Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D850

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: D850

D850 vraagt wat gewenning, zorg ook dat je camerainstellingen goed staan, daar is veel over te vinden op het net.
    En werken in Raw geeft de beste resultaten.
    Na wat oefenen ga je rap zien welk onwaarschijnlijk beest de D850 eigenlijk is.
    Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Ruben,

tuurlijk moet je de handdoek niet in de ring gooien.
      Mijn overschakeling van een D750 naar de D850 ging behoorlijk vlotjes...
      Ik waardeerde 'm al heel snel.
      Zoals met de D850 en mijn huidige Z7 check ik de foto nu op 200% op scherpte in plaats van 100% met de D750 en voorgaande toestellen...

Gun jezelf wat tijd, dan komt alles goed.
      Veel fotofun.
      Adrie

Comment

Met de 850 bijna nooit zonder statief !!
        https://ggpics.be/

Comment

Amai, ik gebruik nooit een statief, en het is nochtans zowat dezelfde sensor...
          Ook bij de A7RIV-review van DPR en anderen wordt er gelukkig nog steeds niets gezegd over de noodzaak van een statief om fatsoenlijke foto's te maken.
          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Neu, neu... bijna nooit een statief.

de sensor van de Z7 is niet zoveel anders dan van de D850.
            Ze blubberen er beiden evenveel Mp-tjes uit.
            Altijd uit de hand, behalve bij deftige avondfoto's.
            Maar gewoon, als het donker is... gewone vakantiekiekjes...
            DS0_7819 by Ad v.d. Biggelaar, on Flickr
            DS0_7855 by Ad v.d. Biggelaar, on Flickr
            Gewoon uit m'n bijna 61 jaar "jonge" handjes
            Plaatjes gemaakt, afgelopen zomer in Zaragoza, Spanje.

Comment

Toen ik de 850 had ben ik omver gevallen van de beeldkwaliteit, scherpte en ruiskwaliteit. Heb wel als allereerste stap mijn lenzen gecalibreerd.
              Wel niet vergeten dat je heel veel pixels hebt, als je op 100% kijkt,.... het misschien wel overkill is?

Comment

Dag Ruben,
                Ik wil niet belerend overkomen, maar ons aller leermeester, Henri Cartier-Bresson, leert ons dat fotograferen "spelen met licht" is.
                Daarvoor zijn moderne camera's uitstekend voor uitgerust! Maar wat zien we in jouw foto's? een lens "1.4" zet jij op... 1.4 en de 3 andere foto's
                zijn gemaakt met een lens "2.8" en wat doe jij? ze op 2.8 zetten. Bij geen van de 4 foto's is de lensopening correct, ook zelfs niet als het
                "artistiek" bedoeld zou zijn. In plaats van te spelen met licht, speel jij enkel met het draaiwieltje van de belichting, tot het metertje in het midden staat, en al te dwaze sluitertijden opgeeft. Dit zijn geen foto's, je hebt enkel zonder kennis op het knopje geduwd.
                Enkel een cursus fotografie kan hier een oplossing zijn. Je moet eerst leren waarom je sluitertijden en je lensopeningen fout zijn, en leren hoe ze
                te gebruiken om mooie foto's te maken.

En nu commentaar dat ik dit durf schrijven... maar kijk eerst, denk dan na, en geef dan pas kritiek! :-)
                groetjes,

Comment

Beste Johan,

Ik sta altijd open voor kritiek en al zeker als ik er van kan leren. Ik heb Avondschool fotografie gevolgd, maar das eerder basis. Mijn betrachting is geen professional te worden maar wel mooie plaatjes te schieten van mijn vrienden en gezin. Kan je me vertellen welk diafragma jij hiervoor zou gebruikt hebben en waarom? Ik leer heel graag bij.
                  Alvast bedankt vr je reactie.
                  Mvg
                  Ruben

Comment

Ik heb een Nikon D800 (36mp) alsook een D7200 (24mp) - en nog als reservetoestel een D3300 (24mp)...

Voor het fotograferen in ideale omstandigheden zoals portretten/ shoots, bij mooi weer en overdag, pak ik liefst de D800 met een 70-200 2.8 VRII.
                    In de meeste gevallen neem ik echter mijn D7200 met een Tamron 24-70 2.8 VC. De D7200 is een ongelofelijk goed toestel en de combi met die lens is meesterlijk.

Als het met de D800 lukt, is het ineens geweldig. Maar de D7200 geeft me verhoudingsgewijs veel meer goeie foto's.
                    Dat ligt voor een stuk ook wel aan het aantal pixels, klopt.
                    De D850 heeft een groter dynamisch bereik dan de D800, dus dat zou nog net iets beter moeten gaan hoor.

Comment

Misschien een late reactie, ik heb net mijn nieuwe D850 getest, wat echt opvalt is het verschil in scherpte tussen stand "portret " en de stand "standard"
                      Misschien kan dat ook één van de oorzaken zijn
                      Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

Comment

Working...
                      X