Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

20D : is er nu een front-focus probleem of niet met mijn camera?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Re: 20D : is er nu een front-focus probleem of niet met mijn camera?

    Oorspronkelijk geplaatst door lapino
    Otto : kan jij dan eventueel voor mij niet zorgen dat ze mijn 20D omruilen? Canon garandeert immers een garantie voor heel europa ongeacht verkoper. Ingo Albert kan die blijkbaar NIET omruilen bij 'ome canon' en de camera binnenbrengen bij hem is voor mij praktisch niet zo evident. Wil hier zelfs gerust iets voor betalen. Mocht je dat kunnen regelen, laat je me dan iets weten?

    Is misschien een raar verzoek, maar je zou er in elk geval meteen een klant bijhebben! (ter info : bij Ingo op 1 jaar tijd voor 4000€ gekocht en denk niet dat dat dit jaar veel anders zal zijn )

    ps: heb nog een digicam extra nodig ook, misschien kan ik die dan meteen mee oppikken!

    Fair voorstel !
    Ben benieuwd naar Otto's antwoord !
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

    Comment


    • #62
      Re: 20D : is er nu een front-focus probleem of niet met mijn camera?

      otto heeft geantwoord in private message. zijn antwoord was zelfde als Ingo Albert van topfoto : kan de camera niet ruilen, want dan moet ik die zelf naar Canon opsturen voor 'herstelling' en moet ik de herstelde camera nadien verkopen als nieuw terwijl die eigenlijk niet meer 100% nieuw is

      eerlijk gezegd vond ik het beetje raar antwoord, omdat ergens op forum hier staat dat hij een 20D voor een klant wél heeft omgeruild. maar hij is me natuurlijk niks verplicht aangezien ik mijn camera niet heb gekocht bij hem maar bij topfoto

      vind het echter raar dat iemand die zoveel spullen verkoopt (cfr topfoto) geen druk kan zetten bij Canon om mijn 20D om te ruilen. er bestaat in duitsland overigens een wet die ze verplicht om binnen de 14 dagen geld terug te geven bij defect, maar begin daar als belg maar aan hé...

      camera gaat dinsdag (als ik verlof kan krijgen) naar nederland (etbass) en zal dan een viertal weken zonder zitten en hopen dat ik een goede 20D terug krijg zeker? trouwens, gisteravond feestje gehad en (blijven hopen...) 20D meegenomen met de 50mm/1.8. dit was resultaat als ik met center point focusde op één van de feestvierders zijn ogen...een scherp bierglas en onscherp gezicht! begrijp dat een autofocus soms op een meer contrastrijk iets kan focussen ipv hetgeen je bedoelt, maar bierglas is toch FERM op andere locatie dan die mens zijn gezicht hé!


      (valt zo niet op op die size, maar fullsize is gezicht echt enorm onscherp en bierglas enorm scherp - kan dus niet kloppen hé!)
      Last edited by lapino; 17 oktober 2004, 18:12.
      Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

      Comment


      • #63
        Re: 20D : is er nu een front-focus probleem of niet met mijn camera?

        Mocht iedereen eens zijn toestel deftig bestuderen en de tijd nemen om alle functies aan te leren...

        Comment


        • #64
          Re: 20D : is er nu een front-focus probleem of niet met mijn camera?

          ibsen : ik heb al ENORM veel mensen dit commentaar zien geven en eerlijk gezegd vind ik dit allesbehalve plezant om te lezen. ik kan wel begrijpen dat sommige mensen beetje aanpassing nodig hebben als ze van een digicam -> DSLR gaan, maar ik heb bijna een jaar met een 10D gewerkt en nooit zulke problemen ondervonden. ken ondertussen hier via forum 2 mensen met zelfde/gelijkaardige problemen die ik zéér veel ervaring hebben met fotografie, dus problemen zijn er wel degelijk hoor!

          of heb jij misschien een goede verklaring waarom de foto die ik boven jouw post heb gezet compleet foutief is scherpgesteld; zoals ik al stel : center punt AF op de ogen, geen al te grote DOF waardoor vooral DAT stuk scherp zou moeten zijn, en blijkt dat het glas in focus is (wordt ongeveer 30cm VOOR zijn gezicht gehouden - en dat valt bij f3.5 zelfs compleet buiten DOF van zijn gezicht)
          Last edited by lapino; 17 oktober 2004, 18:48.
          Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

          Comment


          • #65
            Re: 20D : is er nu een front-focus probleem of niet met mijn camera?

