Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 5D MKIV firmware 1.0.3 en 1.0.4

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon 5D MKIV firmware 1.0.3 en 1.0.4

@Ingrid,

Enkele dagen geleden had ik een mailtje ontvangen van Canon dat er een update was voor de 1dx mkii.
    Software laden vanop hun site op kaartje, kaartje plaatsen in camera met volle (heel belangrijk) batterij, naar
    menu gaan waar firmware staat vermeld, de camera ziet automatisch dat er op het kaartje een update staat en vraagt of je
    wenst te updaten. Dus, dan bevestigen en dan begint de update. Duurde wel vrij lang nu, je ziet via het display in % hoe alles loopt.
    Zo, klaar zonder problemen.
    Of je diverse updates mag overslaan zoals bij jou weet ik niet. Heb jij CPS? Zoja, mailtje zenden naar hen? Of rechtstreeks
    een mailtje naar Canon Brussel? Als je echt twijfelt, daar zullen ze wel antwoord geven.

@Bart.
    Op de site van Canon staat alles uitgelegd wat de update inhoud.

Ik heb dit zelf nog laten uitvoeren door Techrepair in Bergen Op Zoom tijdens onderhoud camera. En ze doen
    dit gratis (afhankelijk van je lidmaatschap CPS)

Tot slot : ook voor lenzen komen er soms updates zoals vorig jaar voor de Canon 200-400 en ja er was wel degelijk verschil achteraf in werking van die lens.

Groetjes,

Dirk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MG-TF Bekijk bericht
      ik film niet dus heb ik dat niet nodig.
      Persoonlijk denk ik dat ik dan best het hou op m'n huidig firmware.
      alles werkt prima dus ......
      wat denk jij ?
      Hey Ingrid,

Sorry voor het wat latere antwoord, maar ik zie dat je ondertussen al wat tips hebt gehad
      Een firmware update uitvoeren is eigenlijk zéér simpel, doch als je er geen vertrouwen in hebt om het zelf te doen dan zou ik het voorlopig laten zoals het is.
      Zeker nu in deze tijden, wie weet hoelang we ons niet meer mogen verplaatsen
      Zelf doe ik de firmware update altijd aangesloten via de pc met EOS Utillity, daar heb je onmiddellijk de keuze om een firmware update te doen zonder in het menu van de camera te gaan.
      Maar zoals Dirk het schrijft gaat dit uiteraard ook perfect
      Maar zoals gezegd, als je er geen vertrouwen in hebt om het zelf te doen, blijf er dan voorlopig vanaf, is net zoals je eigen sensor reinigen (ook daar moet je zelfvertrouwen hebben hé)

grts
      Sieg
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
        Het zou dus handig zijn als Canon er in die mailtjes ook bij vertelt wat er allemaal verandert (vooral wat er beter wordt door de nieuwe firmware).
        Staan de wijzigingen daar dan niet bij op de website van Canon?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
          Staan de wijzigingen daar dan niet bij op de website van Canon?
          Jawel Geert, alle nieuwigheden en veranderingen van een firmware update staan steeds vermeld met duidelijke uitleg erbij

grts
          Sieg
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

@ Dirk, ok je bent me voor ivm uitleg wat er wordt aangepast idd, als je de link aanklikt zie je wat er wordt aangepast, waar dan ook die Log bijstond.
            Wat is CPS aub ?
            Ik heb wel bij canon m'n toestellen geregistreerd via m'n account en zie daar wel CPS staan maar als ik daar verder klik krijg ik een formulier om producten te registeren maar dat heb ik nu niet nodig.

@ Sieg,
            heb die EOS Utillity niet op de mac staan.
            Heb ooit eens jaren terug het voor m'n vorige 7D gedaan en was gelukt.
            Het was ivm die Log dat ik begon te twijfelen, omdat ik die niet heb je deze dan verplicht was te nemen, maar als ik goe lees ben je niet verplicht die Log te nemen.
            ik ga toch nu wachten, moest er iets niet goed komen, kan nergens terecht alles gesloten, lijkt me het verstandigst.

wat die sensor betreft daar kom ik niet aan, dat laat ik aan de experts over vr dat beetje geld
            Last edited by IngridVD; 21 maart 2020, 14:57.
            groetjes Ingrid

Comment

@demeyereg ja staan erbij maar wilde weten wat die Log was en of al dan niet moest nemen en als je die niet wilde dan nog die update kon doen zonder problemen.
              ik ga toch nu wachten, moest er iets niet goed komen, kan nergens terecht alles gesloten, lijkt me het verstandigst.
              Last edited by IngridVD; 21 maart 2020, 13:53.
              groetjes Ingrid

Comment

Ingrid,

Ik heb je een PM gezonden met de contactgegevens van Canon waar je rechtstreeks terecht kan met je vragen.

Groetjes,

Dirk

Comment

Dirk,
                  ok hartelijk bedankt,
                  zal het komende week eens bekijken
                  Groetjes
                  Ingrid
                  Last edited by IngridVD; 22 maart 2020, 11:58.
                  groetjes Ingrid

Comment

Working...
                  X