Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Overstap naar Sony systeemcamera met behoud van lenzen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Overstap naar Sony systeemcamera met behoud van lenzen?

    De LA-E4 adapter levert verhoudingsgewijs erg veel onscherpe beelden op. Ik zou gewoon de LA-E3 op de macrolens zetten en manueel focussen. De andere objectieven kun je beter mee verkopen met je body. Vanaf de A7 ii en A7Rii zit het eigenlijk best goed met de bouwkwaliteit en qua mogelijkheden en sensor kom je ook niets te kort, alleen is het bedieningsgemak en batterijduur met de III en IV types echt wel een vooruitgang.
    Zonder budget is advies geven trouwens altijd lastig.
    Sony en Olympus
    Fotoseries

    Comment


    • #17
      Re: Overstap naar Sony systeemcamera met behoud van lenzen?

      Bedankt voor je reactie.

      Mijn vraag was informatief gewoon of er mensen zijn die ervaring hebben met de overstap op een systeemcamera met behoud van lenzen, niet welke aankoop ik zou overwegen.

      Het manuele focussen voor de sigma inderdaad nodig zijn, maar dat doe ik bij macro fotografie altijd. De 28-70 2.8 is nog perfect in orde en heeft een AF motor, dus die zou volgens reacties op het Sony forum perfect moeten werken met een adapter (uiteraard zal ik dit eerst testen als ik de aankoop overweeg).

      Comment


      • #18
        Re: Overstap naar Sony systeemcamera met behoud van lenzen?

        dankjewel voor je reactie

        Comment


        • #19
          Re: Overstap naar Sony systeemcamera met behoud van lenzen?

          Ik weet niet zeker of het hier mag, maar ik neem aan van wel aangezien ik absoluut niks te maken heb met de verkoper, maar kwam toevallig deze aanbieding tegen:

          (Sony A7rii voor €1.299)
          De prijs lijkt bijna te mooi om waar te zijn, kijk maar eens op: https://tweakers.net/pricewatch/4491...-ii-zwart.html
          Maar Grobet is een betrouwbare fysieke winkel in Antwerpen, dus als je nog op zoek bent zou ik die zeker overwegen.
          Last edited by oermens; 30 december 2019, 01:15.
          Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

          Comment


          • #20
            Re: Overstap naar Sony systeemcamera met behoud van lenzen?

            Dat is inderdaad spotgoedkoop voor een splinternieuwe R2, slechts een paar euro meer dan de gangbare tweedehandsprijzen.

            Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

            Comment


            • #21
              Re: Overstap naar Sony systeemcamera met behoud van lenzen?

              Grobet is op dit moment ook ietsje goedkoper mbt. bepaalde Sony-lenzen voor de A7-reeksen trouwens (kan je zien op tweakers - pricewatch).

              Ook de A7II wordt op dit moment voor echt lage bedragen verkocht - wellicht omdat beiden einde reeks zullen gaan, en men de stocks verkocht wil krijgen.

              Kijk ook na welke vorm van cashbacks er soms nog op zit (in combinatie met bepaalde lenzen kan dat een paar honderd € extra opleveren).
              Maar je moet met die cashbacks echt goed en grondig lezen wat je moet doen - in dit geval kan de cashback pas één maand na aankoop ingediend worden (en deze loopt nog tot eind januari meen ik me te herinneren)...

              Comment

              Working...
              X