              • #30
                                Re: Upgrade Canon 7D

                                Zoals veel Canon gebruikers is mijn mening enigszins gekleurd door de opluchting dat er eindelijk schot in de zaak komt, maar ik denk toch ook dat we hier op een belangrijk keerpunt staan.

                                Ik heb tot nu toe enkel mijn kleine teen in het water gestoken met een M6 in de uitverkoop (en daarmee gezien dat Canon nog veel werk had).
                                In het begin vond ik vooral de EVF vreselijk en de AF is ook niet die van een 7DII, maar het went.

                                Geen haar op mijn hoofd dat er nog aan denkt een grote en zware DSLR mee te nemen op wandeling.
                                Zonder hier de discussie te willen ombuigen naar de zin/onzin/toekomst van de EOS M, dit is een toestel voor een andere doelgroep.
                                Er is een topmodel M7 aangekondigd, maar voor mij is dit niet de opvolger van de 7D(II), voor anderen misschien wel.
                                Last edited by palombian; 12 september 2020, 15:54.

                                Comment

                                Working...
                                X