Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Eerstvolgende Shooting Day: SD Dendermonde op 10 mei 2025.
Sorry normaal reageer ik niet op zo'n uitspraak Jeff,maar brol is de 28-135 zeker niet volgens mij.
Maar voor modellenfotografie zal de 24/70 misschien wel beter zijn,maar die Leguaan is genomen zonder flits en statief ( AV-stand F/5,6 135mm 1/10 sec ISO 100 ) ,dat zie ik me dan weer niet doen met die 24/70.
Ik gebruik het meest mijn 100-400 L IS,maar die kunt ge dan weer moeilijk gebruiken voor modellenfotografie.
Mijn 17-40mm L die gebruik ik bijna niet,omdat ik die niet kan gebruiken voor wat ik het meest fotografeer.
Dus ik wil maar zeggen het is te zien voor wat ge die lens gebruikt hé.
Brol....brol....brol.
Ik heb je beeld bekeken Cois en inderdaad daar valt niks op aan te merken.
Ik heb echter slechte ervaringen met deze lens, ik heb er één maal mee gewerkt in de studio op een D60. Na beoordeling van de beelden op het scherm was deze lens voor mij onvoldoende. Vandaar mijn uitspraak.
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."
Een beetje meer genuanceerde uitspraak was hier op z'n plaats
Als je nu je gedacht al ni meer mag zeggen over een lens, dan vind ik een forum ook ni nodig. Dat je een persoon ni onmiddelijk gaat aanvallen of afbreken daar kan ik je volledig in bijtreden, maar we hadden het hier over een lens en daar ik heb mijn mening over gegeven.
Ik kan daar niets fout in zien, en waarom dit genuanceerder moet is mij onduidelijk, ik noem de dingen graag bij de naam, een aanpak met witte handschoentjes is niet nodig, zoals men zegt "zachte heelmeesters maken etterende wonden".
Last edited by Digipics357; 16 oktober 2004, 14:22.
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."
Als je nu gedacht al ni meer mag zeggen over een lens, dan vind ik een forum ook ni nodig. Dat je een persoon ni onmiddelijk gaat aanvallen of afbreken daar kan ik je volledig in bijtreden, maar we hadden het hier over een lens en daar ik heb mijn mening over gegeven.
Ik kan daar niets fout in zien, en waarom dit genuanceerder moet is mij onduidelijk, ik noem de dingen graag bij de naam, een aanpak met witte handschoentjes is niet nodig, zoals men zegt "zachte heelmeesters maken etterende wonden".
Natuurlijk kan je hier jou gedacht zeggen over een lens, maar als alle lenzen op dergelijke manier gecatalogeerd werden zonder enige nuancering of bijkomende uitleg zou een forum inderdaad niet nodig zijn. Dan hoef je enkel een poll te houden met twee opties:
Brol lenzen, te vermijden
Super Lenzen
Begrijp je? Bovendien stoot je toch onrechtstreeks een aantal 28-135 gebruikers tegen het hoofd.
De reply op Cois laat een hele andere indruk na, niet?
Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357
Ik heb echter slechte ervaringen met deze lens, ik heb er één maal mee gewerkt in de studio op een D60. Na beoordeling van de beelden op het scherm was deze lens voor mij onvoldoende.
No hard feelings, btw
Hombre
Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D
Ik heb echter slechte ervaringen met deze lens, ik heb er één maal mee gewerkt in de studio op een D60. Na beoordeling van de beelden op het scherm was deze lens voor mij onvoldoende. Vandaar mijn uitspraak.
Dat wou ik nu juist zeggen se,als je met die 28-135 in een studio moet werken kan ik aannemen dat die lens niet voldoet daar ken ik nu weer niets van.
Maar ik was niet kwaad hoor Jeff ( het is daarmee dat er bij mij een bij stond ),maar geschreven tekst komt dikwijls anders over dan gesproken tekst vind ik.
Als je mij onder vier ogen moest spreken,dan zou ik ook geen blad voor mijn mond houden.
[ on topic ]
@ Killerke101:
Maar nu weten we nog altijd niet waarvoor je die lens het meest gaat gebruiken.
Ik heb die EF 28-135 IS gekocht voor familie foto's,om foto's te kunnen nemen zonder statief ( vandaar die foto Leguaan ) ,kortweg mijn standaard lens met IS en omdat ze niet te duur was.
Ik heb ook lang getwijfeld voor de 28- 135 IS van Canon of een andere lens
Maar heb ze vandaag kunnen testen en voor wat ik ze ga gebruiken is ze goed
en zal ze heel binnekort aangekocht worden heel zeker weten.Als men ziet wat deze lens kost is die dik zijn geld waard.Het was toch leuk op de lenzendag waar ge alles eens uit kunt testen.Die 70 - 200 was ook een leukie maar heb al een 70 -300 van Canon en deze voldoet ruimschoots voor wat ik ze gebruik.En die 28-135 Is word mijn standaard lensje
Ik heb de 28-135 IS ook een paar keer getest, en heb ze zelfs even in mijn bezit gehad. Met de nadruk op "even", want ik was ze liever kwijt dan rijk.
- USM : niet de naam waardig, als de lens al geen motoke kan volgen bij panning op 55km/u, laat het dan maar. Het scherptepunt lag steeds een half meterke ACHTER de motor. De 70-200 L USM had hier geen problemen mee.
- IS, tja, nie aan mij besteed. Althans toch niet degene die op deze lens zit.
Als ik moest kiezen voor de Canon of de Tamron, dan verkoos ik gelijk de Tamron. Als je het budget hebt voor de 24-70 f2.8 L, niet twijfelen, direct voor deze laatste gaan.
PS : en neen, ik had nier een slecht exemplaar. Degene die ik had behaalde identiek dezelfde resultaten als de eerdere geteste exemplaren.Voor de prijs heb je inderdaad een op papier mooie lens, maar ik was er allesbehalve tevreden van. Er zijn voor die prijs betere alternatieven.
Comment