            Hartelijk welkom bij BD Ibson,wat je schrijft is juist maar.............'k ga zo vrij zijn dit een beetje aan te vullen."En dan met de antwoorden van professionals zoals U zien verder te geraken DAN gaan we er wel komen"
            Ik persoonlijk dacht dat dit forum toch bedoeld is om van gedachten te wisselen en samen problemen op te lossen,ook van elkaar te leren,al schijnen een deel van de BDers dit niet zo te begrijpen.Een andere houding tegenover
            mensen die iets niet direct begrijpen zou sommige onder ons niet misstaan!!!!"
            Mvg,Macroshopper.
            'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

            Comment


            • #66
              Re: 20D : is er nu een front-focus probleem of niet met mijn camera?

              Oorspronkelijk geplaatst door lapino
              Otto : kan jij dan eventueel voor mij niet zorgen dat ze mijn 20D omruilen? Canon garandeert immers een garantie voor heel europa ongeacht verkoper. Ingo Albert kan die blijkbaar NIET omruilen bij 'ome canon' en de camera binnenbrengen bij hem is voor mij praktisch niet zo evident. Wil hier zelfs gerust iets voor betalen. Mocht je dat kunnen regelen, laat je me dan iets weten?

              Is misschien een raar verzoek, maar je zou er in elk geval meteen een klant bijhebben! (ter info : bij Ingo op 1 jaar tijd voor 4000€ gekocht en denk niet dat dat dit jaar veel anders zal zijn )

              ps: heb nog een digicam extra nodig ook, misschien kan ik die dan meteen mee oppikken!

              Goede avond Lapino,

              Zoals ik al eerder antwoorde "Goede middag Lapino,

              Indien ik die camera ga inruilen dan krijg ik dat toestel gemiddeld binnen 1 week terug. De transportkosten zijn voor mij rekening en de verzekeringskosten. En dan zit ik met een gebruikt toestel. Aangezien elke klant een nieuw toestel wil hebben en geen gebruikt toestel dan begrijp je wel hoe het inelkaar zit. Daarnaast gaat dan het probleem spelen dat Canon Benelux moeilijk gaat doen daar het om een duits toestel gaat welke via Canon Duitsland dient omgeruild te worden. Ik heb geen zin om daar het slachtoffer van te worden en dan vervolgens een paar weken op het toestel te wachten."

              En voor 7.- Euro stuur je het per bodedienst binnen 24 uur na Ingo terug en dan zal hij je direct het toestel omruilen of een vervangtoestel (een 10D of 300D) geven indien hij dat niet kan. En voor Ingo geen probleem om u een inruil 10D als vervangtoestel te geven. Hij kan het toestel ook als DOA claimen en dan verliest hij helemaal niets maar krijgt een creditnota van Canon Duitsland.

              En indien u het zelf naar ETB brengt dan voorzien ze u van drank en lectuur en dan lossen ze op terwijl u wacht. En indien zij dan zeggen dat het vier weken gaat duren gewoon retour zenden naar Ingo (natuurlijk wel even overleggen)
              Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

              Comment


              • #67
                Re: 20D : is er nu een front-focus probleem of niet met mijn camera?

                Otto,

                De camera gaat (als ik er geraak) deze week naar ETB. Maar direct herstellen zal niet kunnen vrees ik, ik ken namelijk nog iemand die haar 20D heeft binnengebracht en zij heeft wel degelijk te horen gekregen dat ze dat niet direct doen maar dat het 4 weken kan duren. Afin ja, zal dan maar geduld oefenen hé

                ps: omruilen was mijn insziens makkelijker, maar begrijp wel waarom Ingo dit niet wil/kan doen
                Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

                Comment


                • #68
                  Re: 20D : is er nu een front-focus probleem of niet met mijn camera?

                  Vind het toch raar dat geen enkele winkelier kan garanderen tot ze een 100% in orde toestel verkopen. Denk toch dat we daar recht op hebben.
                  BV. ik koop een toestel kom thuis en er komt geen jota uit. Dus ik moet mijn nieuwe toestel laten maken. Dient daar de garantie voor. Nog iets van die herstelde toestellen te verkopen als nieuwe denk dat meer gebeurd dan dat ze hier ons willen doen geloven. Wij hebben daar geen enkele controle op. Vind dit een heeeeeeeeeeeeel flauw argument.

                  Comment


                  • #69
                    Re: 20D : is er nu een front-focus probleem of niet met mijn camera?

                    Als je merkt dat je met een gebrekkig toestel zit geld terugvragen daar zijn ze wettelijk toe verplicht. Nu wel binnen de 7 of 14 dagen he weet het niet juist meer.

