Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waarom zou ik nog een 20D aanschaffen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Waarom zou ik nog een 20D aanschaffen?

    Oorspronkelijk geplaatst door Robbert
    Beste fotovrienden,

    Al een jaar zit ik me te ergeren aan mijn veel te donkere foto's met de 300D. Veel al geprobeerd kwa instellingen maar ik kan er niet op aan wanneer hij wel of niet goed belicht..dus ..ik dacht inruilen en een 20D aanschaffen..
    Nu zie ik bij veel collega's nogal wat problemen opduiken die me niet direct enthousiast maken....kan iemand mij vertellen wat het voordeel is van de 20D t.o.v de 300D. Ik wil snel scherp zijn en goede sportfoto's kunnen maken naast de vakantiekiekjes....Dus concreet de vraag...20D kopen ??? Tweede hands 10D misschien of schiet ik daar niet zoveel mee op?

    vast bedankt voor de moeite..

    Robbert
    Awel, te geloven of niet ...
    Ik ben begonnen met de 300D en na enkele weken had ik zoiets van ... ja, er mist iets ...
    Ik heb mijn 300D verkocht en een 10D gekocht, niettegenstaande de 300D geen enkel defect of probleem had ...
    En ja, nu voel ik mij een veel gelukkiger mens ... misschien maar een idée maar voor mij de moeite waard ... ik kon niet met dat gevoel blijven zitten.
    Ondertussen is de 20D er, niet direct de echte opvolger van de 10D want die moet er later nog aankomen ... maar wel de moeite waard t.o.v. een 300D.
    Ook al het gevoel van niet met dat plastieken ding bezig te zijn voelt professioneler aan. En al zou de sensor van 300D en 10D dezelfde zijn, de belichting is volgens mij stukken beter en minder extreem afwijkend.
    Ja, ieder zijn mening hé ...
    Last edited by VerSeg; 11 oktober 2004, 23:51.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #17
      Re: Waarom zou ik nog een 20D aanschaffen?

      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg
      Ondertussen is de 20D er, niet direct de echte opvolger van de 10D want die moet er later nog aankomen ...
      Hoe bedoelt u ?

      Jan.

      Comment


      • #18
        Re: Waarom zou ik nog een 20D aanschaffen?

        Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D

        Moet ik mijn 20D onmiddelijk gaan omruilen voor een slecht exemplaar ???

        Jan.
        Nee hoor, nergens voor nodig. Canon kennende komen ze over een half jaar toch alweer met de opvolger van de 20D en is jou camera sowieso verouderd

        Comment


        • #19
          Re: Waarom zou ik nog een 20D aanschaffen?

          Oorspronkelijk geplaatst door Daniel1975
          Nee hoor, nergens voor nodig. Canon kennende komen ze over een half jaar toch alweer met de opvolger van de 20D en is jou camera sowieso verouderd
          Ik zou wel willen dat je gelijk had maar de 10D is nu toch al bijna 2 jaar op de markt. Dus die 20D zal ook wel min 1 jaar op de markt blijven. Van mijn part mag het sneller gaan.

          Comment


          • #20
            Re: Waarom zou ik nog een 20D aanschaffen?

            Oorspronkelijk geplaatst door Daniel1975
            Nee hoor, nergens voor nodig. Canon kennende komen ze over een half jaar toch alweer met de opvolger van de 20D en is jou camera sowieso verouderd
            Hoera!

            Jan.

            Comment


            • #21
              Re: Waarom zou ik nog een 20D aanschaffen?

              Voor sport is de 300D iets minder. Heb hem zelf. Ik ga binnenkort de 20D hebben en hoop dat ik het verschil zal zien. Vooral in de AF. En dat er geen bugs voordoen. Want zo te zien aan de treads is hij nog niet 100 procent.
              Met de belichting heb ik geen probleem. Veel sportfoto's mislukken het hoge sluitertijden ik ga meestal niet hoger dan 500. Als je nog trager gaat kan je zelf heel scherpe foto's krijgen. En die ISO 400 levert veel ruis bij mij ik gebruik altijd ISO 200. Een een invulflits kan ook wonderen doen.

              Comment


              • #22
                Re: Waarom zou ik nog een 20D aanschaffen?

                Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D
                Hoera!

                Jan.

                Hoe heb je het geraden,maar nu hoeft ge niet een half jaar te wachten. Hij gaat namelijk heten Canon EOS 50D
                Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

                Comment


                • #23
                  Re: Waarom zou ik nog een 20D aanschaffen?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Otto Knap
                  Hoe heb je het geraden,maar nu hoeft ge niet een half jaar te wachten. Hij gaat namelijk heten Canon EOS 50D
                  Ok Otto, laat maar komen.
                  Er is nog ruimte in mijn fototas.
                  En ik heb toch 3 lenzen en slechts 2 fototoestellen.

                  En wat zullen de specs worden van deze Canon EOS 50D ?

                  Laat me raden...

                  Identiek aan de specs van de 20D maar 2,5 keer meer firmware bugs dan de 20D en 5 keer meer firmware bugs dan de 10D ?

                  Jan.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Waarom zou ik nog een 20D aanschaffen?

                    Beste vrienden,

                    Nooit gedacht dat ik met één zo'n vraag zoveel emoties zou oproepen...
                    Laat ik er nog dit van zeggen....een camera is zo goed als hij voelt...natuurlijk moet hij technisch in orde zijn maar het gevoel wil ook wat.
                    Als je het vertrouwen in je camera kwijt bent zal er veel moeten gebeuren om dat vertrouwen weer terug te krijgen.
                    Ik ben nu heel veel met diverse lenzen aan het experimenteren en met diverse sluitertijden en diafragma instellingen.
                    Inderdaad niet altijd sportfoto's maken in de sportmode..sluitertijden lager instellen op de Av mode..ik hoop dat de camera mijn vertrouwen kan terugwinnen. Zo niet dan doe ik iemand anders er een plezier mee en ga ik voor de 10d..( of de 50D..)

                    Dank voor de reacties..
                    EOS 300D,EOS 1DMKII, 580EX II Flitser,Canon 70-200 mm L F4, 18-55mm 1:3.5-4.5, 28-105mm 1:3.5-4.5 Canon en 70-300 mm Tamron 1:4.5-5.6

                    Comment

                    Working...
                    X