Weet iemand een oplossing voor het feit dat mijn nieuwe camera (6D mk 2) geen GPS gegevens laat zien in het menu? Help
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
GPS Canon 6D mark 2
Collapse
X
-
-
Re: GPS Canon 6D mark 2
Even gekeken op de 5DIV
daar werkt het, maar het duurt wel even (4 a5 minuten) alvorens er en sateliet gevonden is..
Zie het GPS informatie-display, pas als je daar coordinaten ziet is er een sateliet gevonden
en als je op het info scherm kijkt en GPS knippert betekend dat ie ook nog zoekende is
en let wel op welke modus je kiest
modus 1 vreet
modus 2 vreet iets minder
-
Het signaal dat van de GPS satellieten komt is vrij zwak en het geraakt ook niet overal even goed door.
Met GPS in de camera heb ik geen ervaring (gewoon omdat ik die nog niet gebruikt heb, want het is wel mogelijk met mijn 7D II), maar de Mio GPS voor in mijn auto werkt niet als ik die hier in huis probeer, buiten in de tuin werkt die prima (en in de auto ook, gelukkig maar, want daar dient die voor).http://barthuysmans.smugmug.com/
BD0338BE
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door in2lapland Bekijk berichtEven gekeken op de 5DIV
daar werkt het, maar het duurt wel even (4 a5 minuten) alvorens er en sateliet gevonden is..
Zie het GPS informatie-display, pas als je daar coordinaten ziet is er een sateliet gevonden
en als je op het info scherm kijkt en GPS knippert betekend dat ie ook nog zoekende is
en let wel op welke modus je kiest
modus 1 vreet
modus 2 vreet iets minder
Gelukkig niets met de 6D mkII aan de hand. Het duurt inderdaad een paar minuten.
Ik heb nu al besloten de GPS in huis altijd uit te zetten.
Groet
Hans
Comment
Comment