Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 24-70 2.8 lens??? Canon 24-70 2.8??

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Sigma 24-70 2.8 lens??? Canon 24-70 2.8??

    Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D
    EDIT2: Toch gevonden !
    De maximale vergrotingsfactor wordt bepaald door de kleinste afstand tot het onderwerp. De 24-70L heeft een semi macro stand en kan dus op 70 mm dichter bij het onderwerp scherpstellen dan de 28-70L.
    Klopt.
    De nieuwe kan en stukje dichter scherpstellen. Best bruikbaar voor de occasionele close-up van een beestje of bloemetje, maar uiteraard ver van macro verwijderd.

    Maar je koopt deze lens uiteraard niet voor de vergrotingsfactor. Gezien de mechanische kwaliteit, het contrast en de scherpte van deze lens, en de beperkte flare- en CA-gevoeligheid, durf ik te stellen dat dit de beste Canon zoom is die ik ooit heb mogen gebruiken. (Ja, ik ken ook de 70-200 in al zijn varianten.)

    Eén bedenking: op mijn 10D zorgt de lens ook geregeld voor frustratie omdat ze niet altijd correct wil focussen. Ook na calibratie is ze niet 100 procent consistent, maar met een beetje ervaring kan ik er het maximum uithalen. Op filmbodies en op de 1D-reeks is deze lens echt fenomenaal.
    Pieter
    --
    Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

    Comment


    • #17
      Re: Sigma 24-70 2.8 lens??? Canon 24-70 2.8??

      Jan en Pieter ook hartelijk bedankt voor jullie antwoord. Groet, Marijke/Orange

      Comment


      • #18
        Re: Sigma 24-70 2.8 lens??? Canon 24-70 2.8??

        Oorspronkelijk geplaatst door Pieter G.
        Klopt.
        De nieuwe kan en stukje dichter scherpstellen. Best bruikbaar voor de occasionele close-up van een beestje of bloemetje, maar uiteraard ver van macro verwijderd.

        Maar je koopt deze lens uiteraard niet voor de vergrotingsfactor. Gezien de mechanische kwaliteit, het contrast en de scherpte van deze lens, en de beperkte flare- en CA-gevoeligheid, durf ik te stellen dat dit de beste Canon zoom is die ik ooit heb mogen gebruiken. (Ja, ik ken ook de 70-200 in al zijn varianten.)

        Eén bedenking: op mijn 10D zorgt de lens ook geregeld voor frustratie omdat ze niet altijd correct wil focussen. Ook na calibratie is ze niet 100 procent consistent, maar met een beetje ervaring kan ik er het maximum uithalen. Op filmbodies en op de 1D-reeks is deze lens echt fenomenaal.
        Dit is tevens mijn ervaring ook. Had vroeger een Sigma 24-70, heb die toch verkocht omdat die canon zoveel beter is.... En niet te vergeten is een pak stiller. Maar zoals reeds vemeld zit ie er ook op mijn 10D soms naast.
        Groetjes,
        Bartolomoio

        Canon stuff, BD0258BE

        Comment

        Working...
        X