Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon Z50

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Nikon Z50

    Eigenlijk is de Z50 het antwoord op de Canon RP.
    Op beide kunnen alle bestaande lenzen worden gebruikt, maar er zullen waarschijnlijk niet veel meer nieuwe uitkomen met de oude vatting, je moet naar de toekomst zien.
    Een FF lens zal altijd duurder en groter zijn dan één die voor APS-C gemaakt is, temeer daar voor de laatste eenvoudiger modellen worden uitgebracht.
    Of daar nog een markt voor is valt te bezien.

    Canon heeft er in elk geval voor gekozen om voor dit publiek met de M-vatting een compacte en qua prijs concurrentiële (tov Fuji, Sony ...) reeks aan te bieden.
    Ze gaan daar zeker in verder maar het gaat niet direct bedoeld zijn voor bv sport en natuurfotografie (daar worden ook geen Fuji's of Sony 6000 reeks voor gekocht).
    Buiten de historisch lagere kostprijs van een APS-C systeem werden deze bodies ook gekocht voor de cropfactor bij lange tele's.
    Wanneer het prijsverschil tussen een FF en een crop - met vergelijkbare performantie - geen hinderpaal meer is, en in aanmerking genomen dat een FF sensor beter omgaat met extenders (of 150-600 zooms in de verste stand), en je hoger in de ISO kan, valt - althans volgens Canon - de noodzaak weg om nog high-end APS-C bodies te maken.

    Benieuwd wat Nikon gaat doen.
    Last edited by palombian; 13 oktober 2019, 20:06.

    Comment


    • #32
      Re: Nikon Z50

      Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
      De Canon RP is inderdaad zeer betaalbaar maar wie weet exact wat momenteel het prijsverschil tussen FF tov APS-C sensor is? Blijkbaar nog voldoende groot? Laat dan een Nikon vertegenwoordiger een smoes vertellen waarom je geen IBIS 'kan' implementeren en je zit zo aan een substantieel prijsverschil

      Iedereen blijft vrij zijn 'aankoop' oordeel te laten afhangen van welke bron dan ook en Tony Northrup kan inderdaad wel enkele terechte opmerkingen geven maar verder blijft het een typische YouTube reviewer die 'nadelen' graag buiten proportie opblaast en de controverse niet schuwt met de bedoeling veel aandacht en kliks/inkomsten te genereren. Ik denk in dit geval dat hij de doelgroep van deze Z50 verkeerd inschat. Dat zijn veel minder Z6/Z7 gebruikers die een tweede kleine body erbij willen maar eerder instappers die zelden verder gaan dan de twee kitobjectieven.

      Qua Youtube reviewers zijn altijd nobele uitzonderingen zoals Ricci Talks die nooit dramatiseert en zijn video's altijd documenteert met bruikbare testresultaten

      Verder blijft Thom Hogan voor mij DE referentie als Nikon previewer/reviewer/criticus. Misschien droge tekst maar ook ontdaan van hyperbolen: http://www.sansmirror.com/newsviews/...ouncement.html en http://www.sansmirror.com/newsviews/...-announ-2.html
      Het is helemaal niet mijn bedoeling één of andere internetgoeroe te verdedigen, we zijn toch groot genoeg om ons eigen gedacht te formuleren en hierover in alle rust te palaberen ?

      Comment


      • #33
        Re: Nikon Z50

        Oorspronkelijk geplaatst door spikkesenior Bekijk bericht
        In het land der blinden is eenoog koning...
        hahahaha, goeie
        Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

        Comment


        • #34
          Re: Nikon Z50

          Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
          Het is helemaal niet mijn bedoeling één of andere internetgoeroe te verdedigen, we zijn toch groot genoeg om ons eigen gedacht te formuleren en hierover in alle rust te palaberen ?
          Wij meestal wel ja en voor sommigen bevatten deze video's een flink entertainmentgehalte. De minder geïnformeerde medemens kan zich wel laten misleiden door deze charlatans...

          Comment


          • #35
            Re: Nikon Z50

            Oorspronkelijk geplaatst door lieven lens Bekijk bericht
            hahahaha, goeie
            Yup touché Mooie beeldspraak voor een aandoening waar ik toevallig al van mijn geboorte mee zit. Maar dat kunnen jullie uiteraard niet weten

            Comment

            Working...
            X