Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Upgrade Canon 500D?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Upgrade Canon 500D?

    Irrelevante berichten verwijderd.............
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

    Comment


    • #17
      Re: Upgrade Canon 500D?

      " Dit, de 5D, is DE Upgrade die u zoekt." Ik ben volkomen mee eens als je de 5D IV neemt. Vind je deze te duur dan raad ik u Canon R aan een FF met de laatste technologie die toch betaalbaar is. En je kan je lenzen gebruiken

      Comment


      • #18
        Re: Upgrade Canon 500D?

        De Canon 5D mark IV ligt spijtig genoeg buiten budget... Ik wil max 1200Eur uitgeven aan een nieuwe body.

        Comment


        • #19
          Re: Upgrade Canon 500D?

          Een EOS RP is op dit ogenblik nog een beetje duurder dan 1200 Euro, als je die zou kiezen, neem dan wel de adapter bij, dan kan je de full-frame EF lenzen die je nu al hebt ook blijven gebruiken.
          Maar je bent nu wel gewoon dat die lenzen 1,6x "langer" zijn op de 500D, je zal met dezelfde lens op een full-frame camera dus dichter bij het onderwerp moeten komen om het even groot in beeld te brengen.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #20
            Re: Upgrade Canon 500D?

            De RP is wel erg beperkt qua snelheid. Hier is een vergelijking met de 6DII, ik denk nog altijd de beste keus prijs/kwaliteit voor de topicstarter.

            Ik heb besloten om toch uit te kijken naar de Canon 80D
            De 80D is zeker een vooruitgang vergeleken met je huidige camera maar als je een 6DII kan krijgen voor net geen 1000€ dan zou ik niet twijfelen.
            Ze hebben beide hetzelfde AF systeem met 45 cross-type punten en zelfs de snelheid/buffer is zo goed als gelijk, 6.5fps vs 7fps.
            Enkel het dynamisch bereik op ISO100/200 is beter bij de 80D. Vanaf ISO250 en hoger wint de 6DII.
            Met jouw prime lenzen krijg je een mooiere bokeh en de ruis is ook een pak minder.

            Ik zou je zelfs een tweedehands 6D willen aanraden, daar heb ik al mijn urbex foto's en een groot deel van mijn vogels mee getrokken.
            Maar kom, we moeten ook een beetje meegaan met de tijd zeker.
            Last edited by alex606; 16 november 2019, 18:01.
            Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
            Mijn bird foto's en urbex foto's

            Comment


            • #21
              Re: Upgrade Canon 500D?

              Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
              De RP is wel erg beperkt qua snelheid. Hier is een vergelijking met de 6DII, ik denk nog altijd de beste keus prijs/kwaliteit voor de topicstarter.



              De 80D is zeker een vooruitgang vergeleken met je huidige camera maar als je een 6DII kan krijgen voor net geen 1000€ dan zou ik niet twijfelen.
              Ze hebben beide hetzelfde AF systeem met 45 cross-type punten en zelfs de snelheid/buffer is zo goed als gelijk, 6.5fps vs 7fps.
              Enkel het dynamisch bereik op ISO100/200 is beter bij de 80D. Vanaf ISO250 en hoger wint de 6DII.
              Met jouw prime lenzen krijg je een mooiere bokeh en de ruis is ook een pak minder.

              Ik zou je zelfs een tweedehands 6D willen aanraden, daar heb ik al mijn urbex foto's en een groot deel van mijn vogels mee getrokken.
              Maar kom, we moeten ook een beetje meegaan met de tijd zeker.
              Ik ben mij aan het inlezen over alle mogelijke opties, en word er ondertussen knettergek van En inderdaad, nu twijfel ik tussen de 80D/90D en de 6D Mark II (gezien mijn budget). Als ik overschakel naar een full frame, zou mijn 35mm dienst kunnen doen voor reis/straatfotografie, mijn 50mm lens voor portret en de 100mm macro voor portret/macro. Aangezien de 50mm op mijn crop camera mijn favoriet is voor Studio-portretfotografie, zou ik dan eventueel tweedehands een 85mm kopen. Maar...ik lees toch wat negatieve reviews over de 6D...Dus weer twijfel twijfel.

              Comment


              • #22
                Re: Upgrade Canon 500D?

                Kathleen, opgepast hoor, een 90D is geen 80D!
                Zo mag je alle EF-S lenzen vergeten bij een 90D, die lenzen kunnen de camera niet aan en ik kan het weten.
                Ik kocht een EF-S 10-18 stm omdat die op Photozone als sterk aanbevolen staat, maar op een 90D had ik op gelijk welk diafragma geen enkel scherp beeld.
                Het toestel kost ook nog altijd meer dan uw voorzien budget, dan zou ik in uw plaats eerder voor de 80D kiezen tenzij je een goede occasie in de XD reeks en dan gaat mijn voorkeur naar een 5DMk III.


