Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Smartphone versus systeemcamera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Smartphone versus systeemcamera

    [QUOTE=JuLi;4783431

    Het positieve eraan is dat er wat stress wegvalt. Vanaf nu gewoon kan ik gewoon relax genieten van het feest, fototas mee, en indien nodig misschien 5 blijvers trachten te nemen op een namiddag. En da's ook leuk.

    Dat is inderdaad zo, ook bij mij. Maar eigenlijk doet het toch wel een beetje pijn bij mezelf. Je wou graag een beetje toevoegen, bv aan een feestje met familie, maar je wordt weer een beetje meer misbaar. Je kan wel denken dat je het beter kan/kon, maar je moet vaststellen dat wat je (goed) kon, toch niet meer zo geapprecieerd wordt als voorheen.
    Dat is het lot van de ouder wordende wellicht?
    Maar we blijven voort doen. Maar toch...

    Comment


    • #17
      Re: Smartphone versus systeemcamera

      [QUOTE=OpaJM;4783470]
      Oorspronkelijk geplaatst door JuLi Bekijk bericht
      maar je wordt weer een beetje meer misbaar.
      Het kerkhof ligt vol met onmisbare mensen.

      yep, beetje in een donkere periode. Tijd dat ik weer naar de psy kan

      Comment


      • #18
        Re: Smartphone versus systeemcamera

        Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
        Ben je daar zeker van? Ik niet als ik de generatie vlak na mij bekijk. Laat staan die die nu in de lagere school zit.
        We zeggen hetzelfde. Ik bedoel net dat onze niet-smartphone foto's wél worden bewaard. Ik heb zo'n verjaardagsfeest van m'n dochter en haar vriendin gehad waar ze me vroegen om foto's van beiden te zoeken, en waar ik feilloos 15 jaar in de tijd kon teruggaan en automatisch alle foto's waar zij en haar vriendin samen opstonden kon te voorschijn toveren. Een paar honderd. En dan staat de jeugd wel even te kijken...
        There are days where the act of seeing appears to be true happiness.
        | Lumix S1 | Lumix 24-105 | Lumix 70-300 | Sigma 35 2.0 | Sigma 90 2.8 | Lumix GX80 | Laowa 10 | PL 15 1.7 | OLY 25 1.8 | PL 42,5 1.7 | Sigma 60 2.8 | PL 14-140 | PL 100-300 |

        Comment


        • #19
          Re: Smartphone versus systeemcamera

          [QUOTE=Spanik;4783475]
          Oorspronkelijk geplaatst door OpaJM Bekijk bericht

          Het kerkhof ligt vol met onmisbare mensen.
          Zooo erg is wel niet hoor. Relativeren lukt ons nog wel. Wij hebben nog wel andere dingen naast de fotografie. Die stond trouwens al langer op een laag pitje. Toch bedankt.

          Comment


          • #20
            Re: Smartphone versus systeemcamera

            Ik heb zelf een Samsung Galaxy S20 Ultra en de foto's van dit toestel zijn zonder meer goed te noemen. In gewone situaties zijn dergelijke foto's min of meer vergelijkbaar met een systeemcamera. Het nadeel van een smartphone is uiteraard de kleine sensor waardoor dynamic range nog lichtjaren verwijderd is van een camera. In situaties met weinig licht of met veel contrast is het verschil opmerkelijk. Bovendien bevat een smartphone voornamelijk een groothoeklens waardoor zaken zoals portretten niet meteen flatterend zijn. Ook straatfotografie lijkt me moeilijk te doen met een smartphone, al is dat eerder een gevoel. Om op vakantie te gaan of als tweede camera is een smartphone echter wel nuttig.
            Fuji X-T2 | Fujinon 16mm f/1.4 | 35mm f/2 | 56mm f/1.2 | 80mm f/2.8 | 100-400mm f/4.5-5.6 |18-135mm f/3.5-5.6

            Comment


            • #21
              Re: Smartphone versus systeemcamera

              Een tijd gelden heb ik hier eenzelfde topic geopend.
              De antwoorden waren toen identiek.Voor en tegen.
              Als je alleen de P-stand gebruikt op je body,gebruik dan maar rustig je smartphone.

              Comment

              Working...
              X