Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Komen de Z6s en Z7s er aan?
Collapse
X
-
-
Re: Komen de Z6s en Z7s er aan?
Er wordt al even gespeculeerd, eind september/begin oktober, nu wordt er gezegd dat ze samen zouden worden voorgesteld bij de voorstelling van de 50mm en de... ben het even kwijt 35mm zeker? Het is een speculatiespel dat Nikon alleen ten goede komt...
Ik moet zeggen, ik begon met Nikon de typische ladder tot aan de D7500, opteerde dan voor een XT-3 en XT-30, al bleef ik al mijn Nikonmateriaal behouden. Toen de Z6 er was heb ik eerst even gewacht en dan een koopje kunnen doen.In eerste instantie was ik enorm ontgoocheld, de zoom die je bv bij Fuji in de zoeker heb bij MF is vlekkeloos, bij Nikon is dit één schokkerig ding, de tweede processor zal dit vast en zeker verbeteren. Enfin, dat was maar één dingetje, maar gaandeweg ben ik ervan gaan houden, de beeldkwaliteit is enorm goed, er komen regelmatig updates...Als de Z6S (of mss zelfs de Z7S) volgende week wordt aangekondigd, plaats ik onmiddellijk een order. Topcamera!‘I walk, I see, I stop, I photograph.’ ~ Leon Levinstein
Nikon Z & Fuji www.facebook.com/mattiasfurnierephotography
-
Oorspronkelijk geplaatst door Mattias Furniere Bekijk berichtEr wordt al even gespeculeerd, eind september/begin oktober, nu wordt er gezegd dat ze samen zouden worden voorgesteld bij de voorstelling van de 50mm en de... ben het even kwijt 35mm zeker? Het is een speculatiespel dat Nikon alleen ten goede komt...
Ik moet zeggen, ik begon met Nikon de typische ladder tot aan de D7500, opteerde dan voor een XT-3 en XT-30, al bleef ik al mijn Nikonmateriaal behouden. Toen de Z6 er was heb ik eerst even gewacht en dan een koopje kunnen doen.In eerste instantie was ik enorm ontgoocheld, de zoom die je bv bij Fuji in de zoeker heb bij MF is vlekkeloos, bij Nikon is dit één schokkerig ding, de tweede processor zal dit vast en zeker verbeteren. Enfin, dat was maar één dingetje, maar gaandeweg ben ik ervan gaan houden, de beeldkwaliteit is enorm goed, er komen regelmatig updates...Als de Z6S (of mss zelfs de Z7S) volgende week wordt aangekondigd, plaats ik onmiddellijk een order. Topcamera!
Bij MF kan je tot 200% zoom gaan. Dan moet je je toestel inderdaad stabiel houden om niet zeeziek te worden. Ik weet niet of een bijkomende processor dit volledig oplost?
Z toestellen zijn buiten enkele minpuntjes inderdaad zeer goed en de S objectieven fenomenaal goed. De Z 24-70mm f/2.8S en Z 70-200mm f/2.8S zijn tot hiertoe alvast de allerbeste FF zooms in dit hun bereik/lichtsterkte Zelfs met 1.4x TC vermindert de scherpte van de Z 70-200mm f/2.8 S niet en met de 2.0x TC slechts minimaal
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk berichtEnkel de Z 50mm f/1.2S en Z 14-24mm f/2.8S worden deze week aangekondigd. Op nieuwe camera's is het nog even wachten, waarschijnlijk tot eind oktober?
Bij MF kan je tot 200% zoom gaan. Dan moet je je toestel inderdaad stabiel houden om niet zeeziek te worden. Ik weet niet of een bijkomende processor dit volledig oplost?