                Sony A7II + Carl Zeiss Loxia f/2 50mm + Carl Zeis Vario Tessar FE f/4 16-35mm ZA OSS
                Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.​

                Comment


                • #23
                  Re: Upgrade Canon 500D?

                  Oorspronkelijk geplaatst door KatleenT Bekijk bericht
                  Maar...ik lees toch wat negatieve reviews over de 6D...Dus weer twijfel twijfel.
                  Het grootste nadeel van de 6DII is het autofocussysteem waarbij de AF-sensors allemaal vlak bij elkaar in het midden van het beeld zitten.
                  Daardoor zal je bij bijvoorbeeld portretfotografie dikwijls moeten herkadreren nadat je op de ogen van het model hebt scherpgesteld.
                  En als je dan met een heel lichtsterke lens werkt, met het diafragma heel ver open, dan zal het herkadreren niet altijd een even goed resultaat geven (meestal zit de scherpte dan toch net niet helemaal goed).
                  Voor actiefotografie is het AF-systeem van de 6DII ook niet echt geschikt.
                  Met een 6DII kan je ook wel heel mooie foto's maken, maar het AF-systeem heeft dus zijn beperkingen.
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

                  Comment


                  • #24
                    Re: Upgrade Canon 500D?

                    Hoi,

                    voorop, ik ken niets van een Canon 80D of 90D of welke Canon ook van dit moment.
                    Mijn Canon ervaring is een jaar of 7 geleden gestopt, 5D MKII was m'n laatste.
                    Na de 5D MKII heb ik 2 jaar Olympus syteem genoten, daarna Nikon FF camera's.

                    Canon verkoopt 90D sets met EF-S lenzen en deze body heeft een EF-S vatting.
                    Dus lijkt me stug dat je geen EF-S lenzen kunt gebruiken op deze body, Canon gaat toch geen niet werkbare combi's verkopen?
                    Red Baron, had je EF-S 10-18 misschien/wellicht een defect?

                    Comment


                    • #25
                      Re: Upgrade Canon 500D?

                      Oorspronkelijk geplaatst door adrie Bekijk bericht
                      Hoi,

                      voorop, ik ken niets van een Canon 80D of 90D of welke Canon ook van dit moment.
                      Mijn Canon ervaring is een jaar of 7 geleden gestopt, 5D MKII was m'n laatste.
                      Na de 5D MKII heb ik 2 jaar Olympus syteem genoten, daarna Nikon FF camera's.

                      Canon verkoopt 90D sets met EF-S lenzen en deze body heeft een EF-S vatting.
                      Dus lijkt me stug dat je geen EF-S lenzen kunt gebruiken op deze body, Canon gaat toch geen niet werkbare combi's verkopen?
                      Red Baron, had je EF-S 10-18 misschien/wellicht een defect?
                      Gebruiken wel maar die lenzen hebben niet de kwaliteit van de huidige, hetzelfde met de camera's een 5D MKII is verouderd tegenover bv: 5D IV of een R. De fabrikanten staan niet stil met ontwikkeling. Alles hangt af van uw budget, en van wat je er mee wil doen ( pro of amateur)

                      Comment


                      • #26
                        Re: Upgrade Canon 500D?

                        Oorspronkelijk geplaatst door adrie Bekijk bericht
                        Hoi,

                        voorop, ik ken niets van een Canon 80D of 90D of welke Canon ook van dit moment.
                        Mijn Canon ervaring is een jaar of 7 geleden gestopt, 5D MKII was m'n laatste.
                        Na de 5D MKII heb ik 2 jaar Olympus syteem genoten, daarna Nikon FF camera's.

                        Canon verkoopt 90D sets met EF-S lenzen en deze body heeft een EF-S vatting.
                        Dus lijkt me stug dat je geen EF-S lenzen kunt gebruiken op deze body, Canon gaat toch geen niet werkbare combi's verkopen?
                        Red Baron, had je EF-S 10-18 misschien/wellicht een defect?
                        Het is Red Falcon en hoe durf jij me nog aan te spreken?
                        En als je zegt dat je niks van een 90D afweet waarom trek je mijn ondervinding andermaal in twijfel?
                        En laat me vanaf nu met rust, volgens jou heb ik toch niet lang meer te leven na je lieve wensen.


