Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D780

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Nikon D780

    Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
    Ik heb ook nog altijd een D700 met exact dezelfde rubberschade.

    Tsja die naamgeving... Als je vanuit het ontwerp van de body vertrekt is de D750 (en nu ook de D780) een opgewaardeerde D600. De D700 (Mini D3) leeft dan inderdaad weer verder in de D800 modellen waarbij snelheid (8fps met powergrip) ingeruild werd voor MP.
    Zo zie ik het ook ergens

    Het is ook niet de bedoeling te hard vast te houden aan een bepaald idee de dag v vandaag (bvb klein broertje v d3)
    Het evolueerd hard en nu is features hebben van mirrorless is wss belangrijker voor velen dan bepaalde andere pro features

    Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
    portfolio en workshops:
    https://www.bennybulke.com/

    Comment


    • #17
      Re: Nikon D780

      Ik kom uit het Canon kamp maar toegeven dat de D750 een zeer mooie camera is. Voor 1000 euro koop je die nieuw. Heb je toch een dijk van een camera in huis gezien de zeer lage prijs.
      Ben benieuwd naar zijn opvolger om daar ook eens mee te mogen spelen dan. Ik denk dat de prijs nog wat mensen zal tegen houden voorlopig zeker gezien de huidige prijs van de D750.
      Ik ben even de specs aan het nalezen en de sluitertijd van 1/8000 op de 780 is wel een groot voordeel tov de 750.

      Comment


      • #18
        Re: Nikon D780

        Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
        Ik ben even de specs aan het nalezen en de sluitertijd van 1/8000 op de 780 is wel een groot voordeel tov de 750.
        Is dat echt zo? Ik heb eens in LR gekeken en heb bij meer dan 100.000 foto's het slechts 3x gebruikt en dat had ook met een kleineer gaatje opgelost kunnen worden.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #19
          Re: Nikon D780

          Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
          Is dat echt zo? Ik heb eens in LR gekeken en heb bij meer dan 100.000 foto's het slechts 3x gebruikt en dat had ook met een kleineer gaatje opgelost kunnen worden.
          Ik bots hier regelmatig op @hjanssen, portretten buiten met beperkte scherptediepte en je hebt het overdag al vaak zitten, jouw manier van fotograferen zal gewoon anders zijn...

          Het meest benieuwd ben ik naar de autofocus, alsook autofocus bij liveview (vooral met de toutchfunctie)

          De bsi sensor ben ik al van overtuigd sedert ik de d850 heb!

          Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
          portfolio en workshops:
          https://www.bennybulke.com/

          Comment


          • #20
            Re: Nikon D780

            Oorspronkelijk geplaatst door bulke41 Bekijk bericht
            Ik bots hier regelmatig op @hjanssen, portretten buiten met beperkte scherptediepte en je hebt het overdag al vaak zitten, jouw manier van fotograferen zal gewoon anders zijn...

            Het meest benieuwd ben ik naar de autofocus, alsook autofocus bij liveview (vooral met de toutchfunctie)

            De bsi sensor ben ik al van overtuigd sedert ik de d850 heb!

            Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
            Gewoon een nd filter gebruiken dan

            grts
            Sieg
            Voor meer foto's ; www.sieg.be

            Comment


            • #21
              Re: Nikon D780

              Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
              Gewoon een nd filter gebruiken dan

              grts
              Sieg
              Weet ik ook, en doe ik ook maar dan heb je nadeel dat de autofocussensor moeilijker onderwerp vind

              Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
              portfolio en workshops:
              https://www.bennybulke.com/

              Comment


              • #22
                Re: Nikon D780

                Ik was die domme 1/4000s limiet van de D750 al vergeten. In real life komt het inderdaad zelden voor dat je 1/8000s nodig hebt maar toch vond ik het destijds redelijk krenterig van Nikon om dit niet te verbeteren tov de D600. De D70 had al 1/8000s in 2004

                Comment


                • #23
                  Re: Nikon D780

                  Oorspronkelijk geplaatst door bulke41 Bekijk bericht
                  Weet ik ook, en doe ik ook maar dan heb je nadeel dat de autofocussensor moeilijker onderwerp vind
                  Daar begrijp ik niks van, dan zou je ook de AF slecht werken bij het licht bij sluitertijden zonder filter, die je creëert met filter.
                  Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                  Comment

                  Working...
                  X