Hoi,
ik heb momenteel een Nikon D750 en toch wel aardig wat glaswerk.
Ik overweeg een overstap naar een Z-mount toestel en dan zal de FTZ-adapter ervoor zorgen dat ik mijn lenzen kan blijven gebruiken.
Ik vermoed dat er hier wel een aantal mensen zitten die op deze manier werken. Aan hen is vooral mijn vraag gericht...
Wat is jullie ervaring met betrekking tot het scherpstellen? Snelheid en nauwkeurigheid hiervan?
De autofocus zou "iets" trager werken. Stoort jullie dit of is de kwaliteit / snelheid nog aanvaardbaar ?
Zijn er mensen die deze vergelijking al gemaakt hebben voor hun lenzen ?
Ik gebruik voornamelijk onderstaand glas :
- Nikon 24-70mm f2.8 VR
- Nikon 70-200mm f2.8 VR II
- Nikon 85mm f1.4
- Sigma 35mm f1.4 Art
Het grote voordeel van de mirrorless Z-mount zou net het betere autofocus-systeem zijn en bredere dekking van de focuspunten in beeld.
Maar als de snelheid hiervan (door F-mount lenzen in combinatie met de FTZ-adapter) te laag zou liggen, kan je je vragen beginnen stellen...
Ik doe voornamelijk huwelijken en communicanten. Af en toe eens een sport-event.
Persoonlijk ben ik benieuwd naar de opvolger van de Z7 die er dit jaar zou aankomen (Z7s?) :
- voordelen tov D750 : meer MP, EVF, betere AF, meer fps
- nadelen tov D750 : aantal shots per batterij ligt beduidend lager
- voordelen tov Z7 : dual-card slot, batterijgrip mét bediening beschikbaar
Graag reacties of meningen van mensen die hier ervaring mee hebben.
Eventuele andere opmerkingen, voor- of nadelen waar niet veel over gesproken wordt, mag uiteraard ook.
Alvast bedankt !
ik heb momenteel een Nikon D750 en toch wel aardig wat glaswerk.
Ik overweeg een overstap naar een Z-mount toestel en dan zal de FTZ-adapter ervoor zorgen dat ik mijn lenzen kan blijven gebruiken.
Ik vermoed dat er hier wel een aantal mensen zitten die op deze manier werken. Aan hen is vooral mijn vraag gericht...
Wat is jullie ervaring met betrekking tot het scherpstellen? Snelheid en nauwkeurigheid hiervan?
De autofocus zou "iets" trager werken. Stoort jullie dit of is de kwaliteit / snelheid nog aanvaardbaar ?
Zijn er mensen die deze vergelijking al gemaakt hebben voor hun lenzen ?
Ik gebruik voornamelijk onderstaand glas :
- Nikon 24-70mm f2.8 VR
- Nikon 70-200mm f2.8 VR II
- Nikon 85mm f1.4
- Sigma 35mm f1.4 Art
Het grote voordeel van de mirrorless Z-mount zou net het betere autofocus-systeem zijn en bredere dekking van de focuspunten in beeld.
Maar als de snelheid hiervan (door F-mount lenzen in combinatie met de FTZ-adapter) te laag zou liggen, kan je je vragen beginnen stellen...
Ik doe voornamelijk huwelijken en communicanten. Af en toe eens een sport-event.
Persoonlijk ben ik benieuwd naar de opvolger van de Z7 die er dit jaar zou aankomen (Z7s?) :
- voordelen tov D750 : meer MP, EVF, betere AF, meer fps
- nadelen tov D750 : aantal shots per batterij ligt beduidend lager
- voordelen tov Z7 : dual-card slot, batterijgrip mét bediening beschikbaar
Graag reacties of meningen van mensen die hier ervaring mee hebben.
Eventuele andere opmerkingen, voor- of nadelen waar niet veel over gesproken wordt, mag uiteraard ook.
Alvast bedankt !
Comment