Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoog-kwaliteit Travel camera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Hoog-kwaliteit Travel camera

    Ik ben nu op familievakantie en heb enkel mijn Fuji XF10, een ministatief en 2 extra batterijen meegenomen.
    En het is fantastisch.
    Toestel altijd bij de hand. Raw kunnen fotograferen. Spelen met sluitertijd en diafragma. Eigenlijk is dit 90% van wat ik nodig heb voor 5% van het gewicht en de last.

    Het enige moment dat ik een grotere setup gemist heb was gisteren toen we een tiental dolfijnen zagen opduiken (letterlijk) toen we langs de kust van Ile de Brehat wandelden.
    En dan nog. Ik heb toch geen echt telemateriaal. En had ik het, ik had het wellicht nooit in de rugzak gestopt.
    | Lumix S1 | Lumix 24-105 | Sigma 35 2.0 | Sigma 90 2.8 | Sony Xperia 5 III | There are days where the act of seeing appears to be true happiness.

    Comment


    • #17
      Re: Hoog-kwaliteit Travel camera

      Recent de Fuji XF10 & X100F aangekocht naast mijn D7500 & Z6. Het enige toestel dat ik nog meeneem indien het niet voor een opdracht is, is de X100F of Ricoh GRiii. Als je weet hoe met een camera te werken dan is het budget irrelevant, dat weet elke fotograaf. Een toestel van €10000 gaat geen betere foto's maken dan een toestel van €5000 of €1000 voor 95% van de mensen. Lees eens wat reviews of zoek op YouTube "pro photographer cheap camera" en kijk wat pro's kunnen met een heel goedkoop en oud toestel, reflecteer dan nog eens :-)

      Comment


      • #18
        Re: Hoog-kwaliteit Travel camera

        Sony A7c.

        Comment


        • #19
          Re: Hoog-kwaliteit Travel camera

          RX1 ii als je met 35mm kunt leven en anders een A7C, ik heb nog geen testen van de kitlens uitgeplozen. De eerstgenoemde levert dzelfde kwaliteit als de A7Riii met een Loxia 35mm maar dan met AF en een close up mogelijkheid.
          Sony en Olympus
          Fotoseries

          Comment


          • #20
            Re: Hoog-kwaliteit Travel camera

            Och Leica, de mythe is bijna zo groot als de prijs die er voor betaald wordt.
            Ik heb veel fotografen gekend die per sé een Leica wilden hebben, die ook kochten,en ik zag achteraf geen significante verbetering van hun kunsten.
            Leica was overigens nooit fail proof; sommige toestellen hadden veel mechanische problemen, maar dat moest verzwegen worden om de mythe in stand te houden.
            Fuji en Sony hebben al veel meer hun sporen verdiend en zijn een pak goedkoper.
            Minder glas dan vroeger, maar beter.

            Comment


            • #21
              Re: Hoog-kwaliteit Travel camera

              Normaal denk ik niet zoveel, maar voor deze gelegenheid wil ik een uitzondering maken. Ik denk dat de Sony Cybershot dsc-rx100-vii de beste, kleine allround reiscamera is.

              The Sony Cyber-shot DSC-RX100 VII is the most capable pocket camera currently on the market thanks to a combo of good image quality, smooth stabilized 4K and an industry-leading autofocus implementation. For these reasons it receives our gold award.
              http://users.telenet.be/patric/

              Comment

              Working...
              X