Z toestellen zijn buiten enkele minpuntjes inderdaad zeer goed en de S objectieven fenomenaal goed. De Z 24-70mm f/2.8S en Z 70-200mm f/2.8S zijn tot hiertoe alvast de allerbeste FF zooms in dit hun bereik/lichtsterkte Zelfs met 1.4x TC vermindert de scherpte van de Z 70-200mm f/2.8 S niet en met de 2.0x TC slechts minimaal
Het zal idd uitstel zijn, volgende week werd er alweer geopperd, maar ik vrees idd dat we wellicht nog wat zullen mogen wachten. Als je weet hoeveel Z7's er nu nog dagelijks van de band rollen en hoeveel er nog in de wachtrij staan icm de 500mm F5,6....Dan twijfel ik of er wel nog een s-versie komt dit jaar. Misschien wordt het eerst wel de high-end waar sprake van is.‘I walk, I see, I stop, I photograph.’ ~ Leon Levinstein
Comment
-
In afwachting van de aankondiging nog een update van de geruchten:
Updated rumored Nikon Z6s and Z7s camera specifications: Incremental update to the current Z6/Z7 models Same sensor as in the Z6/Z7 Dual EXPEED processor Will use the new Nikon EN-EL15c battery USB power Dual memory card slots: CFexpress and SD (I personally still have hope for dual CFexpress) 4k 60p video More new video features […]
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk berichtIn afwachting van de aankondiging nog een update van de geruchten:
https://nikonrumors.com/2020/09/21/u...ications.aspx/
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk berichtBlijkbaar zijn het nu de Nikon gebruikers die zich een beetje zorgen maken omdat Canon weer op voorsprong zit.
Denk je dat Canon ook zo'n grote sprong gemaakt zou hebben als Sony niet zo'n voorsprong had gehad?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk berichtWaarom zou iemand zich zorgen maken omdat een concurrent het goed voor mekaar heeft?
Denk je dat Canon ook zo'n grote sprong gemaakt zou hebben als Sony niet zo'n voorsprong had gehad?
Wie nu Nikon heeft kan zich aan hetzelfde verwachten.
De Z6s en Z7s zijn geen nieuwe toestellen, het zal niet gemakkelijk zijn hiermee een grote sprong voorwaarts te maken.
Maar dat sluit niet uit dat dit binnen een jaar of twee wel kan gebeuren.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk berichtHet werd inderdaad tijd, wat alleen al op dit forum over Canon geschreven is ...
Wie nu Nikon heeft kan zich aan hetzelfde verwachten.
De Z6s en Z7s zijn geen nieuwe toestellen, het zal niet gemakkelijk zijn hiermee een grote sprong voorwaarts te maken.
Maar dat sluit niet uit dat dit binnen een jaar of twee wel kan gebeuren.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht... Buiten een kleine achterstand op cutting edge AF-C ...
Dat is nu net de reden waarom ik een R6 of R5 zou kopen.
Ik vind het dus wel een probleem dat Nikon zijn voorsprong is kwijtgeraakt op mirrorless.
Niet dat ik van plan was om van merk te veranderen, en ik zou het Nikon gebruikers ook niet aanraden .
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk berichtIk begrijp het probleem niet? Heb je al een Z50/5/6/7 in je handen gehad? Buiten een kleine achterstand op cutting edge AF-C heb ik nooit een betere camera gehad dan de Z7 We gaan ook vast en zeker geen 2 jaar moeten wachten op een high-end toestel
De output van mijn beelden is schitterend, het toestel doet ruimschoots wat ik er van verwacht, dus...Minder glas dan vroeger, maar beter.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk berichtBlijkbaar zijn het nu de Nikon gebruikers die zich een beetje zorgen maken omdat Canon weer op voorsprong zit.‘I walk, I see, I stop, I photograph.’ ~ Leon Levinstein
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk berichtIn afwachting van de aankondiging nog een update van de geruchten:
https://nikonrumors.com/2020/09/21/u...ications.aspx/‘I walk, I see, I stop, I photograph.’ ~ Leon Levinstein
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door adrie Bekijk berichtHoi,
"die dure XQD kaarten"...
Als ik vluchtig vergelijk met de nieuwe CF-E kaarten liggen de kosten niet zo ver uiteen..
Zeker geen reden voor een andere cam.‘I walk, I see, I stop, I photograph.’ ~ Leon Levinstein
Comment
Comment