Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fujifilm X100V Gebruikerservaring

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Fujifilm X100V Gebruikerservaring

    Oorspronkelijk geplaatst door Wivo Bekijk bericht
    Ik heb lang geaarzeld, maar had nu de gelegenheid om een 2de hands zilver versie te kopen (amper 2 maanden oud, 150 kliks, in nieuwstaat) en die kans heb ik niet laten voorbij gaan. Mede dank zij de input van Funcky. Hier prijkt dus ook een zilveren X100V op mijn werktafel, uitgebreidere test moet nog volgen.

    Eerste indrukken: heel degelijk en fantastisch verzorgd afgewerkt. Je ziet dat Fujifilm hier enorm veel aandacht aan besteed heeft. Alleen al voor het oog zou je deze camera kopen.

    Voor een “compacte” camera zijn de afmetingen nog redelijk fors. Hij is even breed als mijn X-T2, maar de hoogte en diepte zijn beperkter waardoor hij wel makkelijker in een jaszak kan. De compacte lens draagt daar uiteraard toe bij. Hij ligt zeer goed in de hand, ook al mocht de grip inderdaad iets dieper en meer antislip zijn.

    De eerste testjes tonen aan dat de lens effectief indrukwekkend is: zeer korte minimale focusafstand, scherp over heel het frame (ook bij f/2 en zowel bij korte als bij lange focusafstand), mooi bokeh. Dit is ongetwijfeld een van de grootste troeven van de X100V.

    Ik ben alvast heel content en ga de volgende dagen hopelijk nog veel dingen ontdekken!
    Proficiat met je nieuwe aankoop Wivo.
    De lens zelf is idd een flinke verbetering, dat zal je al ondervonden hebben. (naar mijn mening beter dan de 23 2.0 en dat is al een zeer goed objectief)
    Veel plezier met je X100V
    Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 85 1.2 L, Canon , Canon RF 24-105 f4

    Comment

    Working...
    X