Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gebeld met canon over 20D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Gebeld met canon over 20D

    Oorspronkelijk geplaatst door Gijs
    "Despite a two megapixel increase in pixel count (and hence a reduction in photosite size)"

    Wat wordt daarmee bedoeld? Dat de grotere foto's van de 20D meer kwaliteitsverlies opleveren wanneer de foto's tot een voor fotosites werkbare grootte worden verkleind?
    Gijs,
    De photosite size heeft niets te maken met een website maar met de grootte van de pixel(m.a.w. oppervlakte)
    Als er dus op op een sensor van dezelfde grootte, 2Mpixels meer aanwezig zijn, dan is dit door:
    - de pixels kleiner te maken(minder gevoelig, meer versterking nodig, meer kans op ruis)
    - de ruimte tussen de pixels kleiner te maken, waardoor de pixels misschien even groot kunnen blijven(de bovenstaande nadelen zijn er dan niet) maar waardoor er wel meer overspraak storingen van naburige pixels overkomt.

    Dit terloops om het verschil tussen een photosite en een website duidelijk te maken

    Hubert
    Hubert

    Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

    Comment


    • #17
      Re: Gebeld met canon over 20D

      Oorspronkelijk geplaatst door Gijs
      "Despite a two megapixel increase in pixel count (and hence a reduction in photosite size)"
      Een fotosite is een lichtgevoelige locatie op een beeldsensor. (En dus geen locatie op het WWW).

      Bij de 8 MP Sony f828 is er een duidelijke verhoging van ruis per fotosite tegenover de 5 MP f717.
      Bij de 8 MP 20D is er een vermindering van ruis per fotosite tegenover de 6 MP 10D. (Door grotere microlenzen en door een ruisarm ontwerp van de electronica)

      Jan.

      Comment


      • #18
        Re: Gebeld met canon over 20D

        Oorspronkelijk geplaatst door orange
        ... in de creatief mode staan op Av (P/Tv/Av/M/A-dept) ...
        Voor mij is dat Chinees. 'k Snap niet veel van dit topic, buiten 't feit dat het waarschijnlijk ietske te vroeg is om een 20D te kopen.

        Oorspronkelijk geplaatst door orange
        Zijn dat de gewraakte onscherpe foto's ? Ik vind die absoluut SUPER. Zoals ze daar verkleind staan toch. Fantastische shots van die insecten.
        Met welke lens heb je dat gemaakt ? Zijn dat trouwens Belgische beestjes ?

        Eén ding is jammer, nl. dat je site niet correct verschijnt in Opera. (Ik heb een gloeiende hekel aan Explorer ).
        JM
        Nikon D70 + Nikkor 18-70mm + Bigma 50-500mm + DR-4 hoekzoeker

        Comment


        • #19
          Re: Gebeld met canon over 20D

          hoi even off topic::::

          JM ik heb ook een **hekel aan IE dus ook Opera gebruiker,, bij mij werkt het naar alle tevredenheid ( site van Marijke ) ik gebruik deze versie.

          Version 7.20
          Build 3087
          Platform Win32
          System Windows XP

          Java Sun Java Runtime Environment version 1.4

          Rob
          a picture is just a moment of life, enjoy each of them

          Comment


          • #20
            Re: Gebeld met canon over 20D

            Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D
            Gelezen Jan weer bedankt! Groet Marijke/Orange

            Comment


            • #21
              Re: Gebeld met canon over 20D

              Oorspronkelijk geplaatst door JM
              Voor mij is dat Chinees. 'k Snap niet veel van dit topic, buiten 't feit dat het waarschijnlijk ietske te vroeg is om een 20D te kopen.


              Zijn dat de gewraakte onscherpe foto's ? Ik vind die absoluut SUPER. Zoals ze daar verkleind staan toch. Fantastische shots van die insecten.
              Met welke lens heb je dat gemaakt ? Zijn dat trouwens Belgische beestjes ?

              Eén ding is jammer, nl. dat je site niet correct verschijnt in Opera. (Ik heb een gloeiende hekel aan Explorer ).
              JM ,Op http://orange8.brinkster.net /mijn website staan onder DIVERSEN testen gemaakt d.m.v. Focus test chart Tim Jackson. En voor die testfoto's staan 4 foto's gemaakt met de 20D.
              Dankjewel voor je kompliment over de insecten foto's , dat zijn foto's gemaakt met de 10D en de Nikon 5700. Nee,zijn geen Belgische beestjes
              Jammer dat je de foto's niet op goede formaat kon zien.
              Ik weet dat diverse mensen Explorer "haten" . Ik lees net dat RS/Rob ook een Opera gebruiker is en dat bij zijn versie etc. mijn site goed werkt.
              Groet,Marijke/Orange

              Comment


              • #22
                Re: Gebeld met canon over 20D

                Heel even off-topic antwoord aan RS,

                Eindelijk es een Opera-zielsverwant. Die site (homepage) van Marijke (m'n tandarts noemt ook zo ) verschijnt wel heel mooi, maar de menu in de blauwe band net onder de fotostrips verschijnt niet. Toch komiek, hé ? 't Is nochtans niet zo'n ingewikkelde site, maar waarschijnlijk gemaakt met een soort Dreamweaver. Als ge rechtstreeks html schrijft in kladblok, zijn er veel minder problemen. Soit.

                Wegens recente computercrash heb ik enkel de recentste versie van Opera. Versie 7.54 - Bouwnummer 3865a - zelfde Java runtime versie als de jouwe.
                Ik zou je deze versie echt wel aanraden hoor, want ze (hij ?) werkt echter stuuuuukkken beter en plezanter dan enige vorige versie .

                CU,
                Greetz,
                JM
                Nikon D70 + Nikkor 18-70mm + Bigma 50-500mm + DR-4 hoekzoeker

                Comment


                • #23
                  Re: Gebeld met canon over 20D

                  Oorspronkelijk geplaatst door JM
                  Heel even off-topic antwoord aan RS,

                  Eindelijk es een Opera-zielsverwant. Die site (homepage) van Marijke (m'n tandarts noemt ook zo ) verschijnt wel heel mooi, maar de menu in de blauwe band net onder de fotostrips verschijnt niet. Toch komiek, hé ? 't Is nochtans niet zo'n ingewikkelde site, maar waarschijnlijk gemaakt met een soort Dreamweaver. Als ge rechtstreeks html schrijft in kladblok, zijn er veel minder problemen. Soit.

                  Wegens recente computercrash heb ik enkel de recentste versie van Opera. Versie 7.54 - Bouwnummer 3865a - zelfde Java runtime versie als de jouwe.
                  Ik zou je deze versie echt wel aanraden hoor, want ze (hij ?) werkt echter stuuuuukkken beter en plezanter dan enige vorige versie .

                  CU,
                  Greetz,
                  Toch even reageren, mijn website is niet gemaakt met behulp van Dreamweaver of zulke soortgelijke programma's. Mijn gehele website is geschreven in ASP.
                  Groet, Marijke/Orange

                  Comment

                  Working...
                  X