                    Comment


                    • #70
                      Re: 20D : is er nu een front-focus probleem of niet met mijn camera?

                      tja, begin daar eens mee. en daarbij, wordt toch geweigerd want ik heb zogezegd iets gewijzigd aan toestel waardoor dit niet meer kan (firmware). afin ja, ga er geen zaak van (blijven) maken, toestel gaat naar etbass en zie wel hoe het dan verder afloopt. is wel lesje geweest, denk dat ik zo'n dingen in toekomst maar in belgië koop bij lokale verdeler (of toch tenminste ergens waar men wél omruilt bij defect)
                      Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

                      Comment


                      • #71
                        Re: 20D : is er nu een front-focus probleem of niet met mijn camera?

                        @ mss iets voor test aankoop. Die mannen kunnen altijd iets meer. Succes

                        Comment


                        • #72
                          Re: 20D : is er nu een front-focus probleem of niet met mijn camera?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Tarzan
                          Vind het toch raar dat geen enkele winkelier kan garanderen tot ze een 100% in orde toestel verkopen. Denk toch dat we daar recht op hebben.
                          BV. ik koop een toestel kom thuis en er komt geen jota uit. Dus ik moet mijn nieuwe toestel laten maken. Dient daar de garantie voor. Nog iets van die herstelde toestellen te verkopen als nieuwe denk dat meer gebeurd dan dat ze hier ons willen doen geloven. Wij hebben daar geen enkele controle op. Vind dit een heeeeeeeeeeeeel flauw argument.
                          Ik las eens ergens dat de "maximalisatie van de winst" meer en meer ten top gedreven wordt en dat ze nu ook al sparen op de kwaliteitscontrole voor het toestel de fabriek verlaat, en dat er zelfs geen kwaliteitscontrole meer gedaan wordt.Dit zou ook voor PC's gelden. .
                          Last edited by citreola; 24 januari 2005, 20:10.

                          Comment


                          • #73
                            Re: 20D : is er nu een front-focus probleem of niet met mijn camera?

                            kan zijn dat ik het me inbeeld, maar heb zonet mijn 17-40L ontvangen (dank u Corné) en zowat elke foto die ik nu neem met mijn 20D is SUPER scherp en (voor zover ik kan zien) zeer goed in focus. moet nog paar tests doen, maar het percentage aan mislukking is tov de 50/1.8 en 28-135 zowat van 30% niet ok - 70% ok omgeslaan naar 80% ok - 10% niet ok - 10% nog te bezien

                            kan dit? of beeld ik het me in omdat die 17-40 gewoon scherper is?
                            Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

                            Comment


                            • #74
                              Re: 20D : is er nu een front-focus probleem of niet met mijn camera?

                              Oorspronkelijk geplaatst door lapino
                              tja, begin daar eens mee. en daarbij, wordt toch geweigerd want ik heb zogezegd iets gewijzigd aan toestel waardoor dit niet meer kan (firmware). afin ja, ga er geen zaak van (blijven) maken, toestel gaat naar etbass en zie wel hoe het dan verder afloopt. is wel lesje geweest, denk dat ik zo'n dingen in toekomst maar in belgië koop bij lokale verdeler (of toch tenminste ergens waar men wél omruilt bij defect)

                              Indien je de firmware hebt gewijzigd met de nieuwste versie van Canon welke op de Canon-website staat is er niets aan de hand.

                              Heb zelfs EOS 300D met zgn gehackte firmware naar ETB gestuurd en die kwamen na een paar dagen netjes terug met de orginele Canon firmware.

                              In Duitsland is zelfs een wet van toepassing bij aankopen op afstand dwz via de telefoon en internet en dan kan de koper zonder opgaaf van redenen de hele aankoop ongedaan maken. Gewoon netjes inpakken en terug zenden. De verkoper dient dan onmiddelijk het aankoopbedrag + alle door de koper gemaakte kosten te betalen.
                              Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

                              Comment


                              • #75
                                Re: 20D : is er nu een front-focus probleem of niet met mijn camera?

                                Oorspronkelijk geplaatst door lapino
                                kan dit? of beeld ik het me in omdat die 17-40 gewoon scherper is?
                                Ik denk niet dat 17-40L scherper is dan 50 1,8.
                                Maar fotos met de 17-40L vanaf f4 hebben een grotere DOF waardoor deze fotos inderdaad meer in focus zijn.

                                Jan.

                                Comment

                                Working...
                                X