Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Nikon D780
Collapse
X
-
Labels: Geen
-
-
Re: Nikon D780
Toch wel bizar dat ongeveer tegelijkertijd de EOS-1D X Mark III en D780 aangekondigd worden en dat de Canon discussie zo levendig is op dit forum terwijl over de D780 nauwelijks gediscuteerd wordt. Het doelpubliek van de D780 zou toch veel groter moeten zijn?Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk berichtToch wel bizar dat ongeveer tegelijkertijd de EOS-1D X Mark III en D780 aangekondigd worden en dat de Canon discussie zo levendig is op dit forum terwijl over de D780 nauwelijks gediscuteerd wordt. Het doelpubliek van de D780 zou toch veel groter moeten zijn?
Alle d750 bezitters zitten al tijden luidop te speculeren over de opvolger. Nu is hij er en hoor je geen kat.Groetjes,
Dominic
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk berichtToch wel bizar dat ongeveer tegelijkertijd de EOS-1D X Mark III en D780 aangekondigd worden en dat de Canon discussie zo levendig is op dit forum terwijl over de D780 nauwelijks gediscuteerd wordt. Het doelpubliek van de D780 zou toch veel groter moeten zijn?
Nee idd, deze word gemaakt voor het grote publiek, best verkochte fullframe ooit was de d750 van nikon.
Ik ben het meeste benieuwd of het autofocusveld weeral kleiner zal zijn tov de d800 en d4, bij de d750 maakten ze ook reclame met erg goede autofocussysteem en dat klopte maar de dekking is erg klein, echt een nadeel dit
Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalkportfolio en workshops:
https://www.bennybulke.com/
Comment
-
Edit: Ik vind de D780 een zeer leuk toestel met zoals verwacht veel mirrorless toevoegingen Verder vind ik het ontbreken van een flash en de onmogelijkheid om een batterij grip te monteren een flinke stap achteruitLast edited by frank207be; 11 januari 2020, 11:29.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk berichtDe meerderheid van Nikon gebruikers haakt misschien af voor discussies die wel eens willen ontaarden in een merken of systeem oorlog?
Edit: Ik vind de D780 een zeer leuk toestel met zoals verwacht veel mirrorless toevoegingen Verder vind ik het ontbreken van een flash en de onmogelijkheid om een batterij grip te monteren een flinke stap achteruit
Bevat toch wel wat waarheid.Minder glas dan vroeger, maar beter.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk berichtDe meerderheid van Nikon gebruikers haakt misschien af voor discussies die wel eens willen ontaarden in een merken of systeem oorlog?
Edit: Ik vind de D780 een zeer leuk toestel met zoals verwacht veel mirrorless toevoegingen Verder vind ik het ontbreken van een flash en de onmogelijkheid om een batterij grip te monteren een flinke stap achteruit
Bij een voorstelling van een nieuwe Canon wordt er amper iets over gezegd op dit forum. Maar bij Nikon of Sony daarentegen ....
Dat er in het Canon 1Dx topic een kleine ontsporing was door iemand die alle gebruikers meteen denigreerde is spijtig, nog spijtiger is dat het een Nikon gebruiker was die daar even iedereen vernederde
Bekijk het maar eens
Dat er hier op het ogenblik nog maar weinig over gezegd wordt over de D780 is gewoon omdat Nikon al met hun Z7 zit
En daar zijn al heel veel bladzijden over gevuld
Maar wie weet wordt er hier nog veel geschreven door Nikon gebruikers en zoniet ... niks om over te treuren toch
grts
SiegVoor meer foto's ; www.sieg.be
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door zibro Bekijk berichtVind ik eigenlijk ook.
Alle d750 bezitters zitten al tijden luidop te speculeren over de opvolger. Nu is hij er en hoor je geen kat.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk berichtHéhé, als je kijkt Frank naar de nieuwe topics over Canon,Sony of Nikon spullen, llopen de Nikon en Sony topics toch wel met heel wat meer bladzijden aan de top hoor
Bij een voorstelling van een nieuwe Canon wordt er amper iets over gezegd op dit forum. Maar bij Nikon of Sony daarentegen ....
Dat er in het Canon 1Dx topic een kleine ontsporing was door iemand die alle gebruikers meteen denigreerde is spijtig, nog spijtiger is dat het een Nikon gebruiker was die daar even iedereen vernederde
Bekijk het maar eens
Dat er hier op het ogenblik nog maar weinig over gezegd wordt over de D780 is gewoon omdat Nikon al met hun Z7 zit
En daar zijn al heel veel bladzijden over gevuld
Maar wie weet wordt er hier nog veel geschreven door Nikon gebruikers en zoniet ... niks om over te treuren toch
grts
Sieg
Tsja op een ideaal forum zou iedereen andermans keuze voor een specifiek systeem of camera netjes respecteren en enkel constructieve commentaar leveren Zouden de medegebruikers van een specifiek merk iemand moeten corrigeren bij zo'n ontsporing?
Comment
-
Het stoort me dat alle besprekingen de D780 bekijken als vervangtoestel voor D750 gebruikers, alsof er niemand nog oudere modellen gebruikt. Ik heb nog altijd veel plezier van mijn D700. Links vooraan heeft die een rubber die met superlijm is vastgelijmd terwijl de rubber achteraan gewoon weg is. Die is ooit losgekomen zonder dat ik er erg in had. Vroeg of laat gaat dat trouwe beestje de geest geven maar ik weet niet of de D780 dan de beste opvolger is. Mij lijkt een (tweedehands) D850 de echte opvolger van de D700.Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk berichtHet stoort me dat alle besprekingen de D780 bekijken als vervangtoestel voor D750 gebruikers, alsof er niemand nog oudere modellen gebruikt. Ik heb nog altijd veel plezier van mijn D700. Links vooraan heeft die een rubber die met superlijm is vastgelijmd terwijl de rubber achteraan gewoon weg is. Die is ooit losgekomen zonder dat ik er erg in had. Vroeg of laat gaat dat trouwe beestje de geest geven maar ik weet niet of de D780 dan de beste opvolger is. Mij lijkt een (tweedehands) D850 de echte opvolger van de D700.
Tsja die naamgeving... Als je vanuit het ontwerp van de body vertrekt is de D750 (en nu ook de D780) een opgewaardeerde D600. De D700 (Mini D3) leeft dan inderdaad weer verder in de D800 modellen waarbij snelheid (8fps met powergrip) ingeruild werd voor MP.
Comment
Comment