                        Sony A7II + Carl Zeiss Loxia f/2 50mm + Carl Zeis Vario Tessar FE f/4 16-35mm ZA OSS
                        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.​

                        Comment


                        • #27
                          Re: Upgrade Canon 500D?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                          Kathleen, opgepast hoor, een 90D is geen 80D!
                          Zo mag je alle EF-S lenzen vergeten bij een 90D, die lenzen kunnen de camera niet aan en ik kan het weten.
                          Ik kocht een EF-S 10-18 stm omdat die op Photozone als sterk aanbevolen staat, maar op een 90D had ik op gelijk welk diafragma geen enkel scherp beeld.
                          Het toestel kost ook nog altijd meer dan uw voorzien budget, dan zou ik in uw plaats eerder voor de 80D kiezen tenzij je een goede occasie in de XD reeks en dan gaat mijn voorkeur naar een 5DMk III.
                          Dat de EF-S 10-18 lens niet alles uit de nieuwe sensor zou halen was te verwachten, maar je had sowieso terug een breedhoek nodig.
                          Als je geen enkel scherp beeld hebt zou ik toch beginnen met een micro-focus adjust (wat je ALTIJD moet doen op een DSLR en niet meer op een mirrorless).

                          Comment


                          • #28
                            Re: Upgrade Canon 500D?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                            Het is Red Falcon en hoe durf jij me nog aan te spreken?
                            En als je zegt dat je niks van een 90D afweet waarom trek je mijn ondervinding andermaal in twijfel?
                            En laat me vanaf nu met rust, volgens jou heb ik toch niet lang meer te leven na je lieve wensen.
                            Hou dan op onwaarheden te schrijven!!
                            Voor mijn beweringen heb je geen ervaring met het merk of type nodig.
                            bijvoorbeeld: een ouwe, getrouwe EF-S 17-55 f2,8 IS USM zou niet gaan met uw 90D...
                            Het is enkel LEZEN, jawel, LEZEN, wat het merk, de importeur en dealers aan hun klanten aanbieden.
                            Natuurlijk zijn die met z’n allen niet zo kundig als u
                            KatleenT zal nu wel kunnen concluderen, welke materialen voor haar van belang kunnen zijn.
                            Groetjes.

                            Comment


                            • #29
                              Re: Upgrade Canon 500D?

                              Heb ik geen 90D + 35mm + tamron 12-24 + 17-40 + 24-70 + 70-300?
                              Dan nodig ik u uit om eens te komen kijken.
                              En van Canon heb ik nog veel meer, maar dan analoog.
                              Van Yashica eveneens.
                              Je gaat toch geen Canon analoog vergelijken met digitaal?
                              En je gaat toch geen 80D vergelijken met een 90D?
                              Komaan zeg een beetje ernstig blijven hé.
                              Een FF is ook helemaal anders dan een crop.
                              Als ik nu geen zo'n last gehad van mijn schouder (operatie) dan had ik zeker mijn 5DMk III NOOIT verkocht.


                              Sony A7II + Carl Zeiss Loxia f/2 50mm + Carl Zeis Vario Tessar FE f/4 16-35mm ZA OSS
                              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.​

                              Comment


                              • #30
                                Re: Upgrade Canon 500D?

                                Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                                Heb ik geen 90D + 35mm + tamron 12-24 + 17-40 + 24-70 + 70-300?
                                Daar heeft zich totaal niemand (ook ik niet...) op generlei wijze over uitgelaten...
                                Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                                Dan nodig ik u uit om eens te komen kijken.
                                En van Canon heb ik nog veel meer, maar dan analoog.
                                Van Yashica eveneens.
                                Je gaat toch geen Canon analoog vergelijken met digitaal?
                                Ging er iemand analoog met digi vergelijken? Ik niet...
                                Een EF-S 17-55 is een fijne lichtgevoelige (F2.8) standaard zoomlens voor APS-C camera's.
                                Deze lens zit nu nog gewoon in het leverprogramma.
                                De 90D en deze lens zullen goed communiceren en samen werken.
                                Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                                En je gaat toch geen 80D vergelijken met een 90D?
                                Komaan zeg een beetje ernstig blijven hé.
                                Zover ík kan lezen is hier niemand, behale uwes, aan het vergelijken...
                                90D is gewoon een opvolger van een 80D, kun je gewoon vergelijken en de verbeteringen constateren.
                                9D is gewoon een Canon APS-C camera, niks apart of het 10e (??) wereldwonder. Over 1 à 2 jaar komt ook daar weer een opvolger van.

                                RF, je voelt je bij ieder vleugje kritiek, iedere keer zó enorm aangevallen, terwijl er niks aan de hand is...
                                Daarop reageer je met "moord en brand"...
                                Zodat dit topic wél vermakelijk is om te lezen... en om op te reageren...
                                Maar de topicstarter (KatleenT) kan hier steeds minder goede zaken uit halen.
                                Advies aan KatleenT, laat dit topic sluiten.
                                Het meeste wat er na dit vermaak geschreven wordt, zal geen meerwaarde creëren.
                                Groetjes.

                                Comment

                                Working...
                                X