Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

probleempje met de 7d mark II

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: probleempje met de AI Servo modus

    Oorspronkelijk geplaatst door paranoia Bekijk bericht
    Hoi Sieg, stabilizer staat bij mij altijd op OFF alsook de focus preset. Weet zelfs niet waarvoor deze focus preset dient want op mijn 70-200mm is dat niet voorzien. Kan ik daar iets fout mee hebben gedaan?
    De focus preset gebruik ikzelf soms wel eens.
    Eigenlijk leg je op een bepaald punt de focus vast in het geheugen van je lens.
    Om een voorbeeld te geven, een vogel die steeds terugkeert naar een bepaalde paal, daar leg je dan de focus op vast.
    Als de vogel gaat vliegen volg je die met de gewone ingestelde focus van je camera, keert de vogel weer terug naar de paal dan druk je de knop in op je lens en deze stelt dan de focus weer in op het punt dat je daarvoor bepaalt hebt, in dit geval de paal.
    Of het daar mee te maken heeft dat je camera omschakelt dat weet ik niet, ik ben geen technieker
    Maar het lijkt me sterk dat een lens zou bepalen dat een camera zou overschakelen van AI Servo naar One Shot AF
    Dus stelde ik mij de vraag of je misschien op één of andere manier een functie toegewezen hebt aan één van de lensknoppen, aangezien je zelf zegt dat je dit probleem enkel met deze lens hebt.

    Zelf zou ik eens proberen om de camera terug te stellen in fabrieksstand, kan zomaar zijn dat er ergens een functie is toegewezen aan een bepaalde knop.
    Zo heb ikzelf de functie One Shot AF toegewezen aan de dof knop vooraan op de camera.
    Zo kan ik door die knop in te drukken makkelijk wisselen tussen AI Servo en One Shot AF

    grts
    Sieg
    Last edited by Sieg; 3 november 2019, 13:15.
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #17
      Re: probleempje met de AI Servo modus

      In de loop van de dag ontdekt dat ik bij gebruik van de 300mm lens blijkbaar onbewust de middelste knop achteraan op de body (die rechts van de AF-ON knop) af en toe met de duim aanraak. Aan deze knop had ik maanden/jaren geleden de functie switchen van AI Servo naar One Shot toegewezen. Met de 70-200mm heb ik dat probleem nooit gekend. Intussen eens gelet waar mijn duim zich meestal bevindt bij het dragen van de camera met de 300mm lens (nog maar enkele maanden in gebruik) en vergeleken met de positie van de duim bij het hanteren van de 70-200mm (reeds 5 jaar wekelijks in gebruik). Raar maar waar, mijn duim bevindt zich bij gebruik van de 300mm minstens een halve cm meer naar rechts m.a.w. heel dicht tegen de bewuste knop. Opgelucht dat ik de oorzaak eindelijk heb gevonden. Heb die functietoets meteen uitgeschakeld ;-)

      Comment


      • #18
        Re: probleempje met de AI Servo modus

        Oorspronkelijk geplaatst door paranoia Bekijk bericht
        In de loop van de dag ontdekt dat ik bij gebruik van de 300mm lens blijkbaar onbewust de middelste knop achteraan op de body (die rechts van de AF-ON knop) af en toe met de duim aanraak. Aan deze knop had ik maanden/jaren geleden de functie switchen van AI Servo naar One Shot toegewezen. Met de 70-200mm heb ik dat probleem nooit gekend. Intussen eens gelet waar mijn duim zich meestal bevindt bij het dragen van de camera met de 300mm lens (nog maar enkele maanden in gebruik) en vergeleken met de positie van de duim bij het hanteren van de 70-200mm (reeds 5 jaar wekelijks in gebruik). Raar maar waar, mijn duim bevindt zich bij gebruik van de 300mm minstens een halve cm meer naar rechts m.a.w. heel dicht tegen de bewuste knop. Opgelucht dat ik de oorzaak eindelijk heb gevonden. Heb die functietoets meteen uitgeschakeld ;-)
        Blij te horen dat het dan toch een probleem was zoals ik beschreven heb, een knop die een bepaalde functie heeft toegewezen gekregen.
        Is inderdaad een feit dat je met grotere lenzen je toestel anders vasthoudt.
        In ieder geval probleem opgelost

        grts
        Sieg
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

        Comment


        • #19
          Re: probleempje met de AI Servo modus

          Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
          Blij te horen dat het dan toch een probleem was zoals ik beschreven heb, een knop die een bepaalde functie heeft toegewezen gekregen.
          Is inderdaad een feit dat je met grotere lenzen je toestel anders vasthoudt.
          In ieder geval probleem opgelost

          grts
          Sieg
          Bravo Sieg.

          Comment

          Working...
          X