Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

CF - Welk merk ? Ultra of niet ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: CF - Welk merk ? Ultra of niet ?

    In blad Foto/Video 04 las ik vandaag een test over allerlei cards.
    Op de Nikon D70 na is geen enkele camera instaat de snelheid van de cards te benutten.
    Canon 300D 0,9 Mb/s
    Nikon D70 4,5 Mb/s als uitschieter .
    Gelukkig heb ik nog steeds geen snelle card gekocht hoewel ik dat al enige tijd
    van plan was.
    Hou je geld in je zak!!!!
    Slechts in belang van fabrikanten om met die super kreten te promoten.

    Comment


    • #17
      Re: CF - Welk merk ? Ultra of niet ?

      Ik heb de Ultra II bij Corné vandaag opgehaald werkt perfect.

      prima kerel die Corné.
      Canon 30D- Canon 70-200mm L F2.8 IS USM / Canon 24-105 F4 L USM IS/ speedlite 430EX

      Comment


      • #18
        Re: CF - Welk merk ? Ultra of niet ?

        Oorspronkelijk geplaatst door aadg
        In blad Foto/Video 04 las ik vandaag een test over allerlei cards.
        Op de Nikon D70 na is geen enkele camera instaat de snelheid van de cards te benutten.
        Canon 300D 0,9 Mb/s
        Nikon D70 4,5 Mb/s als uitschieter .
        Gelukkig heb ik nog steeds geen snelle card gekocht hoewel ik dat al enige tijd
        van plan was.
        Hou je geld in je zak!!!!
        Slechts in belang van fabrikanten om met die super kreten te promoten.
        Je mag niet vergeten dat dit razendsnel evolueert... kijk maar eens naar deze link : de referentie voor snelheidstesten
        http://www.robgalbraith.com/bins/mul...e.asp?cid=6007 (rechtsbovenaan scrollen om verschillende camera's te bekijken)

        The fastest kid in town is vandaag de dag de 20D (6 MB/s), die zelfs een pak sneller is dan 1DII snelheidsmachine (4MB/s). Dat geeft aan hoe snel dit evolueert, anders zou de 1DII sneller geweest zijn...

        Aan de andere kant mag je niet vergeten dat CF een wegwerpproduct is, hoeveel je er nu ook voor betaalt. CF geheugen wordt ieder jaar 50% goedkoper...
        Tegen het einde van volgend jaar koop je 4 GB CF voor minder dan 200 EUR...
        en dan is die ULTRA II nog maar een redelijke kaart qua snelheid, beschouw het dus NIET als een investering, dat CF...

        sugar
        "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

        http://supermasj.zenfolio.com

        Comment


        • #19
          Re: CF - Welk merk ? Ultra of niet ?

          Oorspronkelijk geplaatst door sugar
          Tegen het einde van volgend jaar koop je 4 GB CF voor minder dan 200 EUR...
          en dan is die ULTRA II nog maar een redelijke kaart qua snelheid, beschouw het dus NIET als een investering, dat CF...
          Inderdaad, koop gewoon wat je nu nodig hebt, maar dan voldoende om ook bij een wat langere shoot genoeg opslagcapaciteit te hebben.
          Koop het vooral niet omdat je wellicht over een half jaar een andere cam koopt en alvast meer geheugen hebt liggen - dat kun je beter doen tegen de tijd dat je het nodig hebt, want het zal dan waarschijnlijk goedkoper zijn.

          Wil je toch je geld kwijt investeer dan liever in een mooie lens ofzo
          Last edited by pascal s; 23 oktober 2004, 01:15.
          Nikon D70 / CP880

          Comment


          • #20
            Re: CF - Welk merk ? Ultra of niet ?

            Enkele spelregels.
            1) het vooreerst de kwaliteit die telt.
            2) Iemand die zijn toestel gebruikt om burst-reeksen te nemen (op elkaar volgende beelden door continue-fotografie) heeft nood aan een zeer snel CF'kes. In alle andere situaties voldoen meer dan de normale.
            Ze zijn inderdaad iets trager, doch dan spreken wij hier niet van minuten. Ikzelf heb een heel snelle en vier oudere geheugenkaartjes. De snelste wordt altijd het eerst aangewend, gewoonweg omdat die de grootste capaciteit heeft. Wanneer ik de tragere gebruik ben ik nog nooit in die situatie beland waarbij ik geen foto meer kon nemen omdat alle beschikbare buffergeheugen vol zat.
            Als ik kan kiezen tussen zzer snel maar dubbel zo duur, dan nam ik de tragere. Ik heb geen nood aan filmfotografie.
            Dat het copiëren naar PC, Xdrive dan ook trager verloop. Juist, dat is inderdaad zo, doch, dit is voor mij geen punt. Daar heb ik wel tijd voor over. Ik copiëer immers op dode momenten als tijdsvulling. Meestal werk ik dan zelfs niet op de PC. vb tijdens eten, ...
            Dus, snel is zeker goed, mag trager gaat evengoed.
            https://www.fotospotter.be
            Je suis content d’être heureux

            Comment


            • #21
              Re: CF - Welk merk ? Ultra of niet ?

              Oorspronkelijk geplaatst door pascal s
              Inderdaad, koop gewoon wat je nu nodig hebt, maar dan voldoende om ook bij een wat langere shoot genoeg opslagcapaciteit te hebben.
              Koop het vooral niet omdat je wellicht over een half jaar een andere cam koopt en alvast meer geheugen hebt liggen - dat kun je beter doen tegen de tijd dat je het nodig hebt, want het zal dan waarschijnlijk goedkoper zijn.

              Wil je toch je geld kwijt investeer dan liever in een mooie lens ofzo
              Wel, op het ogenblik dat ik op de bestelknop wou drukken voor een PD7X ben ik op mijn stappen teruggekeerd... Ik heb nu een 2GB CF Ultra II, dat is goed voor 222 foto's met mijn camera (RAW).
              Ik heb gewoon een 480 MBs USB lezer gekocht en neem de ultralichte notebook van mijn werk (12", 1,2 kg) mee op stap.

              Ik wacht nog effe af tot volgend jaar (naar de zomervakantie toe), dan koop ik me waarschijnlijk gewoon nog eens 2 x 2 GB CF bij voor de prijs van die PD7X vandaag. Dan kan ik een 750 fotootjes wegschrijven (RAW). Dat lijkt me echt al een heleboel.

              Mijn notebook heb ik ook dan nog altijd bij (maar dan kan hij op hotel blijven)

              sugar
              "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

              http://supermasj.zenfolio.com

              Comment

              Working...
              X